Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019

Total War: Three Kingdoms Review

Το Three Kingdoms επιφανειακά αποτελεί απλά ακόμα έναν τίτλο Total War. Καλείστε να διαχειριστείτε τη φατρία σας σε turn-based περιβάλλον αλλά και παίρνοντας τον έλεγχο των στρατευμάτων σας σε real-time μάχες. Αναπτύσσετε τις περιοχές που έχετε υπό τον έλεγχο σας και δημιουργείτε την απαραίτητη υποδομή που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ανίκητους στρατούς για να επικρατήσετε. Ενώ η... “συνταγή” παραμένει ίδια, τα επί μέρους συστήματα και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους έχουν αλλάξει σημαντικά.
Το πρώτο στοιχείο που ίσως ξενίσει στην αρχή είναι η γεωγραφική και χρονική θεματολογία. Έχοντας ίσως εξαντλήσει την Ευρώπη από κάθε πιθανή χρονολογική περίοδο, περνάμε πλέον στην αρχαία Κίνα. Οι αχανείς εκτάσεις της Κίνας χαρίζουν έναν... χορταστικό χάρτη, αλλά και ομοιογένεια κτιρίων και στρατών που μερικές φορές γίνεται βαρετή. Τα κτίρια σε κάθε περιφέρεια αυξάνουν διάφορους συντελεστές όπως το εισόδημά σας, μειώνουν το κόστος ανάπτυξης άλλων κτιρίων στην περιοχή ή και για ολόκληρη τη φατρία σας. Αρχικά χρειάζεται λίγος χρόνος για να προσαρμοστείτε και να βρείτε τη “χρυσή τομή”, καθώς και τις συνέργειες μεταξύ διαφορετικών τύπων κτιρίων, αλλά δεν σας προβληματίζει. Αυτό που ξενίζει είναι ότι αυτή τη φορά δεν ξεκλειδώνετε νέες μονάδες για τον στρατό σας από τα αντίστοιχα κτίρια, απλά μειώνουν το κόστος τους. 
 Ο κάθε στρατός αποτελείται από στρατηγούς και την ακολουθία τους. Με άλλα λόγια, ξεχάστε το δόγμα “ένας στρατηγός ανά στρατιά” των προηγούμενων TW. Ουσιαστικά, προσλαμβάνετε κάποιον στρατηγό που διαθέτει την αντίστοιχη ακολουθία και “χτίζετε” τις δυνάμεις σας έχοντας δύο και τρεις ηγέτες ανά στρατιά, με τους στρατιώτες σας να έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Αξίζει να αναφερεθεί ότι, όπως και σε όλο το παιχνίδι, η ποιότητα καθώς και η εξειδίκευση των στρατηγών σας βασίζεται στα Πέντε Στοιχεία (Wu Xing). Πιο συγκεκριμένα, κάθε στρατηγός είναι εξειδικευμένος σ’ ένα από τα Πέντε Στοιχεία: Ξύλο, Φωτιά, Χώμα, Μέταλλο, Νερό. Με τους αντίστοιχους τύπους μονάδων να είναι με τη σειρά τους “προσανατολισμένοι” σ’ ένα από αυτά, καλό είναι να εναρμονίζετε τους στρατηγούς με τις αντίστοιχες μονάδες. Μπορείτε να στρατολογήσετε για παράδειγμα βαρύ ιππικό -Φωτιά- με έναν διοικητή άλλου στοιχείου, απλά δεν έχετε τη συνέργεια μεταξύ τους και όποια bonus μεταδίδονται. Εδώ χρειάζεται ακόμα λίγος χρόνος για να προσαρμοστείτε και να συνδυάσετε τους πιο αποτελεσματικούς συνδυασμούς, αλλά δεν σας προβληματίζει ιδιαίτερα χάρη στο αρκετά καλό interface του παιχνιδιού. Liu Bei εναντίον όλων. Liu Bei εναντίον όλων. Εκτός όμως από την αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση μεταξύ των στρατηγών και των μονάδων σας, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει μεταξύ των διοικητών σας. Πάντα με βάση το Wu Xing, είναι απαραίτητο να εναρμονίσετε τους επί μέρους διοικητές καθώς επίσης και τη “συμβατότητα” μεταξύ τους. Κατά την διάρκεια της εκστρατείας αποκτάτε διάφορα αντικείμενα για τους στρατηγούς σας που αυξάνουν -ή μειώνουν- τις ικανότητές τους τόσο στο πεδίο της μάχης όσο και στον διαχειριστικό τομέα. Πρόκειται για ένα μίνι RPG σύστημα που αν έρχεστε από τα Warhammer 1 και 2 αναγνωρίζετε αμέσως. 
 Η διπλωματία είναι χωρίς αμφιβολία ο τομέας με την πιο μεγάλη και αισθητή βελτίωση του Three Kingdoms σε σχέση με παλαιότερους τίτλους. Κάθε πιθανή διπλωματική ενέργεια, διαπραγμάτευση ή συμφωνία παρουσιάζει αναλυτικά τις πιθανότητες επιτυχίας και τρόπους για την επίτευξή τους. Όταν για παράδειγμα θέλετε να πουλήσετε τρόφιμα με αντάλλαγμα χρυσό σε κάποια φατρία, σας παρουσιάζεται ο αριθμός που θα σας επιτρέψει την επιτυχημένη έκβαση των διαπραγματεύσεων. Ακόμα και οι συνθήκες για ανταλλαγή περιοχών, σύναψη συμμαχιών ή προσαρτήσεις ολόκληρων φατριών είναι εμφανείς και δεν σας προβληματίζει. Ίσως είναι το πρώτο Total War όπου η διπλωματία παίζει σημαντικό ρόλο και αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για να ασχοληθείτε. Εκτός από την διπλωματία, έχετε τη δυνατότητα να αναπτύξετε το δίκτυο κατασκοπείας σας, στέλνοντας κάποιον από τους χαρακτήρες της φατρίας σας σε έναν αντίπαλο. Εκεί, υπάρχει η πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί ως στρατηγός, διαχειριστής περιφέρειας ή ακόμα και διάδοχος, κάτι που μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε για δικό σας όφελος. Για παράδειγμα, εάν ο κατάσκοπός σας έχει οριστεί ως διαχειριστής περιφέρειας, μπορείτε να προσαρτήσετε την κεντρική πόλη αμαχητί. Στην περίπτωση που τον βρείτε αντιμέτωπο ως στρατηγό, μπορεί να παραδοθεί και να αποκτήσετε το στράτευμά του. Δυστυχώς, στην περίπτωση που αναρριχηθεί ως διάδοχός του αντιπάλου σας, δεν μπορείτε να προσαρτήσετε ολόκληρη τη φατρία. Εξαιρετική δουλειά από την Creative Assembly! Λίγο πριν την μάχη. Λίγο πριν την μάχη. Ένα αναπόσπαστο μέρος των grand strategy games είναι η τεχνολογία. Μέσα από την έρευνα ξεκλειδώνετε καινούριες και πιο αποτελεσματικές μονάδες, αυξάνετε τα στατιστικά τους και βελτιστοποιείτε την διαχείριση. Δυστυχώς, το Three Kingdoms απογοητεύει σε αυτόν τον τομέα. Αισθητικά, το tech tree παρουσιάζεται ως δέντρο, όπου όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες είναι παραφυάδες. Με το σκεπτικό ότι όλες οι διαθέσιμες φατρίες έχουν ουσιαστικά παρόμοιο υπόβαθρο, οι τεχνολογικές πρόοδοι είναι πανομοιότυπες, στερώντας την ποικιλία που υπήρχε σε προηγούμενα TW. Αξίζει να αναφερθούμε και στην πολύ καλή νοημοσύνη, τόσο στις μάχες όσο και στο campaign. Στο παρελθόν, σε υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας, η μόνη αλλαγή της νοημοσύνης ήταν ορισμένα μπόνους, με τη συμπεριφορά να παραμένει ίδια. Εδώ όμως υπάρχει αισθητή διαφορά μεταξύ των επιπέδων normal, hard και ανώτερα. Αν και η ΑΙ είναι ίσως λίγο “διστακτική” κάτω από ορισμένες συνθήκες μάχης και κατά την διάρκεια πολιορκιών, στέκεται αρκετά καλά. Βλέπετε τις εχθρικές μονάδες να υιοθετούν “αξιοπρεπείς” σχηματισμούς και να ενεργοποιούν τις αντίστοιχες ικανότητες και skills ανάλογα με την περίπτωση. Σίγουρα δεν παρατηρείται η... “ευστροφία” ενός ανθρώπινου αντιπάλου, αλλά η νοημοσύνη του παιχνιδιού εκπλήσσει ευχάριστα. To παιχνίδι διαθέτει δύο διαφορετικά campaign modes, τα Romance και Records. Στο μεν Romance, οι στρατηγοί, ειδικά θρυλικές μορφές τις κινεζικής ιστορίας όπως ο Cao Cao, ο Dong Zhuo και ο Yuan Shao, παρουσιάζονται ως υπερήρωες και “ζωντανοί οδοστρωτήρες” βγαλμένοι από κάποιο παιχνίδι Dynasty Warriors.
 Στο δε Records mode, οι αρχηγοί της κάθε φατρίας και οι στρατηγοί είναι πιο... “προσγειωμένοι” και λειτουργούν σχεδόν ως μια “συνηθισμένη” μονάδα ιππικού. Υπάρχει επίσης online αν θέλετε να παίζετε με πραγματικούς παίκτες, είτε σε μεμονωμένες μάχες, είτε σε ολόκληρα campaign. Δυστυχώς παρατηρούνεται προβλήματα latency που υπήρχαν σε προηγούμενα TW, ειδικά σε skirmish μάχες. Παρά τα όποια τεχνικά θέματα όμως, η συμμετοχή σε online campaign σας απεγκλωβίζει από τις... “συνηθισμένες” και ίσως βαρετές τακτικές εκμετάλλευσης των αδυναμιών της νοημοσύνης του παιχνιδιού. Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι η ελεγχόμενη από κάποιον άλλο παίκτη φατρία αποτελεί αστάθμητο παράγοντα, αλλάζει τον τρόπο αντιμετώπισής της στο πεδίο της μάχης αλλά και διπλωματικά. Απλά, ίσως βρεθείτε αντιμέτωπος με χτυπήματα κάτω από τη μέση και εκτεθειμένος στα λεγόμενα... “cheese tactics” όπου ο αντίπαλός σας χρησιμοποιεί exploits και bugs για να επικρατήσει.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου