Ποτέ δεν λέω όχι σε ένα καλό παιχνίδι στρατηγικής που εξελίσσεται στη συν-πλην (μάλλον συν) μεσαιωνική Ευρώπη. Το Reign: Conflict of Nations της 1C το είχα στα υπ’ όψιν μου αρκετό καιρό τώρα αφού τα διάφορα previews και hands-on έκαναν λόγο για ένα hardcore παιχνίδι στρατηγικής με αρκετά βαθύ gameplay. Μόνο που εκτός απ’ αυτά, μιλούσαν και για έναν turn-based τίτλο, στοιχείο που απεδείχθη πέρα για πέρα εσφαλμένο καθώς το Reign: Conflict of Nations είναι ένα RTS το οποίο πάντως μπορείτε να μετατρέψετε (κατά κάποιο τρόπο) σε turn-based «παγώνοντας» τον χρόνο –έχετε εξ' άλλου τη δυνατότητα να διπλασιάσετε την ταχύτητα του παιχνιδιού αλλά με τόσα που θα ‘χετε να κάνετε, ανάθεμα κι αν θα τα καταφέρετε και με τη φυσιολογική ταχύτητα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή…
Αν μη τι άλλο, πόλεις και μονάδες δείχνουν συμπαθέστατες. Τις τελευταίες καλό θα ήταν να τις έχετε όσο πιο κοντά γίνεται στις πρώτες ώστε αυτές να εμπίπτουν στη σφαίρα επιρροής τους.Mówię po polsku
Το Reign: Conflict of Nations, λοιπόν, λαμβάνει χώρα στην ανατολική Ευρώπη περιλαμβάνοντας στον χάρτη του τις περιοχές από το Βελιγράδι, τα δυτικά σύνορα της Πολωνίας και τη Σκανδιναβία και ανατολικά, φτάνοντας μέχρι και λίγο πιο «μέσα» -και βορειότερα εννοείται- από τη Μαύρη Θάλασσα. Εξελίσσεται κατά τον 14ο αιώνα φτάνοντας μέχρι και τον 17ο και συγκεκριμένα μεταξύ του 1350 και του 1650 –μπορείτε να παίξετε είτε ανά αιώνα, είτε σε ολόκληρο το φάσμα της περιόδου επιλέγοντας ένα ιστορικά ακριβές σενάριο ή ένα κάπως πιο «ό,τι κάτσει». Εσείς, καλείστε να επιλέξετε ένα από τα 26 διαθέσιμα κρατίδια και να το οδηγήσετε στην οικονομική άνθηση, την πολιτισμική ευημερία και φυσικά την επικράτηση έναντι των αντιπάλων σας.
Αν αυτό που ζητάτε από ένα RTS είναι επικές και γεμάτες αίμα μάχες ως άλλος Genghis Khan, τότε καλύτερα να το γυρίσετε σε κάποιο Total War όσο προλαβαίνετε. Οι μάχες στο Reign γίνονται αυτόματα βάσει turns και η έκβασή τους εξαρτάται από το μέγεθος των αντιπάλων στρατευμάτων, τη δυναμικότητα των μονάδων τους και τις «πολεμικές» τεχνολογίες που έχει αναπτύξει η κάθε παράταξη. Ως εκ τούτου λοιπόν, το περισσότερο που μπορείτε να κάνετε πριν κηρύξετε τον πόλεμο στους άσπονδους γείτονές σας είναι να φροντίσετε οι διοικητές που θα στείλετε να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερο στρατό μαζί τους και φυσικά αυτός ο στρατός να μην απαρτίζεται αποκλειστικά από χωρικούς με κράνη και ασπίδες –μην πάει σαν το σκυλί στ’ αμπέλι ο άνθρωπος.
Μια γενικότερη άποψη του χάρτη του παιχνιδιού. Εδώ, «πετώντας» λίγο πιο πάνω απ' τα Καρπάθια.Φυσικά μπορείτε να κατακτήσετε τα αντίπαλα έθνη και να τα ενσωματώσετε στο δικό σας δίχως να χυθεί σταγόνα αίμα, φτάνει να έχετε καλές σχέσεις μαζί τους. Τότε και μόνο τότε μπορείτε να αποπειραθείτε να στείλετε τον βασιλιά σας στην αντίπαλη πρωτεύουσα ώστε να προσπαθήσει να την πάρει με το μέρος σας –παίζουν ρόλο το level του βασιλιά σας καθώς και το πόσο πιστοί είναι οι κάτοικοι της πόλης στον δικό τους. Μιας και αναφερθήκαμε σε βασιλιά και levels, στο Reign έχετε ορισμένους χαρακτήρες που ξεχωρίζουν όπως για παράδειγμα τον μονάρχη, τον κυβερνήτη και τον ιερέα. Ο καθένας τους έχει μια σειρά ειδικών ικανοτήτων τις οποίες μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ποικιλοτρόπως. Ο μονάρχης ας πούμε μπορεί να δημιουργήσει κάθε 12 turns έναν πρέσβη τον οποίο στέλνετε σε κάποιο άλλο κράτος για να συνάψετε σχέσεις μαζί του, ο ιερέας μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση αιρέσεων και τον προσηλυτισμό ενώ ο κυβερνήτης να αυξήσει το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων μίας πόλης για ορισμένο διάστημα.
Είπα Έγραψα «turns» πριν από λίγο, ε; Υποτίθεται ότι το κάθε turn διαρκεί ένα τρίμηνο (ένα ανά εποχή) χωρίς πάντως ο χρόνος να «παγώνει» κάθε τόσο –απλά το σύστημα αυτό βολεύει στις ικανότητες των χαρακτήρων σας, στην ανέγερση κτηρίων και στην έρευνα για νέες τεχνολογίες (αντί να λένε ότι «απαιτούνται τόσοι μήνες» κι εσείς να πρέπει να υπολογίσετε πότε θα τελειώσουν, το παιχνίδι σας γράφει τα turns και πάπαλα). Πάντως ειδικά στην αρχή, τα όσα θα έχετε να κάνετε είναι αρκετούτσικα και δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα αναγκαστείτε να σταματήσετε τον χρόνο προκειμένου να οργανώσετε τις κινήσεις σας με την ησυχία σας. Οι διάφοροι χαρακτήρες σας, με το πέρασμα του χρόνου θα αποκτούν πρόσθετη εμπειρία (ακόμα κι αν δεν κάνουν τίποτα) που μεταφράζεται σε levels: όσο μεγαλύτερο το level ενός χαρακτήρα, τόσο πιο αποτελεσματικός είναι αυτός –σε κάποια φάση όμως, μοιραία αυτός θα πεθάνει κι εσείς θα πρέπει να βρείτε τον αντικαταστάτη του ο οποίος προφανώς θα είναι χαμηλότερου επιπέδου.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου