Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Dark Souls 3 Review

Για τη σειρά Dark Souls οι συστάσεις είναι πλέον περιττές. Τα αριστουργηματικά παιχνίδια της FromSoftware έχουν προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες στους παίκτες που έδειξαν την απαραίτητη... υπομονή και αφοσίωση. Το Dark Souls 3 αποτελεί το κύκνειο άσμα της σειράς και γι αυτό οι προσδοκίες είναι ακόμα πιο μεγάλες.
Το Dark Souls 3 σας μεταφέρει στο βασίλειο του Lothric, όπου αναλαμβάνετε το ρόλο ενός unkindled, δηλαδή ενός πολεμιστή που έχει αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες. Στόχος σας είναι να βρείτε και να εξοντώσετε τους Lords of Cinder, ώστε αυτοί να επιστρέψουν στους θρόνους τους στο Firelink Shrine και να μπορέσετε να ανάψετε πάλι τη φλόγα που αργοσβήνει φέρνοντας την εποχή του σκοταδιού. Ο αέναος κύκλος φωτιάς και σκοταδιού επιστρέφει σε ένα ακόμη Dark Souls και αποτελεί ένα από τα κεντρικά σημεία της ιστορίας. Οι αναφορές κυρίως στο πρώτο Dark Souls είναι συχνές και η σύνδεση των κόσμων των παιχνιδιών γίνεται αλληγορικά και διακριτικά στο φινάλε του παιχνιδιού. Όπως και στα προηγούμενα Dark Souls, η αφήγηση και η εξέλιξη της ιστορίας γίνεται όχι μέσα από εκτενείς cutscenes και διαλόγους, αλλά με έναν αφαιρετικό τρόπο, μέσα από την ανακάλυψη του ίδιου του κόσμου του παιχνιδιού, διαβάζοντας για τα αντικείμενα που συλλέγετε, ακούγοντας τους χαρακτήρες κτλ. Ο τρόπος αφήγησης παραμένει δίκοπο μαχαίρι, καθώς απαιτεί πολλή προσπάθεια και σχετικό ψάξιμο και στο ίντερνετ για να μπορέσετε να ενώσετε επαρκώς τα κομμάτια του παζλ και να ξεκαθαρίσετε τα γεγονότα του παιχνιδιού. Πάντως, ακόμη κι αν δεν έχετε παίξει κάποιο από τα προηγούμενα Dark Souls, εξερευνώντας τα πάντα στο παιχνίδι μπορείτε να αποκτήσετε μια γενική εικόνα για τον κόσμο και να καταλάβετε κάποια βασικά μέρη της ιστορίας.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που συνειδητοποιείτε παίζοντας το Dark Souls 3 είναι το πόσο οικείο, αλλά ταυτόχρονα και πόσο διαφορετικό είναι το παιχνίδι σε σχέση με τους προκατόχους του. Στα δικά μου μάτια το Dark Souls 3 είναι μια συρραφή ιδεών ή αν προτιμάτε ένα κολάζ από στοιχεία όλων των προηγούμενων Dark Souls. To εικαστικό παραπέμπει κυρίως στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, αλλά έχει έντονες επιρροές από Bloodborne, η δομή του κόσμου θυμίζει περισσότερο τα Demon Souls και Dark Souls 2, το σύστημα μάχης έχει πολλά στοιχεία από Bloodborne και πινελιές από Demon's Souls, η ποικιλία των εχθρών παραπέμπει κυρίως στο Dark Souls 2 κτλ. Το τελικό αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού τόσων ιδεών είναι αριστουργηματικό και συμπαγές, αλλά από την άλλη λείπουν οι εκπλήξεις ή οι ρηξικεύλευθοι νέοι μηχανισμοί που θα πήγαιναν τη σειρά ένα βήμα μπροστά.
Το εικαστικό του τίτλου είναι εκπληκτικό.
Το εικαστικό του τίτλου είναι εκπληκτικό.
Η δομή του κόσμου του Dark Souls 3 θυμίζει έντονα την λογική του Demon's Souls, αφού υπάρχει ένα κεντρικό σημείο (το Firelink Shrine) απ’ όπου μπορείτε να τηλεμεταφέρεστε σε οποιοδήποτε από τα bonfires που έχετε ανάψει κατά την εξερεύνησή σας. Όπως και στο Dark Souls 2, μπορείτε να τηλεμεταφέρεστε από bonfire σε bonfire ή να επιστρέφετε από το bonfire στο Firelink Shrine. Το Firelink Shrine είναι ξεκομμένο από τις υπόλοιπες περιοχές και αποτελεί ένα ασφαλές “καταφύγιο” όπου μπορείτε να κάνετε level up και να αναβαθμίζετε τα στατιστικά σας, να αναβαθμίζετε τα όπλα σας ή την ασπίδα, να αποκτάτε νέα ξόρκια κτλ πηγαίνοντας στον αντίστοιχο χαρακτήρα που βρίσκεται στην περιοχή. Μπορείτε από την πρώτη στιγμή να πουλάτε αντικείμενα και όπλα που δεν χρειάζεστε για να αποκτάτε ψυχές, χωρίς να χρειάζεται να τον βρίσκετε στον κόσμο του παιχνιδιού, όπως συνέβαινε στα προηγούμενα παιχνίδια. Μάλιστα διάφοροι χαρακτήρες υπεύθυνοι για ξόρκια, χειρομαντεία κτλ που συναντάτε, αφού μιλήσετε μαζί τους τηλεμεταφέρονται κατόπιν στο Firelink Shrine οπότε άμεσα μπορείτε να αναβαθμίζετε τις δυνατότητές σας χωρίς να πρέπει να θυμάστε σε πιο σημείο βρίσκονται.
Σε όλα τα παιχνίδια Souls το εικαστικό και το level design είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και το Dark Souls 3 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Το εικαστικό του τίτλου είναι εκπληκτικό, με τις λεπτομέρειες του κόσμου να κόβουν την ανάσα, τις σκοτεινές περιοχές να σας κάνουν να νιώθετε άβολα, και να βρίσκεστε σε αμηχανία όταν σε πανέμορφες περιοχές συμβαίνουν ανατριχιαστικά πράγματα που θυμίζουν τόσο την τραγική σας υπόσταση όσο και την παρακμή και τον ξεπεσμό του βασίλειο του Lothric. Εκπληκτική δουλειά έχει γίνει και στο level design των περιοχών, χωρίς όμως να φτάνει την τελειότητα του πρώτου Dark Souls, λόγω ίσως και της διαφορετικής δομής του κόσμου. Η ευφυέστατη ύπαρξη των shortcuts που ενώνουν διαφορετικά σημεία κάθε περιοχής ή ακόμη και διαφορετικές περιοχές μεταξύ τους, γίνεται με τέτοιο τρόπο που ακόμη και σήμερα, ύστερα από εμπειρία τόσων παιχνιδιών Souls, εκπλήσσει ευχάριστα. Ειλικρινά λίγο πριν ολοκληρώσετε το παιχνίδι, βρείτε λίγο χρόνο και απολαύστε από ένα ψηλό σημείο τον ευρύτερο κόσμο και δείτε τον τρόπο με τον οποίο ενώνονται όλες οι περιοχές. Είναι μια απίστευτη εμπειρία που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο video game.
Πέρα από την αδιαμφισβήτητη ποικιλομορφία των περιοχών, εξαιρετική εντύπωση προκαλεί το εύρος της κλίμακας και η μεγάλη έκταση που έχει κάθε περιοχή, γεγονός που δίνει περισσότερη φρεσκάδα στην εμπειρία σας με το παιχνίδι. Αυτό έχει αντίκτυπο σε κάποια σημεία να υπάρχει ο κίνδυνος να χαθείτε, ιδιαίτερα αν στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει μόνο ενα bonfire, αλλά είναι και αυτό ένα σημαντικό μέρος της εμπειρίας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πιο καλοσχεδιασμένες περιοχές του παιχνιδιού, είναι αυτές που έχουν λιγοστά bonfires και σας ωθούν να ανακαλύψετε όσα περισσότερα shortcuts είναι δυνατόν για να μπορείτε να επιβιώσετε. Πέρα από τρεις-τέσσερις τέτοιες περιοχές όπου υπάρχουν ελάχιστα bonfires, συνήθως βρίσκετε μεγάλο αριθμό από bonfires, πολλά εκ των οποίων είναι πραγματικά αχρείαστα, γεγονός που χαλάει λίγο την εμπερία.
Οι μηχανισμοί μάχης είναι οι αρτιότεροι της σειράς.
Οι μηχανισμοί μάχης είναι οι αρτιότεροι της σειράς.

Πολλές σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο σύστημα μάχης, ιδιαίτερα για όσους δεν έχουν καθόλου επαφή με το Bloodborne, οι επιρροές του οποίου στο Dark Souls 3 είναι εμφανείς δια γυμνού οφθαλμού. Η ταχύτητα στις μάχες έχει αυξηθεί δραματικά, με το animation των κινήσεων να είναι ομαλότερο από ποτέ. Αντίστοιχα και οι εχθροί είναι ακόμη πιο επιθετικοί και στην πλειοψηφία τους ελίσσονται ακόμη πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να βιώνετε μάχες που θυμίζουν καλοδουλεμένη χορογραφία. Το βάρος των όπλων, της πανοπλίας και των εξαρτημάτων που κουβαλάει ο ήρωάς σας παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις κινήσεις του. Η επιλογή του εξοπλισμού σας είναι πιο δύσκολη από ποτέ, συνυπολογίζοντας την αναγκαιότητα να μπορείτε με rolling να αποφεύγετε τις συντονισμένες επιθέσεις των εχθρών. Ένα δεύτερο στοιχείο που συμβάλλει στη φρεσκάδα του συστήματος μάχης είναι μια έξτρα μπάρα η οποία καταναλώνει πόντους FP κάθε φορά που χρησιμοποιείτε μαγεία ή κάποια ειδική κίνηση με το όπλο σας. Η μπάρα αυτή έχει τον χαρακτήρα της μπάρας mana στα πιο παραδοσιακά RPG και προϋπήρχε στο Demon's Souls. Η αναπλήρωση της μπάρας πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας ahen estus flasks. O αριθμός των estus flasks είναι περιορισμένος, οπότε πρέπει να διαλέγετε πόσα έχετε μαζί σας για να αναπληρώνετε την υγεία σας και πόσα για να μπορείτε να αναπληρώνετε τους πόντους FP, κάτι που δίνει μια νέα στρατηγική χροιά ανάλογα με τον τρόπο που παίζετε.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου