Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

RAGE για PC, PS3, Xbox 360

Έρχονται κάποιες στιγμές που παίζεις ένα παιχνίδι στις εκθέσεις του εξωτερικού και εντυπωσιάζεσαι. Περιμένεις κάτι το εξαιρετικό γιατί ξέρεις ότι οι developers έχουν χρόνια εμπειρία στην πλάτη τους. Κι όταν τελικά έρχεται η ώρα της κρίσης, εκεί η εικόνα που είχες αλλάζει.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το RAGE. Με την id Software, developer των blockbusters Doom και Quake και σε συνδυασμό με μία συνταγή που «μυρίζει» Bethesda, περιμέναμε το απόλυτο FPS που θα μας καθηλώσει. Αντ’ αυτού, το RAGE έπεσε στην παγίδα του deadline. Δεν ήταν έτοιμο, δεν δόθηκε παράταση και προφανώς η Bethesda έχοντας να βγάλει καιρό μια μεγάλη κυκλοφορία, δεν αρκέστηκε στο να περιμένει το Elder Scrolls V: Skyrim κι έβαλε το μαχαίρι στο κόκαλο του John Carmack για να βγάλει το παιχνίδι νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Το χειρότερο PC port ever
Υπάρχει μια βασική διαφορά του RAGE στην έκδοση των κονσολών, με αυτή των PC. Παίζοντας το παιχνίδι στο Xbox 360 δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στα γραφικά. Στο PC όμως, το port αποδείχθηκε κάκιστο, με μεγαλύτερο μειονέκτημα το γνωστό θέμα του texture popping. Πιο συγκεκριμένα, τα γραφικά του περιβάλλοντος αργούν να εμφανιστούν, κάτι που είναι ιδιαιτέρως ορατό όταν στρίβετε απότομα το κεφάλι σας. Το πρόβλημα δυστυχώς δεν λύνεται ούτε με την εγκατάσταση των νέων drivers για τις κάρτες γραφικών AMD και Nvidia. Απλά κερδίζετε λίγο καλύτερη απόδοση στα frames. Στην έκδοση για PC υπάρχει ακόμη πλήρης ασάφεια στο θέμα του χειρισμού, κάτι το οποίο θα αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω
Ουρανοκατέβατος!
Βρισκόμαστε στο 2029, όταν η γη έχει δεχθεί χτύπημα από τον αστεροειδή Apophis που έχει καταστρέψει πλήρως οποιασδήποτε μορφής ζωή. Πριν την καταστροφή αυτή και μετά από επέμβαση της Ark, διάφοροι επιστήμονες, πολιτικοί και γενικά οι σημαντικότεροι άνθρωποι της γης, καταψύχτηκαν μέσα σε κάψουλες και τοποθετήθηκαν σε κιβωτούς, ώστε να επιζήσουν μετά από την καταστροφή και να ξαναχτίσουν τον πολιτισμό της γης.
Το σκηνικό είναι post-apocalyptic και θυμίζει Fallout. Βέβαια τίποτα δεν είναι τυχαίο, καθώς και το σενάριο το ίδιο είναι copy-paste από το Fallout! Στην περίπτωσή σας όμως, εδώ δεν κατάγεστε από μια ευγενή οικογένεια, αλλά είστε απλά ένας τύπος του οποίου η κάψουλα υπέστη δυσλειτουργία και τελικά καταφέρατε να βγείτε στην επιφάνεια καθυστερημένα, ως ο μόνος επιζών από αυτό το μαραφέτι.
Μόνος μου και όλοι σας
Σε αυτό το γνώριμο σκηνικό λοιπόν, καλείστε να πολεμήσετε μόνος, σαν ένας άλλος Chuck Norris ρε αδερφέ. Κατά έναν κωλόφαρδο τρόπο πέφτετε πάνω σε έναν τύπο, τον Dan Hagar, ο οποίος σας σώζει από επίθεση ληστών και σας βάζει για τα καλά στο κλίμα. Από την μία λοιπόν υπάρχει ο πολιτισμένος κόσμος στον οποίο ανήκει ο Dan κι από την άλλη οι ληστές, που στην πλειοψηφία τους μοιάζουν με «μουμιοποιημένες» εκδόσεις ανθρώπου, οι οποίες επιτίθενται σε όποιον κρατάει όπλο και δεν ανήκει στη φυλή τους.
Ο χειρισμός δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες για να τον κατανοήσετε. Είναι παρόμοιος με αυτόν ενός τυπικού First-Person Shooter. Στις κονσόλες χρησιμοποιείτε το αριστερό analog stick, τα triggers για την στόχευση και τα κουμπιά στα δεξιά σας για τις υπόλοιπες κινήσεις.
Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να χειριστείτε εύκολα και τα οχήματα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι πρέπει για ένα gamepad. Στα PC αντίστοιχα, η στόχευση είναι πιο εύκολη, εκτός από το sniper όπου πρέπει να πατήσετε το πλήκτρο “E” για Zoom In. Το σοβαρό θέμα χειρισμού όμως, παρατηρείται στα οχήματα, η κίνηση των οποίων γίνεται με το πλήκτρα WASD, ενώ τα Shift χρησιμεύουν για το boost. Άρα θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσετε το δεξί Shift για να βολευτείτε, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο χειρισμού είναι ότι πρέπει για αριστερόχειρες. Όσο για τα όπλα του οχήματος, εκεί θα πρέπει να «μυρίσετε τα νύχια σας» καθώς δεν υπάρχει κανένα tutorial που να σας εξηγεί πως ενεργοποιούνται!

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου