Είναι σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια λίγο πριν κυκλοφορήσει ένα MMORPG να βαφτίζεται ως "WoW killer", ως το πιο πολυαναμενόμενο game τη
ς χρονιάς κτλ. Όταν όμως έρχεται το πλήρωμα του χρόνου ελάχιστα MMORPG καταφέρνουν να ξεχωρίσουν και να τραβήξουν κόσμο στους servers του. Η κατάρρευση του συνδρομητικού μοντέλου είναι πλέον γεγονός, καθώς τα Star Wars: The Old Republic, The Secret World και TERA αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν είτε την free-to-play, είτε την buy-to-play φόρμουλα για να καταφέρουν να επιβιώσουν. Ένα από τα MMORPG που αναμένουμε με ιδιαίτερη αγωνία το 2013 είναι το Neverwinter της Cryptic Studios. H αμερικανική εταιρεία έχει δημιουργήσει στο παρελθόν τα City of Heroes/Villains, Champions Online και Star Trek Online, κάτι που σημαίνει ότι έχει "ψηθεί" στον χώρο και δεν είναι ένας τυχαίος developer. Το Neverwinter ως project μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως "καυτή πατάτα" για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους θα αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω και το εύλογο ερώτημα είναι αν η Cryptic μπορεί να σταθεί αντάξια των προσδοκιών. H closed beta που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο αποτελεί ένα σημαντικό δείγμα γραφής για την αμερικανική εταιρεία, οπότε πάμε να δούμε τι...ψάρια πιάνει το νέο αυτό MMORPG.
Dungeons & Dragons και video games
Τα pen-and-paper role playing games εδώ και αρκετά χρόνια έχουν τροφοδοτήσει τους developers με ιδέες και στο παρελθόν έχουμε δει μπόλικες κυκλοφορίες βασισμένα σε αυτά. Κατά γενική ομολογία το Dungeons & Dragons της Wizards of the Coast αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο pen-and-parer RPG έχοντας ταξιδέψει στους μαγικούς και συναρπαστικούς κόσμους τους εκατομμύρια παιχτών ανά την υφήλιο. Κατόπιν αυτού, έχουμε δει δεκάδες video games τις τελευταίες δεκαετίες να προσπαθούν να "δανειστούν" λίγη από την αίγλη του. Στην προκειμένη περίπτωση θα επικεντρωθούμε στην σειρά Neverwinter Nights και το Dungeons and Dragons: Online, καθώς το πρόσφατο project την Cryptic επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ αυτών των δύο. Ύστερα από την επιτυχία της σειράς Baldur's Gate η BioWare αποφασίζει να αναπτύξει ένα ακόμη RPG βασισμένο στο Dungeons & Dragons, το Neverwinter Nights. Πρόκειται για μια μνημειώδη δημιουργία που λαμβάνει χώρα στην πόλη του Neverwinter της Faerun και χρησιμοποιεί τους κανόνες της τρίτης έκδοσης του pen-and-paper. H απόφαση των developers να τοποθετήσουν το setting στα Forgottern Realms, τον κατά γενική ομολογία δημοφιλέστερο κόσμο του Dungeons & Dragons, ήταν άκρως επιτυχημένη καθώς πρόσφερε ένα αναγνωρίσιμο και οικείο περιβάλλον στους pen-and-paper παίχτες. Το ίδιο ακριβώς επιτυγχάνει και η Cryptic με το Neverwinter καθώς μας μεταφέρει για μια ακόμη φορά στην ομώνυμη πόλ
ς χρονιάς κτλ. Όταν όμως έρχεται το πλήρωμα του χρόνου ελάχιστα MMORPG καταφέρνουν να ξεχωρίσουν και να τραβήξουν κόσμο στους servers του. Η κατάρρευση του συνδρομητικού μοντέλου είναι πλέον γεγονός, καθώς τα Star Wars: The Old Republic, The Secret World και TERA αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν είτε την free-to-play, είτε την buy-to-play φόρμουλα για να καταφέρουν να επιβιώσουν. Ένα από τα MMORPG που αναμένουμε με ιδιαίτερη αγωνία το 2013 είναι το Neverwinter της Cryptic Studios. H αμερικανική εταιρεία έχει δημιουργήσει στο παρελθόν τα City of Heroes/Villains, Champions Online και Star Trek Online, κάτι που σημαίνει ότι έχει "ψηθεί" στον χώρο και δεν είναι ένας τυχαίος developer. Το Neverwinter ως project μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως "καυτή πατάτα" για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους θα αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω και το εύλογο ερώτημα είναι αν η Cryptic μπορεί να σταθεί αντάξια των προσδοκιών. H closed beta που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο αποτελεί ένα σημαντικό δείγμα γραφής για την αμερικανική εταιρεία, οπότε πάμε να δούμε τι...ψάρια πιάνει το νέο αυτό MMORPG.
Dungeons & Dragons και video games
Τα pen-and-paper role playing games εδώ και αρκετά χρόνια έχουν τροφοδοτήσει τους developers με ιδέες και στο παρελθόν έχουμε δει μπόλικες κυκλοφορίες βασισμένα σε αυτά. Κατά γενική ομολογία το Dungeons & Dragons της Wizards of the Coast αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο pen-and-parer RPG έχοντας ταξιδέψει στους μαγικούς και συναρπαστικούς κόσμους τους εκατομμύρια παιχτών ανά την υφήλιο. Κατόπιν αυτού, έχουμε δει δεκάδες video games τις τελευταίες δεκαετίες να προσπαθούν να "δανειστούν" λίγη από την αίγλη του. Στην προκειμένη περίπτωση θα επικεντρωθούμε στην σειρά Neverwinter Nights και το Dungeons and Dragons: Online, καθώς το πρόσφατο project την Cryptic επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ αυτών των δύο. Ύστερα από την επιτυχία της σειράς Baldur's Gate η BioWare αποφασίζει να αναπτύξει ένα ακόμη RPG βασισμένο στο Dungeons & Dragons, το Neverwinter Nights. Πρόκειται για μια μνημειώδη δημιουργία που λαμβάνει χώρα στην πόλη του Neverwinter της Faerun και χρησιμοποιεί τους κανόνες της τρίτης έκδοσης του pen-and-paper. H απόφαση των developers να τοποθετήσουν το setting στα Forgottern Realms, τον κατά γενική ομολογία δημοφιλέστερο κόσμο του Dungeons & Dragons, ήταν άκρως επιτυχημένη καθώς πρόσφερε ένα αναγνωρίσιμο και οικείο περιβάλλον στους pen-and-paper παίχτες. Το ίδιο ακριβώς επιτυγχάνει και η Cryptic με το Neverwinter καθώς μας μεταφέρει για μια ακόμη φορά στην ομώνυμη πόλ