Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

FIFA 15 ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΕΣ ΠΑΙΧΤΟΥΡΕΣ...

Το ποδόσφαιρο μία ταχύτητα κάτω. 
Όσοι δεν ασχολούνται με ποδοσφαιράκια -κι εννοούμε να παίζουν τους δύο αιώνιους Pro και Fifa κάθε χρόνο- έχουν την εντύπωση ότι τα προηγούμενα χρόνια η EA Sports κυκλοφορούσε το ίδιο ποδοσφαιράκι με ένα update στα ρόστερ βάση των νέων μεταγραφών. Το Fifa 14 απέδειξε το αντίθετο, καθώς όντας το πρώτο next-gen Fifa μας έκανε να τρίβουμε τα μάτια μας με την νέα μηχανή γραφικών του Ignite Engine, η οποία εκτός από γραφικά προσέφερε μια ξεχωριστή εμπειρία στο gameplay.

Κατά τα άλλα, οι κράχτες της σειράς, έχουν έναν λόγο παραπάνω για να χαίρονται φέτος καθώς έφτασε το πλήρωμα του χρόνου. Όντως η EA Sports κυκλοφορεί φέτος κάτι σαν update του περυσινού Fifa, μόνο που κοιτώντας το ταμπελάκι μάλλον κάποιο λάθος θα έκανε και ξέχασε πάνω...την περυσινή τιμή. Μόνο κάποιος παίζοντας σε 24ωρη βάση με το Fifa 15 μπορεί να βεβαιωθεί ότι βάση του gameplay του πιθανόν να αποτελέσει το χειρότερο Fifa των τελευταίων ετών, πάντα σε σύγκριση με την εξαιρετική εικόνα που μας έχουν δείξει οι τελευταίες εκδόσεις κι όχι σε σχέση με τα τραγελαφικά των "πέτρινων χρόνων". Όχι, δεν γυρίσαμε στα πέτρινα χρόνια. Όχι, κάποιοι θα το σκάσουν το 60άρι γιατί τα αθλητικά games τους βγάζουν μία χρονιά. Απλά...διαβάστε προσεκτικά τι έχουμε να σας πούμε διότι μπορεί στις παρακάτω γραμμές να δείτε κάτι και να αναθεωρήσετε.
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν
Τα modes του Fifa 15 είναι ακριβώς τα ίδια με πέρυσι και μάλιστα παρατηρούμε ότι στο Co-Op Seasons δεν υπάρχει η επιλογή να παίξουν δύο παίκτες από μία κονσόλα Online ενάντια σε άλλους. Τα μενού είναι πανομοιότυπα και ως γνωστόν υπάρχει επιλογή για Seasons (πρωτάθλημα με την ομάδα σας), Co-Op Seasons, το Career mode είτε ως παίκτης/προπονητής ή απλά σαν μεμονωμένος παίκτης και τα διάφορα Online modes με κυριότερο το Ultimate Team όπου για πρώτη φορά συναντάμε την επιλογή απόκτησης δανεικών παικτών.
Στα πρωταθλήματα, έχουμε πλέον 35 (η Τουρκία επανέρχεται), πάνω από 600 ομάδες και συνολικά 16.000 παίκτες, καθώς και 41 γήπεδα, τα 20 εκ των οποίων απ' την Premier League για την οποία η EA Sports απέκτησε τα δικαιώματα. Δυστυχώς λείπει η ΑΕΚ, κάτι που μας κάνει εντύπωση αφού πέρυσι όντας Γ' Εθνική η EA Sports την είχε συμπεριλάβει. Άκουσε άραγε γκρίνια από Έλληνες οπαδούς άλλων ομάδων ή μήπως δεν ενημερώθηκε έγκαιρα για την κατάσταση της ομάδας; Λίγη σημασία έχει, πάντως μια ελληνική ομάδα παραπάνω δεν θα έβλαπτε την στιγμή που δεν έχουμε ελληνικό πρωτάθλημα εδώ και δεκαετίες στο Fifa και αντ' αυτού μέχρι και η τελευταία ποδοσφαιρική μπανανία διαθέτει από ένα. 

Ο καλός ο coach...
Κάθε χρόνο είμαστε μάρτυρες μιας σοβαρής δουλειάς από πλευράς EA σε κάθε Fifa και ειδικότερα στο gameplay. Φέτος, η αίσθηση που δίνει το Fifa 15 είναι ότι κάποιοι developers σε συγκεκριμένες θέσεις στην EA Canada απολύθηκαν ή άλλαξαν πόστο και οι νεότεροι όχι απλά δεν έκαναν την δουλειά τους σωστά, αλλά δεν προειδοποίησαν καν την EA Sports ότι χρειάζεται εκτενέστερο bug testing. Εκτός πια κι αν αυτό το deadline στα τέλη Σεπτέμβρη ήταν τόσο απαραίτητο για την αμερικάνικη εταιρεία! Ούτως ή άλλως, η Konami ακολουθεί δύο μήνες μετά συνεπώς δεν αντιλαμβάνομαι τον λόγω της βιασύνης μιας κυκλοφορίας την στιγμή που υπήρχαν όντως θέματα. 
Ας ξεκινήσουμε καταρχήν από τα ευχάριστα. Από τακτικής πλευράς, όσοι είστε λάτρεις των συστημάτων, πραγματικά θα ευχαριστηθείτε βλέποντας ότι στις ολοκαίνουργιες οθόνες τακτικών υπάρχουν επιλογές για προηγμένα συστήματα εντός του παιχνιδιού. Πείτε για παράδειγμα στους παίκτες σας να πιέζουν, να κάνουν αντεπίθεση ή απλά να κρατήσουν μπάλα, όπως πέρυσι, αλλά από φέτος κάντε το με φωνητικές εντολές, με την χρήση της PlayStation camera ή του Kinect. Αντίστοιχα, το νέο χαρακτηριστικό είναι ότι κάθε παίκτης μπορεί να λάβει ατομική εντολή για το πως θα δράσει στην άμυνα ή στην επίθεση κι αν θα υποστηρίζει τους συμπαίκτες του, αν θα μένει πίσω κ.ο.κ. Αυτό σας επιτρέπει να έχετε τον απόλυτο έλεγχο όχι μόνο στην ομάδα αλλά σε κάθε παίκτη ξεχωριστά.

Gameplay
Τα animations φέτος βελτιώθηκαν ώστε οι παίκτες να μην δείχνουν σαν να κάνουν "πατινάζ" μέσα στο γήπεδο. Κοντρολάρουν την μπάλα πιο αργά και ρεαλιστικά σε σχέση με πέρυσι. Βλέπουν πρώτα γήπεδο και μετά πασάρουν. Αυτό σαφώς και θα προβληματίσει τους έμπειρους fans της σειράς που έχουν μάθει σε γρήγορο tempo, ενώ δυστυχώς καθυστερεί την εκτέλεση των εντολών σας, ειδικά σε παίκτες Β' διαλογής, πλην όμως (μην ξεχνάμε) επαγγελματίες ποδοσφαιριστές. Με το τελευταίο εννοώ ότι η όποια καθυστέρηση στις αποφάσεις (προνόμιο του PES 2014 για παράδειγμα) δεν έπρεπε να υπήρχε για χάρη της ευκολίας του gameplay. Σαφώς και οι απόψεις είναι υποκειμενικές οπότε κρατάω μικρό καλάθι διότι κάποιοι ενδεχομένως να βολεύονται με αυτό.
Το παράδοξο που παρατηρείται σπάνια αλλά όταν το βλέπουμε προκαλεί σίγουρα εκνευρισμό, είναι οι λάθος διαιτητικές αποφάσεις. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, οι ρέφερι ενδέχεται μία στο τόσο να δώσουν κόρνερ αντί για άουτ, ανάποδο πλάγιο ή ακόμα και φάουλ την στιγμή που δεν υπάρχει απολύτως τίποτα. Βλέποντας τις ανακοινώσεις της EA Sports δεν βρήκα κάτι που να αναφέρει "Πιο ρεαλιστικοί διαιτητές σε βαθμό που να κάνουν και λάθη".

Τις πρώτες φορές που οι διαιτητές έκαναν λάθη ή οι τερματοφύλακες κοιτούσαν την μπάλα έλεγα "Έλα μωρέ, η ιδέα μου θα είναι".


Κατά τα άλλα, οι πάσες λειτουργούν άψογα, ενώ στα σουτ ευνοούνται οι ικανότεροι παίκτες, καθώς με τους αδύναμους θα χρειαστείτε μεγαλύτερη δεξιότητα και ακρίβεια για να σουτάρετε σωστά. Το σύστημα με τα τζαρτζαρίσματα και τις κεφαλιές βάση σωματότυπου έχει επίσης και φέτος σωστά αποτελέσματα.

Υπάρχουν όμως και κάποια gameplay breaking bugs, όπως για παράδειγμα δύο πολύ χαρακτηριστικά. Το ένα αφορά τα PC και βάση αυτού μετά την σέντρα του αγώνα οι 22 παίκτες συγκεντρώνονται γύρω από την μπάλα στην ίδια ευθεία! Αν δεν σας έφτανε αυτό τότε θα πρέπει να δείτε κι αυτό στο τελευταίο βίντεο του παρόντος review όπου στην έκδοση του PS4 ένα κόρνερ εκτελέστηκε πίσω από την εστία μου (!), η μπάλα παρέμεινε πίσω από τα δίχτυα κι οι παίκτες την κοιτούσαν διαρκώς. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν οι developers της EA Sports ασχολήθηκαν σοβαρά με το bug testing φέτος, γιατί εν τέλει οι bug testers θα είμαστε εμείς.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου