Τα First-Person Shooters γενικότερα αποτελούν κατά γενική ομολογία ένα από τα πιο δημοφιλήgenres στην βιομηχανία των video games. Μέχρι τις αρχές της περασμένης δεκαετίας όμως η κύριαπλατφόρμα ανάπτυξης τους ήταν τα PC. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε δει κάποια καλά ports στο PlayStation και στο Sega Saturn, αλλά μέχρι το 2002 τα μόνα αξιόλογα console FPS ήταν το Golden Eye 007 για το Nintendo 64 και το Alien vs Predator για το Atari Jaguar. Εκείνη την χρονιά το μέλλον των FPS στις κονσόλες έμελλε να αλλάξει από μία αριστουργηματική κυκλοφορία, το Halo: Combat Evοlved. To τελευταίο επαναπροσδιόρισε το ύφος των FPS, απέδειξε ότι μπορούν να παιχθούν το ίδιο καλά σε μία κονσόλα (αν και αρκετοί ακόμη και σήμερα διαφωνούν) και αποτέλεσε έναν από τους τρεις καλύτερους -κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντα- launch τίτλους όλων των εποχών.
Για την Microsoft και το Xbox πάντως το Halo: Combat Evolved ήταν κάτι ακόμη περισσότερο, ήταν η δημιουργία όπου γνωρίσαμε τον Master Chief τον εμβληματικό πρωταγωνιστή της σειράς. Βέβαια πολύ σύντομα είχαμε την τύχη να απολαύσουμε ένα εξαιρετικό sequel, το Halo 2, το οποίο και αυτό με την σειρά του τάραξε τα νερά στην παγκόσμια gaming κοινότητα. Έχετε σκεφτεί ποτέ σε ποιο game είδαμε για πρώτη φορά matchmaking με playlists σε online περιβάλλον; Όσοι μαντέψατε το Halo 2 πέσατε μέσα, οι υπόλοιποι αναλογιστείτε λίγο αυτό το δεδομένο και θα καταλάβετε ότι μιλάμε για μία πραγματικά πρωτοπόρα κυκλοφορία που γιγαντώθηκε μέσα από την επίσης καινοτόμα υπηρεσία Xbox Live.
Για την Microsoft και το Xbox πάντως το Halo: Combat Evolved ήταν κάτι ακόμη περισσότερο, ήταν η δημιουργία όπου γνωρίσαμε τον Master Chief τον εμβληματικό πρωταγωνιστή της σειράς. Βέβαια πολύ σύντομα είχαμε την τύχη να απολαύσουμε ένα εξαιρετικό sequel, το Halo 2, το οποίο και αυτό με την σειρά του τάραξε τα νερά στην παγκόσμια gaming κοινότητα. Έχετε σκεφτεί ποτέ σε ποιο game είδαμε για πρώτη φορά matchmaking με playlists σε online περιβάλλον; Όσοι μαντέψατε το Halo 2 πέσατε μέσα, οι υπόλοιποι αναλογιστείτε λίγο αυτό το δεδομένο και θα καταλάβετε ότι μιλάμε για μία πραγματικά πρωτοπόρα κυκλοφορία που γιγαντώθηκε μέσα από την επίσης καινοτόμα υπηρεσία Xbox Live.
Κάνοντας fast forward στην Ε3 του 2014 η Microsoft ανακοινώνει την κυκλοφορία του Halo: The Master Chief Collection. Η συλλογή αυτή περιλαμβάνει τα τέσσερα πρώτα κεφάλαια της σειράς και κυκλοφορεί αποκλειστικά στο Xbox One. Μάλιστα το Halo 2 περιλαμβάνεται με την μορφή μιας Anniversary Edition, στην οποία έχουμε βελτιωμένα γραφικά και αρκετούς multiplayer χάρτες που έχουν σχεδιαστεί ξανά από την αρχή. Βέβαια τα τελευταία χρόνια έχουμε συναντήσει δεκάδες HD επανακυκλοφορίες που στην ουσία δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν. Είναι λογικό λοιπόν κάποιοι να αναρωτηθούν αν αξίζει η αγορά της συλλογής. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά το περιεχόμενό της και να απαντήσουμε σε όλα τα εύλογα ερωτήματα σας.
Τα άπαντα του Master Chief
Το Halo: The Master Chief Collection περιλαμβάνει σε ένα δισκάκι τα Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 Anniversary, Halo 3 και Halo 4. Πέρα από αυτά σας δίνει πρόσβαση στην τηλεοπτική σειρά Halo: Nightfall, αλλά και στην επερχόμενη beta του Halo 5: Guardians που θα διεξαχθεί τον Δεκέμβριο. Κοινώς με 60 ευρώ αποκτάτε τέσσερα games και είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά ελκυστικό πακέτο. Κάποιοι ενδεχομένως να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους για την απουσία των Halo: ODST και Halo: Reach, αλλά στις εν λόγω κυκλοφορίες δεν πρωταγωνιστεί ο Master Chief οπότε δίνουμε point στην Microsoft εδώ. Παρόλα αυτά, είναι γεγονός ότι θα μπορούσαν να προστεθούν κάποια documentaries και developer diaries από τις συλλεκτικές εκδόσεις των Halo 2 και Halo 3. Όπως και να έχει πάντως ακόμη και με αυτές τις ελλείψεις το τελικό πακέτο προσφέρει εξαιρετικό value for money.
Φυσικά όπως προαναφέραμε κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί για ποιο λόγο να πάρω την συλλογή αφού έχω ξαναπαίξει τα games. Κακά τα ψέμματα το highlight της συλλογής και ο κυριότερος λόγος απόκτησής της είναι το Halo 2 Anniversary. Εδώ λοιπόν θα πρέπει να διατυπώσω κάποιες ενστάσεις σε όσους υποστηρίζουν ότι η αγορά της συλλογής δεν έχει κανένα νόημα. Οι πωλήσεις της σειράς Halo στην Ευρώπη αγγίζουν τα 9 εκατομμύρια, κοινώς 9 εκατομμύρια παίκτες έχουν αγοράσει κάποιο Halo. Πόσοι έχουν πάρει το Halo 2; Μόλις 1.5 εκατομμύρια παίκτες, κοινώς μιλάμε για ένα ποσοστό κοντά στο 15%.
Συν τις άλλοις, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για την Ελλάδα, όπου είναι ζήτημα αν πουλήθηκαν μερικές χιλιάδες Xbox και Halo 2. Προσαρμόζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω νούμερα στην Ελληνική πραγματικότητα ελάχιστοι παίκτες στην χώρα μας είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το Halo 2. Ακόμη πιο λίγοι ήταν όσοι ασχολήθηκαν με το multiplayer, καθώς οι συνδρομητές του Xbox Live στην Ελλάδα εν έτη 2004 ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα. Με βάση τα παραπάνω ακόμη κι αν η Microsoft επανακυκλοφορούσε μόνο του το Halo 2 Anniversary η αγορά του θα ήταν ενδεδειγμένη. Πόσο μάλλον όταν πλάι σε αυτό συναντάμε τρία ακόμη από τα καλύτερα FPS όλων των εποχών.
Μια επική space όπερα
Ένας από τους λόγους που η σειρά Halo σημείωσε μεγάλη επιτυχία είναι χάρις στο πλούσιο lore της, το οποίο εκτυλίσσεται μαεστρικά μέσα από τα τέσσερα πρώτα κεφάλαιά της. Η Bungie είχε εφαρμόσει ανάλογη τακτική και στην σειρά Marathon, η οποία κυκλοφόρησε -σχεδόν αποκλειστικά- για Mac στα μέσα της δεκαετίας του '90 και γι' αυτό τον λόγο δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστή στο ευρύ κοινό. Όπως είναι φυσικό δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στο σενάριο των τεσσάρων Halo που περιλαμβάνονται εδώ, καθώς κάτι τέτοιο έχει ήδη γίνει σε προηγούμενα reviews. Εντούτοις, αξίζει να αναφέρουμε ότι μέσω του Halo: The Master Chief Collection έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε ολοκληρωμένη την ιστορία του εμβληματικού πρωταγωνιστή της σειράς. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τοcliffhanger ending του Halo 2, το οποίο μας άφησε να περιμένουμε τρία ολόκληρα χρόνια στο σκοτάδι, πριν δούμε την εξέλιξη της ιστορίας στο Halo 3.
Αξίζει να σημειωθεί και τα τέσσερα campaigns είναι ξεκλειδωμένα εξ' αρχής και μπορείτε ανά πάσα στιγμή να παίξετε όποιο Halo και όποια αποστολή επιθυμείτε. Επιπλέον, υπάρχουν campaign playlists (για την ώρα είναι προκαθορισμένα), στα οποία αναμιγνύονται διάφορες missions από τα τέσσερα Halo. Φυσικά αν αθροίσουμε την συνολική διάρκεια των τεσσάρων campaigns, θα χρειαστεί να αφιερώσετε 30-40 ώρες περίπου για να ολοκληρώσετε το έπος του Master Chief. Συνυπολογίζοντας τώρα την ύπαρξη των διαφόρων επιπέδων δυσκολίας και των Skulls είναι πασιφανές ότι τοreplayability χτυπάει κόκκινο. Για τους αμύητους να προσθέσουμε εδώ ότι η ενεργοποίηση των Skulls είναι προαιρετική και ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με έναν μηχανισμό που αυξομειώνει τον βαθμό πρόκλησης με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις σας. Για παράδειγμα κάποια Skulls μειώνουν τον αριθμό των πυρομαχικών που συλλέγετε από τα πτώματα των εχθρών σας. Φυσικά οποιαδήποτε αναφορά στους εχθρούς της σειράς Halo, οφείλει να συνοδευτεί και με δύο λόγια για την εξαιρετική Α.Ι. Η τεχνητή νοημοσύνη των εξωγήινων που απαρτίζουν τις δυνάμεις των Covenants είναι υψηλότατη και ακόμη και στο Normal επίπεδο δυσκολίας θα πρέπει να επιστρατεύεστε όλες σας τις ικανότητες για να καταφέρετε να νικήσετε.
Τέσσερα κορυφαία FPS και πρόσβαση στη beta του Halo 5: Guardians με μόλις 60 ευρώ. Τι παραπάνω να ζητήσει ένας φίλος του Master Chief;
Ένα υπερπλήρες πακέτο χαρτών και modes
Συνολικά τα τέσσερα Halo της The Master Chief Collection περιλαμβάνουν περισσότερους από 100 (!) χάρτες για το mulitplayer. Αρκετοί μάλιστα εξ' αυτών είχαν διατεθεί ως DLC επί πληρωμή τα προηγούμενα χρόνια. Στο Halo: Combat Evolved Anniversary συναντάμε τους χάρτες της πρωτότυπης κυκλοφορία και κάποιους που είχαν διατεθεί αποκλειστικά για PC στο παρελθόν. Κοινώς εδώ έχετε την ευκαιρία να παίξετε για πρώτη φορά κάποια παλιά maps online στο Xbox Live.
Στο Halo 2 Anniversary τώρα όχι μόνο συναντάμε το πρωτότυπο πακέτο χαρτών, το οποίο προσφέρει συγκλονιστικές online αναμετρήσεις, αλλά επιπλέον έξι χάρτες έχουν επανασχεδιαστεί. Πρόκειται για τους Lockdown, Zenith, Stonetown, Bloodline, Warlord και Shrine. Η δουλειά που έχει κάνει στις νέες εκδόσεις των δημοφιλών αυτών χαρτών η 343 Industries είναι απλά υποδειγματική. Προσθέτοντας τώρα και τους χάρτες των Halo 3 και του Halo 4, οι οποίοι έχουν μεταφερθεί αυτούσιοι από τις πρωτότυπες εκδόσεις των δημοφιλών FPS είναι γεγονός ότι μιλάμε για ένα πακέτο που θα ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο φανατικό φίλο της σειράς Halo. Συν τις άλλοις, ο εξωπραγματικός αριθμός των multiplayer maps εγγυάται ατελείωτες ώρες διασκέδασης.
Εν τω μεταξύ, το όλο ανταγωνιστικό multiplayer πακέτο συμπληρώνεται ιδανικά από το Spartan Ops mode του Halo 4. To Spartan Ops είναι ουσιαστικά το co-op mode που γνωρίσαμε στην τελευταία περιπέτεια του Master Chief και σε αυτό μπορούν να συμμετάσχουν 2-4 παίκτες στην ίδια κονσόλα ή στο Xbox Live. Μπορείτε να παίξετε και solo αν το επιθυμείτε, αλλά αναμφίβολα σε κάποιες περιπτώσεις θα τα βρείτε σκούρα αφού θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε πολυάριθμους εχθρούς. Το Spartan Ops επεκτείνει την συνολική αντοχή του τίτλου στον χρόνο κατά 10 περίπου ώρες και αποτελείται από 10 ξεχωριστά επεισόδια. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το Forge mode, ένα toolkit που σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τους δικούς σας multiplayer χάρτες και να "ξεδιπλώσετε" όλο το ταλέντο και την δημιουργικότητα σας. Να σημειωθεί ότι το toolkit αυτό ήταν διαθέσιμο στα Halo 3 και 4, εδώ όμως έχετε την ευκαιρία να το χρησιμοποιήσετε και στο Halo 2 Anniversary.
Μία σημαντική προσθήκη που συναντάμε εδώ είναι τα βελτιωμένα cutscenes, των οποίων η συνολική διάρκεια αγγίζει την μία ώρα. Στο κομμάτι αυτό η 343 Industries εργάστηκε με την Blur Studio. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι διαφορές που συναντάμε μεταξύ των δύο εκδόσεων του Halo 2 είναι πραγματικά χαοτικές. Δεν μιλάμε για ένα απλό HD remake όπως είχαμε δει για παράδειγμα στις συλλογές Metal Gear Solid, Kingdom Hearts, Zone of the Enders κ.ο.κ. O κώδικας του Halo 2 έχει σχεδόν γραφτεί ξανά από την αρχή και για αυτό άλλωστε τρέχει σε μία νέα engine.
To Halo 3 είναι μακράν το λιγότερο εντυπωσιακό παιχνίδι της συλλογής, καθώς ουσιαστικά συναντάμε πολύ λίγες διαφορές σε σχέση με την έκδοση του 2007 για το Xbox 360. Βέβαια η 1080p παρουσίαση βελτιώνει κάπως τα πράγματα, ενώ και εδώ το frame rate παραμένει κλειδωμένο στα 60fps. Πάντως υπάρχουν κάποιες βελτιώσεις στο κομμάτι των lighting effects, αλλά θα χρειαστεί να παίξετε προηγουμένως την προηγούμενη έκδοση για να τις εντοπίσετε.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου