Τα τελευταία χρόνια βιώσαμε την κυριαρχία των sequels τα οποία κυκλοφορούν ακατάπαυστα το ένα μετά το άλλο. Πολλά από αυτά είναι ποιοτικά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα γίνει κριτική στις εταιρίες που αρέσκονται στο να ανακυκλώνουν μία πετυχημένη συνταγή ξανά και ξανά. Επίσης είδαμε πολλά remakes κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό, αν γίνει με τον σωστό τρόπο, αφού δεν είναι και λίγοι εκείνοι οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να παίξουν καλά games που τους "ξέφυγαν" κατά το παρελθόν. Το 2012 οι "φρέσκες" ιδέες ήρθαν κυρίως από την μεριά των ανεξάρτητων developers με games όπως τα FEZ, Journey και Mark of the Ninja. Τα indie games κερδίζουν διαρκώς έδαφος καθώς είναι άκρως διασκεδαστικά και το μικρό σχετικά χρηματικό τους αντίτιμο τα κάνει περισσότερο προσβάσιμα σε μία μεγάλη μερίδα των gamers.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν λόγους που μας κάνουν να κοιτάμε το παρελθόν με νοσταλγία. Είναι πολλά τα games που κυκλοφόρησαν κάποτε και χάθηκαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Όλες οι κονσόλες είχαν τα "διαμαντάκια" τους που είτε δεν έκαναν καλές πωλήσεις είτε οι εταιρίες που τα ανέπτυξαν είχαν προβλήματα. Στόχος μας λοιπόν σήμερα είναι να σας κάνουμε να νοσταλγήσετε ξεχασμένους θρύλους. Ο αριθμός αυτών των games είναι πραγματικά μεγάλος και δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν σε ένα και μόνο άρθρο, έτσι διαλέξαμε 10 από αυτά που πιστεύουμε ότι θα θέλατε να δείτε μία επανέκδοσή τους ή ακόμη και να κυκλοφορήσει η συνέχειά τους.
Shenmue (Dreamcast, Xbox)
Η δημιουργία του Yu Suzuki έφερε πολλές καινοτομίες στην βιομηχανία καθώς συνδύαζε πολλές κατηγορίες gameplay σε ένα game. Ήταν η ακριβότερη παραγωγή της εποχής του και αποτελούσε από μόνο του λόγο για να αποκτήσουμε το Dreamcast της Sega. Κατά κύριο λόγο μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα open-world Αction-Αdventure, αλλά ήταν πολλά περισσότερα για να το περιορίσουμε σε μία κατηγορία. Σε αυτό συναντούμε για πρώτη φορά τα λεγόμενα quick time events που απολαμβάνουμε σήμερα σε games όπως το God of War III. Περιείχε μάχες πολεμικών τεχνών και κυνηγητό με οχήματα, με εκπληκτικά για την εποχή γραφικά. Ο κάθε χαρακτήρας είχε τα δικά του voice overs και το δικό του καθημερινό πρόγραμμα στον κόσμο. Είναι ένα game που πραγματικά μπορούσατε να κάνετε πολλά πράγματα όπως να παίξετε arcade games, να βρείτε δουλειά, να αγοράσετε και να επεξεργαστείτε αντικείμενα και να αλληλεπιδράσετε με τον κόσμο γύρω σας.
Αρχικός σκοπός του Shenmue ήταν να γίνει τριλογία αλλά κάπου τα σχέδια ναυάγησαν ύστερα από την κυκλοφορία του δεύτερου μέρους, το οποίο έφτασε στο Xbox έπειτα από την "πτώση" του Dreamcast. Έτσι το σενάριο έχει μείνει ανολοκλήρωτο απογοητεύοντας πολλούς gamers που λάτρεψαν την σειρά. Πρόκειται για έναν τίτλο που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την μεταγενέστερη πορεία της βιομηχανίας μιας και πειραματίστηκε προς πολλές κατευθύνσεις και πέτυχε. Σίγουρα δεν είναι λίγοι αυτοί που ακόμη ελπίζουν την συνέχεια της σειράς σε νέα κονσόλα και με HD γραφικά.
Comix Zone (Sega Mega Drive)
Πρόκειται για ένα κλασικό Beat 'em up που κυκλοφόρησε το 1995. Αυτό που το κάνει μοναδικό είναι το εξαιρετικό και πρωτοποριακό art design καθώς εξελίσσεται στις σελίδες ενός κόμικ. Το σενάριο αφορά έναν σχεδιαστή κόμικς ο οποίος παγιδεύεται στον κόσμο που δημιούργησε από έναν χαρακτήρα που σχεδίασε ο ίδιος. Στην προσπάθεια του να ελευθερωθεί αντιμετωπίζει ορδές εχθρών που σχεδιάζει ο παραπάνω χαρακτήρας. Οι διάλογοι εκτυλίσσονται μέσα στα γνωστά συννεφάκια των κόμικς και κάθε δύο σελίδες η πίστα αλλάζει. Η ωραία αίσθηση που άφηνε το παιχνίδι δεν είχε να κάνει τόσο με το gameplay, το οποίο ήταν καλό αλλά συνηθισμένο, όσο με τον πρωτότυπο τρόπο της παρουσίασης.
Το Comix Zone δεν πρόλαβε να κάνει μεγάλη επιτυχία όταν κυκλοφόρησε καθώς αυτό έγινε στο τέλος της ζωής του Mega Drive, αλλά λόγω της ποιότητάς του αναδείχτηκε στην κατηγορία των cult games. Οι σημερινοί developers έχουν να μάθουν πολλά από τέτοιες προσπάθειες του παρελθόντος. Η κατηγορία των Beat 'em up κυριαρχούσε κάποτε στις κονσόλες και πολλοί είναι αυτοί που την βρίσκουν διασκεδαστική ως τις μέρες μας. Παρόλο που το Comix Zone έχει κυκλοφορήσει στα Virtual Console, XBLA, PSN και OnLive δεν θα ήταν άσχημο να δούμε στο μέλλον μία συνέχεια ως downloadable game.
Earthworm Jim (Sega Mega Drive, SNES, Sega CD, Sega Master System)
Φαίνεται πως το 1994 και 1995 ήταν από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας των κονσολών καθώς κυκλοφόρησε πακτωλός από ποιοτικά games. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν τα Earthworm Jim και Earthworm Jim 2 αντίστοιχα. Χαρακτηρίζονταν από υπέροχο για την εποχή art design και animation, καθώς ήταν σαν ζωντανό cartoon. Το χιούμορ έρρεε άφθονο αφού ο κόσμος του ήταν κυριολεκτικά θεότρελος. Και μόνο η αναφορά ότι πρωταγωνιστής ήταν ένα απλό σκουλήκι μέσα σε μία υπερσύγχρονη στολή που μαστίγωνε τους εχθρούς χρησιμοποιώντας το σώμα του, φτάνει για να σας πείσει. Με ένα επίσης θεότρελο soundtrack και το πολύ καλό gameplay δεν άργησε να γίνει επιτυχία.
Ακολούθησε το Earthworm Jim 3D στο Nintendo 64 ωστόσο δεν αναπτύχθηκε από την Shiny Entertainment -που ανέλαβε τα πρώτα δύο της σειράς- και έλαβε κακές κριτικές. Σήμερα το πρώτο μέρος της σειράς είναι διαθέσιμο σε downloadable μορφή στα online καταστήματα των κονσολών και μάλιστα σε HD ανάλυση. Οι ανεξάρτητοι developers απολαμβάνουν τεράστια επιτυχία με games τύπου Earthworm Jim, οπότε τώρα ίσως είναι η σωστή περίοδος να κυκλοφορήσει ένα τρίτο μέρος..
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου