Σάββατο 8 Ιουνίου 2024

Η χρήση των social media πριν τον ύπνο προκαλεί εφιαλτικά όνειρα

 


Πλήθος μελετών έχουν δείξει ότι η ενασχόληση με τα social media 
προκαλεί διαφόρων ειδών κοινωνικές, ψυχολογικές ακόμη και οργανικές παρενέργειες στους χρήστες το επίπεδο επικινδυνότητας των οποίων αυξάνεται αναλογικά με τη διάρκεια της χρήσης τους. 

Η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων κινητών τηλεφώνων ρίχνει μια ματιά στο τηλέφωνο του πριν πέσει για ύπνο για να δει αν υπάρχει κάποια ειδοποίηση ή μήνυμα που δεν έχουν δει. Πολλοί χρήστες όμως δεν περιορίζονται στο να τσεκάρουν για λίγα δευτερόλεπτα το κινητό τους αλλά ασχολούνται με τα social media για κάποιο χρονικό διάστημα πριν κοιμηθούν. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τρεις στους τέσσερις κατόχους κινητών τηλεφώνων ασχολούνται με τα social media πριν κοιμηθούν.

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «BMC Psychology» ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι η χρήση των social media πριν τον ύπνο μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του στρες και του άγχους γενικότερα δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες ώστε ο χρήστης να καταλήξει να βλέπει εφιάλτες. «Καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαπλέκονται όλο και περισσότερο με τη ζωή μας, ο αντίκτυπός τους εκτείνεται πέρα ​​από τις ώρες αφύπνισης και μπορεί να επηρεάσει τα όνειρά μας», λέει ο Ρέζα Σάμπαχανγκ, καθηγητής ψυχολογίας και Κοινωνικής Εργασίας στο Πανεπιστήμιο Flinders στην Αυστραλία, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Οι αιτίες

Οι ερευνητές σχεδίασαν μια μελέτη στην οποία πήραν μέρος περίπου 600 άτομα και διαπίστωσαν πώς όσο πιο αρνητικό ήταν το περιεχόμενο που έβλεπαν οι χρήστες των social media πριν κοιμηθούν (π.χ επιθετικά σχόλια εναντίον τους, ρητορική μίσους κ.α.) τόσο περισσότερο αυξάνονταν οι πιθανότητες να δει κάποιος έναν εφιάλτη. Διαπιστώθηκε μάλιστα ότι τα άτομα που ασχολούνται με τα social media πριν κοιμηθούν μοιράζονται ένα κοινό αγχωτικό όνειρο στο οποίο οι χρήστες αυτοί βιώνουν στο όνειρο μια κατάσταση όπου αδυνατούν να συνδεθούν στους λογαριασμούς τους στα social media και διακόπτονται οι σχέσεις που είχαν αναπτύξει με άλλους χρήστες.

Naftemporiki.gr

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου