Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

Grid Autosport Review

Tο Race Driver: Grid, όταν κυκλοφόρησε τo 2008, ξετρέλανε τους παίκτες με τον μοναδικό συνδυασμό ρεαλισμού και διασκέδασης που προσέφερε. Στη συνέχεια ήρθε το περσινό Grid 2, το οποίο αποξένωσε τους φαν του πρώτου τίτλου με υπερβολική έμφαση στο arcade gameplay και παραστρατήματα όπως η απουσία εσωτερικής κάμερας. Τώρα η Codemasters ισχυρίζεται ότι επιστρέφει στις ρίζες του πρώτου Grid με το νέο Grid Autosport, το οποίο αν και δεν αποτελεί ξεκάθαρο βήμα εξέλιξης της σειράς, απαντάει σε πολλά από τα παράπονα για το Grid 2.
Το career είναι το βασικό mode του Grid Autosport και αυτό που θα σας απασχολήσει περισσότερο. Οι περισσότερες από τις κατηγορίες επικεντρώνονται σε αγώνες μεταξύ 12 ή 16 αντιπάλων, χωρίς βέβαια να λείπουν οι αγώνες με αντίπαλο το χρόνο ή τα drift. Συγκεκριμένα το career χωρίζεται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες: touring, endurance, open wheel, tuner και street. Στo touring ελέγχετε σύγχρονα αλλά και κλασικά touring cars σε αγωνιστικές πίστες, με μεγάλο αριθμό γύρων σε κάθε αγώνα, κάτι που θυμίζει τη θρυλική σειρά TOCA. Στo endurance τρέχετε με αυτοκίνητα GT, πάντα βραδινές ώρες και κάθε αγώνας ολοκληρώνεται σε προκαθορισμένο χρόνο. Στο open wheel ελέγχετε κατά κύριο λόγο μονοθέσια φόρμουλα σε αγωνιστικές πίστες. H κατηγορία tuner δίνει έμφαση κυρίως σε αγώνες με το χρόνο και drift events. Τέλος, στο street οδηγείτε αυτοκινητα coupe, super cars, hyper cars και άλλα, σε αγώνες που γίνονται σε γνωστές πόλεις από ολόκληρο τον κόσμο. Η ποικιλία που προσφέρει το career είναι αξιοπρόσεκτη, τόσο όσον αφορά τα διαφορετικά είδη αγώνων, όσο και τα διαφορετικά είδη αυτοκινήτων και διαδρομών, στοιχείο που αυξάνει το ενδιαφέρον σας να ασχοληθείτε για ώρες και σας βυθίζει στον κόσμο του παιχνιδιού χωρίς να το καταλάβετε.
Σε αντίθεση με το Grid 2, όπου στόχος σας ήταν να κερδίζετε όλο και περισσότερους υποστηρικτές για να ξεκλειδώνετε σταδιακά νέους αγώνες, στο Grid Autosport χρειάζεστε πόντους εμπειρίας που ξεκλειδώνετε παίζοντας αγώνες και πετυχαίνοντας τους στόχους που ορίζουν κάθε φορά οι σπόνσορες που ντύνουν το όχημα σας. Οι στόχοι αυτοί ποικίλουν από το να πάρετε μία σεβαστή θέση στο πρωτάθλημα, να περάσετε κάποιον συγκεκριμένο αντίπαλο, να τερματίσετε σε θέση υψηλότερη από αυτή που ξεκινήσατε κλπ. Οι πόντοι εμπειρίας που συγκεντρώνετε αξιοποιούνται μόνο για να ξεκλειδώνετε καινούρια πρωταθλήματα σε κάθε κατηγορία, αφού δεν επιτρέπονται αναβαθμίσεις στα αυτοκίνητα, ενώ μόνο σε ορισμένες κατηγορίες αγώνων επιτρέπονται κάποιες μικρές παραμετροποιήσεις που αφορούν την απόδοση των φρένων, των είδος ελαστικών κλπ.
H οδήγηση φόρμουλα είναι από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού.
H οδήγηση φόρμουλα είναι από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού.
Οι πόντοι εμπειρίας που κερδίζετε δεν είναι συγκεντρωτικοί αλλα αυτόνομοι σε κάθε κατηγορία, οπότε όσο περισσότερο παίζετε, τόσο μεγαλώνει το level σας στην συγκεκριμένη κατηγορία. Για να ξεκλειδώσετε την έκτη κατηγορία αγώνων ονόματι grid series χρειάζεται να φτάσετε σε συγκεκριμένο level κάθε φορά σε κάθε μία από τις πέντε αρχικές κατηγορίες, στοιχείο που κατ’ εμέ είναι αρνητικό. Και αυτό γιατί για να μπορέσετε να παίξετε στο grid series, είστε αναγκασμένοι να ασχοληθείτε με κατηγορίες αγώνων που δεν συμπαθείτε, μόνο και μόνο για να φτάσετε στο level που απαιτείται. Άλλο ένα αρνητικό του career είναι η επανάληψη ίδιων διαδρομών σε κάθε μία από τις κατηγορίες, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που επαναλαμβάνεται η ίδια διαδρομή ακόμα και σε ένα event, στοιχείο που προφανώς έχει γίνει για να επιμηκυνθεί ακόμη περισσότερο η ήδη τεράστια διάρκεια του career.
Η ραχοκοκκαλιά των racing παιχνιδιών είναι το gameplay και ο χειρισμός και εδώ το Grid Autosport τα πάει περίφημα. Το παιχνίδι καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία ρεαλισμό με πραγματική διασκέδαση και πρόκληση, χάρη σε ένα μοντέλο χειρισμού ακόμη πιο βελτιωμένο σε σχέση με τα προγενέστερα Grid. O έλεγχος των αυτοκινήτων είναι ομαλός, η αίσθηση της πρόσφυσης των τροχών στην άσφαλτο είναι καταπληκτική, η αίσθηση της ταχύτητας άψογα δοσμένη, ενώ οι διαφορές στο χειρισμό των διαφόρων τύπων αυτοκινήτων είναι εμφανείς ακόμη και σε κάποιον άσχετο με racing games. Η πρόκληση δε, που χαρίζει, ιδιαίτερα αν απενεργοποιήσετε τις βοήθειες είναι τέτοια, που τουλάχιστον στα πρώτα πρωταθλήματα η πρώτη πεντάδα μόνο άσχημη θέση δεν φαντάζει. Κι αυτό γιατί οδηγείτε αυτοκίνητο ισοδύναμο με των αντιπάλων σας και μόνο η σωστή διαχείριση των κλειστών στροφών και ικανότητά σας στην πλαγιολίσθηση επιφέρει κερδοφόρα αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι όσες λιγότερες οδηγικές βοήθειες χρησιμοποιείτε, τόσους περισσότερους πόντους εμπειρίας κερδίζετε σε κάθε αγώνα.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στην πολύ καλή ΑΙ των αντίπαλων οδηγών, η οποία βάζει τα γυαλιά σε άλλα παιχνίδια του είδους (ονόματα δεν λέμε), σε σημείο που πολλές φορές αναρωτιέστε αν παίζετε με πραγματικούς αντιπάλους. Σας φράζουν το δρόμο, συγκλίνουν για να πάρουν ομαλότερα τις στροφές, βγαίνουν εκτός πίστας ή τρακάρουν στις κόντρες μεταξύ τους κλπ. Ομολογουμένως η επιθετική ΑΙ κάποιες φορές θα σας φέρει στα όριά σας, αφού μετά από μάχες με άλλους οδηγούς συχνά καταλήγετε εκτός πίστας. Γι αυτό προτείνεται να απενεργοποιήσετε όλες τις βοήθειες αλλά να κρατήσετε καλού κακού δύο-τρία flashback για να μπορείτε να ανταπεξέλθετε στις συνθήκες των αγώνων.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου