Η σειρά Sudden Strike έφτασε αισίως στο τέταρτο μέρος της. Με πρώτη κυκλοφορία το 1996, είναι αρκετά γνωστή στους λάτρεις των παιχνιδιών στρατηγικής, έχοντας μια σχέση “αγάπης και μίσους” μαζί τους. To Sudden Strike είναι real-time tactics στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Μέσα από μια σειρά αποστολών, έχετε υπό τον έλεγχό σας άρματα, πεζικό, πυροβολικό, αεροπορία και... όλα τα συναφή, με στόχο την επικράτηση ενάντια στους εχθρούς. Αυτό που κάνει το Sudden Strike να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια στρατηγικής είναι η προσήλωση σε πραγματικές μάχες του Β' Παγκοσμίου, με όσο το δυνατόν πιστή αναπαράσταση των στρατιωτικών μονάδων της εποχής. Αρκετά “κλικ” πιο χαμηλά όμως σε θέμα ρεαλισμού από ένα “βαρύ” wargame.
Ο χειρισμός του Sudden Strike 4 αποτελείται από τη χρήση του ποντικιού καθώς και μια σειρά από keyboard shortcuts. Στην αρχή ίσως σας ξενίσει αν δεν είστε βετεράνοι της σειράς, μετά από μερικές μάχες όμως το συνηθίζετε. Η πρωτοτυπία στον χειρισμό έχει να κάνει με τη hold-and-drag λειτουργία του ποντικιού, όπου μπορείτε να ορίσετε ένα δεδομένο σχηματισμό των μονάδων σας. Όπως και στα προηγούμενα Sudden Strike, το base building λάμπει δια της απουσίας του. Άλλωστε, πρόκειται κυρίως για παιχνίδι τακτικής. Έτσι, καλείστε να φέρετε σε πέρας τις αποστολές με περιορισμένο αριθμό μονάδων συν κάποιες ενισχύσεις σε καθορισμένα σημεία. Προσοχή λοιπόν στις μονάδες σας καθώς η κάθε μία είναι σχεδιασμένη για συγκεκριμένο σκοπό καθώς και υποστήριξη μεταξύ τους εάν δεν θέλετε να βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων κι αναγκαστείτε να ξεκινήσετε την αποστολή από την αρχή. Στην διάθεσή σας έχετε άρματα, πεζικό, πυροβολικό και μερικές φορές αεροπορία, καθώς και οχήματα logistics αφού ο ανεφοδιασμός των μονάδων σας με πυρομαχικά και καύσιμα είναι αναπόσπαστο μέρος του παιχνιδιού.
Έχοντας αποκλείσει το base building, το Sudden Strike 4 επικεντρώνεται στην όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση των μονάδων σας. Ένα επιφανειακά απλό θεωρητικά σύστημα, στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά απαιτητικό για τους λάθος λόγους. Χρειάζεται να κλικάρετε αρκετές φορές μια μονάδα για να εκτελέσει αυτό που έχετε στο μυαλό σας – βλ. μηχανικούς και οχήματα ανεφοδιασμού. Τα προβλήματα ξεκινούν από τα γραφικά του παιχνιδιού, όπου ενώ τα οχήματα και το πεζικό έχουν υποστεί upscaling για να ανταποκριθούν σε υψηλές αναλύσεις, οι χάρτες του έχουν παραμείνει σε μικρές σχετικά διαστάσεις. Οι μονάδες σας δίνουν την εντύπωση “εγκλωβισμού” σε περιορισμένο χώρο, όχι μόνο σε αστικούς χάρτες αλλά και σε φαινομενικά ανοικτές εκτάσεις. Έτσι λοιπόν, αναγκάζεστε να “νταντεύετε” τραυματιοφορείς, άρματα και πυροβολικό που σε ορισμένες στιγμές -ίσως τις πιο κρίσιμες σε κάθε αποστολή- συμπεριφέρονται... αλλοπρόσαλλα.
Το single-player αποτελείται από τρία διαφορετικά campaign, ένα για κάθε σημαντικό στρατό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Παίζοντας με τους Γερμανούς, καλείστε να οδηγήσετε τα στρατεύματά σας με αποστολές που ξεκινούν από την εισβολή της Γαλλίας το 1940 και ολοκληρώνονται με την μάχη των Αρδεννών. Με τους Σοβιετικούς καλείστε να υπερασπιστείτε την Αγία Πετρούπολη-Λένινγκραντ μέχρι την μάχη του Βερολίνου. Τέλος, με τους Συμμάχους ξεκινάτε στην κλασική πλέον Νορμανδία και καταλήγετε στην Γερμανία. Πριν ξεκινήσετε την κάθε αποστολή-σενάριο, μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους τρεις διαθέσιμους διοικητές που αυξάνουν τις ικανότητες των μονάδων σας ανάλογα με τον τύπο – άρματα μάχης, πεζικό, logistics. Κάτι παρόμοιο είχαμε δει στο Company of Heroes, προσφέροντας αξιόλογο replayability. Επίσης, ανάλογα με τις επιδόσεις σας στις επιμέρους αποστολές, οι διοικητές αναβαθμίζονται ξεκλειδώνοντας νέα abilities και buffs. Μια ελαφρώς... καταναγκαστική και συνάμα διασκεδαστική πρόκληση που έθεσα στον εαυτό μου ήταν να ολοκληρώσω την κάθε αποστολή με διαφορετικό διοικητή, αλλάζοντας την τακτική και τις μονάδες που χρησιμοποιούσα αντίστοιχα.
Δυστυχώς υπάρχουν προβλήματα στο pathfinding των μονάδων, ενώ και η μονοδιάστατη / προβλέψιμη ΑΙ ίσως σας κουράσει. Αν έχετε εντρυφήσει στα παλαιότερα Sudden Strike αναγνωρίζετε το μοτίβο στις περισσότερες αποστολές, όπου καλείστε να επιτεθείτε σε καλά προετοιμασμένες αμυντικές θέσεις με περιορισμένο αριθμό μονάδων στη διάθεσή σας. Όταν δε αμύνεστε, οι εχθροί στοχεύουν λυσσαλέα την πρώτη μονάδα που βρίσκεται στο οπτικό τους πεδίο τους πριν εστιάσουν στην επόμενη. Ένα στοιχείο του gameplay που επίσης προβληματίζει είναι το αυξημένο view range των εχθρικών μονάδων. Αρκετές φορές κατά την διάρκεια προετοιμασίας του στρατού σας για την επόμενη επίθεση στο επόμενο οχυρωμένο χωριό, δέχεστε πυρά από το πουθενά ακόμα κι αν έχετε τοποθετήσει πεζικό μπροστά από τον κύριο όγκο των μονάδων σας. Γνωρίζω ότι είναι απαραίτητο οι εχθρικές μονάδες να έχουν κάποια πλεονεκτήματα στα στατιστικά συγκριτικά με του παίκτη, αλλά μερικές φορές αυτό είναι... εκνευριστικά εμφανές. Πυροβολικό, ελεύθεροι σκοπευτές και αντιαρματικά μειώνουν την μαχητικότητα των μονάδων σας πριν ξεκινήσετε την επίθεση για τα κύρια objectives.
Στον τομέα των γραφικών, το Sudden Strike 4 τα πάει αρκετά καλά. Οι μονάδες είναι αρκετά λεπτομερείς, αν και είναι λίγο δύσκολο να ξεχωρίσετε το πεζικό. Χρειάζεται να ζουμάρετε αρκετά έτσι ώστε να διακρίνετε τους τραυματιοφορείς από τους πολυβολητές, τους τουφεκιοφόρους και τους χειριστές βαρέων όπλων. Οι εκρήξεις και τα εφέ έχουν την απαραίτητη “βαρύτητα”, με πυργίσκους αρμάτων να εκτινάσσονται εντυπωσιακά στον αέρα και κτίρια να μετατρέπονται σε ερείπια. Οι καιρικές συνθήκες αποτυπώνονται ικανοποιητικά ανάλογα με την τοποθεσία και την εποχή της κάθε αποστολής. Οι χάρτες, ενώ είναι καλοσχεδιασμένοι, σε μερικά σημεία περιορίζουν αρκετά τις μονάδες σας, κάτι που έχει αντίκτυπο στο pathfinding. Όσον αφορά τον ήχο, είναι αρκετά καλός. Τα εφέ των εκρήξεων, οι μηχανικοί θόρυβοι των οχημάτων καθώς και οι ambient ήχοι έχουν προσεχθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογα με τη χώρα που παίζετε, οι μονάδες σας χρησιμοποιούν την αντίστοιχη μητρική τους γλώσσα. Κάτι που ξενίζει είναι το voice acting πριν και μετά την κάθε αποστολή, το οποίο θα μπορούσε να είναι καλύτερο και πιο ατμοσφαιρικό.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου