Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Dragon's Dogma γιατί υπάρχει αύριο..

Το Dragon's Dogma είναι η προσπάθεια της Capcom να δημιουργήσει ένα δυτικού τύπου RPG και αποτελεί δημιουργία στελεχών που έχουν εργαστεί σε σημαντικά franchises της ιαπωνικής εταιρείας -όπως τα Breath of Fire, Devil May Cry και Resident Evil. Ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι όσοι περιμένουν μία καλή ιστορία και έναν πειστικό κόσμο, καλύτερα να ψάξουν αλλού. Το DD είναι ένα dungeon crawler, που δίνει έμφαση στις μάχες, στην ανάπτυξη του χαρακτήρα μας και στην εξερεύνηση, ενώ καταφέρνει να φέρει νέες ιδέες στο προσκήνιο και συνδυάζει αρκετά επιτυχημένα στοιχεία από open world RPGs και το Dark Souls, τη στιγμή που χρησιμοποιεί μηχανισμούς δανεισμένους από παιχνίδια δράσης και το Shadow of the Colossus. Όσοι αναζητούν role playing στοιχεία -όπως τα εννοούμε στα δυτικά RPGs- εδώ δεν θα βρουν τίποτα τέτοιο, αλλά η Capcom κατάφερε να δημιουργήσει ένα πολύ καλό παιχνίδι, του οποίου, ωστόσο, ορισμένα ελαττώματα δε θα περάσουν απαρατήρητα.
Τυπικό art-direction, ικανοποιητικός τεχνικός τομέας
Το art direction του Dragon’s Dogma δεν έχει ιδιαίτερη προσωπικότητα και ανακυκλώνει πολλά στοιχεία από High και Dark Fantasy τίτλους. Ωστόσο, ο σχεδιασμός των αντιπάλων -και ειδικά των bosses- είναι πολύ καλός και με αρκετές λεπτομέρειες. Από την άλλη πλευρά, τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού είναι άδεια και δεν ικανοποιούν, αν και η απλότητα στο σχεδιασμό τους επιτρέπει στο Dragon’s Dogma να περηφανεύεται για ένα από τα εντυπωσιακότερα draw distances που έχουμε δει μέχρι σήμερα.


Ειδικά όταν βρισκόμαστε σε υπερυψωμένα σημεία, μπορούμε να δούμε τις πόλεις του παιχνιδιού από εντυπωσιακή απόσταση, οι οποίες μάλιστα δεν αποτελούν ένα απλό background, αλλά μπορούμε να τις επισκεφθούμε. Υπάρχουν ορισμένες πτώσεις στο frame rate στην έκδοση PS3 (λίγες περισσότερες στην έκδοση για το Xbox 360), οι οποίες όμως δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα το gameplay, ενώ -περιέργως- υπάρχουν μαύρες μπάρες στο επάνω και στο κάτω μέρος της οθόνης. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε με ποια λογική υπάρχουν οι εν λόγω μπάρες, αλλά γρήγορα συνηθίζονται και δεν ενοχλούν.
Όσον αφορά τον ηχητικό τομέα του παιχνιδιού, η μουσική είναι πολύ καλή και ατμοσφαιρική. Από την άλλη, το voice over είναι μέτριο, τα ηχητικά εφέ αδιάφορα, ενώ τα μέλη της ομάδας μας μιλούν συνεχώς, επαναλαμβάνοντας τις ίδιες λέξεις, μία όχι τόσο καλή ιδέα που ίσως ενοχλήσει ορισμένους παίκτες.
"Νεκρός" κόσμος και σχεδόν ανύπαρκτη ιστορία
Το Dragon’s Dogma διαθέτει μία "αναιμική", συνηθισμένη, υποτυπώδη και σχεδόν ανύπαρκτη υπόθεση. Καλές στιγμές στην εξέλιξη της ιστορίας σαφώς και υπάρχουν, αλλά τις περισσότερες φορές δεν μπορούμε να καταλάβουμε ούτε καν αν ασχολούμαστε με κάποιο side ή main quest, μιας και συχνά τα τελευταία δεν έχουν καμία σχέση με τον κεντρικό πυρήνα της υπόθεσης. Οι χαρακτήρες είναι "επίπεδοι" και αδιάφοροι, ενώ οι διάλογοι προχειροφτιαγμένοι.
Το σίγουρο είναι πως το Dragon’s Drogma δεν μπορεί να θεωρηθεί ένα "story driven RPG", μιας και ο πυρήνας του βρίσκεται στις μάχες και την εξερεύνηση. Η έλλειψη στιβαρής ιστορίας θα απογοητεύσει πολλούς, όμως, εδώ δεν μιλάμε για μία αποτυχία της Capcom, αλλά για μία συνειδητή απόφαση να μην ασχοληθεί ιδιαίτερα με αυτό τον τομέα. Ο κόσμος του παιχνιδιού -και ιδιαίτερα οι πόλεις- είναι νεκρές σε σχέση με τους καλύτερους εκπρόσωπους του είδους και οι NPCs που προσφέρουν ή συμμετέχουν με οποιοδήποτε τρόπο στα quests έχουν πάνω από το κεφάλι τους "ταμπελάκια", ξεκαθαρίζοντας έτσι ότι συμμετέχουν στην ιστορία.

Related Posts:

  • Ε3 2011: Tα επόμενα σχέδια της EAΝέο Medal of Honor για το 2012. Νέα games για το iPhone. Το Mass Effect 3 με φωνητική υποστήριξη μόνο στο Kinect.Σε άλλη μια έκθεση E3, η Electronic Arts είχε πολλά βλέμματα στραμμένα πάνω της. Πέρα από όσα έδειξε στην καθιερ… Read More
  • The Witcher 2: Strategy GuideΤο The Witcher 2 είναι μια από τις σημαντικότερες φετινές κυκλοφορίες, τόσο από πλευράς ποιότητας, όσο και από το βάθος που παρουσιάζει στο gameplay του. Το δυνατό, ώριμο story του και η αυξημένη δυσκολία στις μάχες το τοποθε… Read More
  • Dungeon Siege III reviewΌταν το 2002 κυκλοφόρησε το Dungeon Siege, αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα RPG της γενιάς του. Η Gas Powered Games μας έδωσε με τον καλύτερο τρόπο το epic feeling και το ευχάριστο gameplay που τόσο χρειαζόμασταν. Η συνέχεια δεν… Read More
  • Νέο MMO από την NCsoftΆραγε τι μυστικό θα αποκαλύψει η NCsoft στην φετινή Gamescom;Η NCsoft ετοιμάζει ένα νέο MMORPG, το οποίο θα παρουσιάσει στην φετινή Gamescom (16-19 Αυγούστου στη Γερμανία).Για το παιχνίδι αυτό δεν έχει διαρρεύσει τίποτα προς … Read More
  • Uncharted 3 mp betaΗ beta για το multiplayer μέρος του Uncharted 3: Drake's Deception έχει ξεκινήσει από τις 28 του προηγούμενου μήνα για όσους είναι μέλη του PS Plus (δηλαδή τους περισσότερους, χάρη στο δωρεάν «Welcome back» μήνα) και για όσου… Read More

1 σχόλιο: