Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Pro Evolution Soccer 2014

Η "κοκορομαχία" μεταξύ Pro Evolution Soccer και FIFA ξεκίνησε για μια ακόμη χρονιά, με τον τίτλο της Konami να καταφθάνει πρώτος στα ελληνικά καταστήματα και με τους Ιάπωνες να υπόσχονται πολλές αλλαγές που θα κουβαλήσει η φετινή έκδοση του Pro –και μια από τις τελευταίες για την τρέχουσα γενιά οικιακών συστημάτων. Στην καρδιά της ανάπτυξης του Pro Evolution Soccer 2014 βρίσκεται η Fox Engine, μηχανή γραφικών της Kojima Productions, η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της φέρνει εις πέρας την αποστολή να ανανεώσει σε μεγάλο βαθμό τον οπτικό τομέα, χτυπώντας με... γκολ από τα αποδυτήρια το αντίπαλο δέος σε αυτό το σημείο.Δεν έχουμε να κάνουμε με έναν τέλεια βελτιωμένο τίτλο, σημάδια βιασύνης υπάρχουν και θα τα αναλύσουμε σε λίγο, αλλά πρέπει να τονίσουμε εξ αρχής ότι η PES Productions χτίζει –σχεδόν από την αρχή- έναν σύλλογο με γερά θεμέλια, που στα επόμενα χρόνια ή, καλύτερα, στην επερχόμενη γενιά παιχνιδιών, θα παίζει στον τελικό με μεγάλη ευκολία.
«Φοβερή προσπάθεια για την ομάδα της, όμως πρέπει να βάλουν κάποια στιγμή τη μπάλα στο πλεκτό»
Εναρκτήριο λάκτισμα και οι πρώτες αναγνωριστικές πάσες γίνονται στον αγωνιστικό χώρο. Η μπάλα «νιώθει» στα Dualshock πιο βαριά, σκληρή (εδώ βοηθάει και ο ήχος), με στόχο το εσωτερικό του ποδιού του αποδέκτη και όχι σαν… αερόμπαλα έτοιμη να σκάσει και να φύγει πλάγιο. Γενικώς, η "TrueBall" τεχνολογία πότε πετυχαίνει τον σκοπό της και πότε όχι. Θα υπάρξουν στιγμές που θα απολαύσετε τη δύναμη και την αψιδωτή κλίση της μπάλας να καταλήγει στα δίχτυα ή να τραντάζει το δοκάρι.
Όμως, θα υπάρξουν και στιγμές αμηχανίας, όπου θα παρακολουθείτε τη μπάλα να καταλήγει αργά, βασανιστικά στα δίχτυα, παρόλο που πατήσατε το «τετράγωνο» για αρκετή ώρα. Ή να μην έχετε χώρο και να εξαπολύσετε ένα σουτ που, ενώ περιμένατε ότι θα κατέληγε χωρίς κάποια δύναμη στα χέρια του τερματοφύλακα, σκίζει σαν οβίδα το παραθυράκι. Δεν υπάρχει δηλαδή τρόπος να καθορίσουμε πότε ακριβώς θα λειτουργήσει η TrueBall tech, η οποία άπαξ και δουλέψει θα σας γεμίσει με ευχαρίστηση για το γκολ που πετύχατε.
Εκεί όπου το εν λόγω σύστημα είναι απόλυτα επιτυχές είναι μόνο στα ψηλοκρεμαστά σουτ, όπου μαζί με τους –θα το πούμε πολλές φορές- απίστευτα ομαλούς ελιγμούς μπορεί να μετατρέψει μια φάση σε οπτικοποιημένο ποίημα. Εδώ να σημειώσουμε μια ακόμη παρατήρηση, η οποία δεν ξέρουμε αν οφείλεται σε κάποιοbug του τίτλου ή σε προγραμματιστικό λάθος της Fox Engine. Αν επιχειρήσετε ένα σουτ, η μπάρα στα πόδια του παίκτη γεμίζει, μόνο που μέχρι να ξεκινήσει το –γλυκό- animation και να εκτοξευθεί η μπάλα, περνάνε κάποια σημαντικά δέκατα του δευτερολέπτου που εκεί μπορεί να κλαπεί η μπάλα.
Παράλληλα, παρατηρείται μια προσπάθεια των παικτών να κινηθούν με μεγαλύτερη ομαλότητα στο χώρο. Αυτό επιτυγχάνεται και το αποτέλεσμα είναι εμφανές: βλέπουμε ομαλότερα animations, τρέχουν με μια ελευθερία χωρίς να κινούν μηχανικά τα χέρια, αλλάζουν πλευρά και προσπαθούν να βρουν ανοίγματα χωρίς να συγκρούονται άγαρμπα στους αμυντικούς.
Ντρίπλες που χαίρεσαι να τις παρακολουθείς να εκτελούνται τόσο όμορφα, με μια αρμονία που ταιριάζει στο εναρκτήριο μουσικό θέμα του menu και κόλπα στα οποία αν και εύκολα εκτελέσιμα, οι σκληροπυρηνικοί φίλοι της σειράς θα χαθούν ξανά στα εγχειρίδια εντολών για να τελειοποιήσουν το επόμενο “around the world” στον αντίπαλό τους. Είναι πασιφανές, επίσης, ότι στο PES 2014 ο ρυθμός του αγώνα έχει πέσει αισθητά, προσδίδοντας μια πιο αληθινή υπόσταση στην όλη εξέλιξη. Δύσκολο πλέον να παίξεις τίκι-τάκα μέχρι να βρεθείς τετ-α-τετ με τον πορτιέρο, μιας και τόσο οι πάσες όσο και η υποδοχή της μπάλας έχει «nerfαριστεί» στα πρότυπα της σειράς FIFΑ.
Μην ανησυχείτε όμως, γιατί δεν μιλάμε για απόλυτη ταύτιση με το FIFA σε αυτό τον τομέα, απλά δύο "κλικ" παρακάτω, ίσα ίσα για να σταματήσουν οι αυτοματισμοί που δημιουργούσαν ένα ξέφρενο και άναρχο από άποψη μπάλας παιχνίδι. Ακόμη, κρατώντας πατημένο το R2, ο παίκτης αποκτά τον πλήρη έλεγχο της μπάλας ή αλλιώς Full Control και σε συνάρτηση με το δεξί μοχλό έχει την ευκαιρία γρήγορα και με όσο γίνεται λιγότερο κόστος να βρει ανοίγματα για μια κάθετη πάσα.

Related Posts:

  • Eldar και Orks εν δράσει στο Dawn of War 3Το πολυαναμενόμενο strategy Warhammer 40.000: Dawn of War 3 αποκαλύπτεται περαιτέρω. Το Dawn of War 3 αναπτύσσεται από τη Relic και συνδυάζει την επική κλίμακα του πρώτου Dawn of War με την παραμετροποίηση και τους εκλεκτούς … Read More
  • Virtual reality κόψιμο φρούτων με Fruit Ninja VR Η virtual reality έκδοση του Fruit Ninja ήταν θέμα χρόνου. Το Fruit Ninja VR μετατρέπει το γνωστό gameplay του Fruit Ninja σε virtual reality εμπειρία και διαθέτει classic mode, arcade mode, zen mode και το νέο survival mod… Read More
  • Γνωρίζοντας το σαγηνευτικό Dragon Quest 11 Το επόμενο κύριο παιχνίδι της σειράς Dragon Quest είναι καθοδόν. Μιλάμε για το Dragon Quest 11, το οποίο έρχεται σε PS4, 3DS και Switch. Σύμφωνα με τη Square Enix, το παιχνίδι βγαίνει 2017 στην Ιαπωνία για PS4 και 3DS. Η έκ… Read More
  • Παίζοντας Styx: Shards of Darkness Ώρα για άλλη μια ματιά στο επερχόμενο παιχνίδι stealth, Styx: Shards of Darkness. Το Styx: Shards of Darkness εξελίσσει τη συνταγή του προκατόχου του (Styx: Master of Shadows), με βελτιωμένες ικανότητες, πιο ρευστή κίνηση, … Read More
  • Ο εφιάλτης ξεκινάει στο The Walking Dead: Season 3 Η τρίτη σεζόν του υπερεπιτυχημένου The Walking Dead της Telltale είναι εδώ. Το The Walking Dead: A New Frontier διαδραματίζεται χρόνια μετά τα γεγονότα της προηγούμενης σεζόν, με πρωταγωνιστές τον πρωτοεμφανιζόμενο Javier κ… Read More

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου