Αυτές τις ημέρες με αφορμή την ανακοίνωση της τιμής του Oculus Rift και την ταυτόχρονη ανακοίνωση της Nvidia περί υψηλών απαιτήσεων στα VR headset επιβεβαιώθηκε έμμεσα το Editorial Νοεμβρίου, στο οποίο ανέφερα ότι το VR Gaming δεν πρόκειται να πουλήσει, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. Τα μόλις 100.000 pre-orders το επιβεβαιώνουν. Το τι θα γίνει βέβαια μετά από πολλές δεκαετίες δεν είναι κάτι που μπορεί να προβλεφθεί εύκολα.
Ταυτόχρονα, σκεπτόμενος το πως μπορεί να είναι το gaming του μέλλοντος, με VR headset, PC με 128GB RAM και κάρτες γραφικών των 64GB, μηδενικά frame rate drops, αισθητήρες αφής, Hololens (Augmented Reality), Virtual Reality Rooms και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, με έπιασαν ολίγον τι οι υπαρξιακές ανησυχίες μου. Θα προλάβουμε να τα ζήσουμε όλα αυτά; Όσοι διαβάζετε αυτό το κείμενο θα είστε κατά πάσα πιθανότητα 15-40 ετών. Μέχρι να γίνουμε παππούδες θα έχουμε προλάβει αυτό που λέμε "Το gaming στο ανώτερο επίπεδό του;" Με την εξέλιξη της τεχνολογίας δεν θα υπάρξει ποτέ "ανώτερο επίπεδο". Η τεχνολογία δεν έβαλε ποτέ κανένα "ταβάνι". Οι επόμενες γενιές ίσως ζήσουν το κάτι παραπάνω, που όμως συνεχίζω να πιστεύω ότι δύσκολα θα αντικαταστήσει το "κρατάω gamepad στο χέρι".
Στο μέλλον, όταν οι gamers θα φορούν VR headsets και τα Arcade θα αποτελούνται από Virtual Reality εξομοιωτές σαν αυτούς που είδαμε στην έκθεση Game On (αλλά με πιο σύγχρονα γραφικά και μεγάλους χώρους), μπορεί να μην ταξιδεύουν μόνο με VR Headset. Εκατοντάδες χρόνια μετά ίσως να υπάρχει ακόμα και...σύνδεση του εγκεφάλου με συσκευές και δημιουργία virtual reality εικόνας. Χωρίς να κουράζεται ο gamer από ένα headset, απλά θα κλείνει τα μάτια και θα παίζει.
Έλεγχος χαρακτήρα vs Γίνε ο χαρακτήρας
Οι gaming προτιμήσεις του καθενός συχνά γίνονται αντικείμενο συζήτησης. Υπάρχουν games με First-Person και Third-Person κάμερα. Ο καθένας επιλέγει αυτό που τον βολεύει. Η κάμερα τρίτου προσώπου δίνει καλύτερη αίσθηση του χώρου. Φανταστείτε τώρα που διαβάζετε το κείμενο να υπάρχει μία κάμερα πίσω σας και να βλέπετε ακριβώς τι γίνεται πίσω σας. Απ' την άλλη, όλη την ζωή μας την ζούμε σε First-Person μέχρι να αφήσουμε τον μάταιο τούτο κόσμο. Συνεπώς μία μερίδα από gamers προτιμά τα First-Person, ώστε να ζει καλύτερα το παιχνίδι, να στοχεύει καλύτερα με τα όπλα του κ.ο.κ.
Οι gaming προτιμήσεις του καθενός συχνά γίνονται αντικείμενο συζήτησης. Υπάρχουν games με First-Person και Third-Person κάμερα. Ο καθένας επιλέγει αυτό που τον βολεύει. Η κάμερα τρίτου προσώπου δίνει καλύτερη αίσθηση του χώρου. Φανταστείτε τώρα που διαβάζετε το κείμενο να υπάρχει μία κάμερα πίσω σας και να βλέπετε ακριβώς τι γίνεται πίσω σας. Απ' την άλλη, όλη την ζωή μας την ζούμε σε First-Person μέχρι να αφήσουμε τον μάταιο τούτο κόσμο. Συνεπώς μία μερίδα από gamers προτιμά τα First-Person, ώστε να ζει καλύτερα το παιχνίδι, να στοχεύει καλύτερα με τα όπλα του κ.ο.κ.
Στο Virtual Reality gaming η κάμερα θα είναι μονίμως First-Person. Δεν έχει νόημα να υποτίθεται ότι ζεις κάτι και να βλέπεις...τον εαυτό σου να το ζει. Αν θέλεις να βλέπεις τον χαρακτήρα απλά τον κοιτάς σε μία οθόνη, κρατάς το gamepad και τον ελέγχεις. Δεν πρόκειται το gamepad να αντικατασταθεί ούτε καν στο Kinect 10. Ίσως βγουν πιο εξελιγμένες μορφές gamepad ειδικά για το Virtual Reality, όπως συσκευές αφής με ανταπόκριση όσο το δυνατόν πιο κοντά στο 100% της κίνησης των χεριών σας (ακόμα και των δαχτύλων). Εκεί υποθέτω ότι στη διαφήμιση κάθε συσκευής και στο κόστος της θα παίζει κάτι σαν "% Response rate". Οι ακριβέστερες θα είναι και οι ακριβότερες.
Αν σήμερα και για πολλά ακόμη χρόνια, το Virtual Reality gaming δεν πουλάει, τους λόγους τους έχω προαναφέρει. Ωστόσο ποτέ δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει η τεχνολογία. Η μόνη καμπή στην αλλαγή πορείας της βιομηχανίας των games ήταν το Wii που έφερε το motion gaming και πούλησε 100 εκατομμύρια μονάδες. Ακόμα κι αυτή η πολύ μικρή καμπή σημαίνει ότι ίσως με την εξέλιξη της τεχνολογίας, με υπερσύγχρονα γραφικά και πιο προσιτές τιμές, θα δούμε σίγουρα κάτι το διαφορετικο. Μην το περιμένετε στα επόμενα χρόνια. Πιθανόν στα γεράματα.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου