Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Η λανθασμένη ταυτότητα των gamers

Άλλη μια γενιά κονσολών φτάνει στο τέλος της. Πολλά εξαιρετικά παιχνίδια, αμέτρητες ώρες gaming αλλά και πολλές, πολλές αλλαγές στη βιομηχανία. Μία από δαύτες είναι το περίφημο “άνοιγμα στους casual gamers”. Κάθε φορά που συναντάω τη φράση αυτή, πάντα μου διατυπώνεται η ίδια απορία. Ξέρουμε πράγματι τι σημαίνουν οι όροι “hardcore” και “casual”; Διάβασα τις προάλλες ένα σχόλιο στο site σύμφωνα με το οποίο ένα hardcore παιχνίδι έχει σύνθετο gameplay (θα θεωρήσω ως παράδειγμα το gameplay ενός παιχνιδιού που χρησιμοποιεί πάνω από τέσσερα κουμπιά), μπορεί να αφηγηθεί με σωστό τρόπο μία ιστορία και έχει ένα σωστό art direction, δηλαδή μία σωστή καλλιτεχνική απεικόνιση. 
Πέραν του υποκειμενικού γούστου που αποδέχεται μία καλλιτεχνική απεικόνιση ενός κόσμου ως σωστή ή όχι, ο παραπάνω ορισμός μου φαίνεται ελλειπέστατος, αν όχι τελείως λανθασμένος. Δεν πιστεύω πως υπάρχουν hardcore παιχνίδια. Υπάρχουν παιχνίδια με απλή, ή σύνθετη δομή που, είτε στοχεύουν να προσελκύσουν κάποιο συγκεκριμένο κοινό (ένα target group), είτε κυκλοφορούν επειδή κάποιοι developers ανέπτυξαν κάποια φαινομενικά καλή ιδέα σε ένα ολόκληρο σύστημα με gameplay, γραφικά και ήχο - και πολλά άλλα φυσικά, αλλά αυτά είναι τα τρία καίρια σημεία ενός παιχνιδιού κατ’εμέ. Οι τρεις προϋποθέσεις του ορισμού αυτού, έστω και αν προσπεράσω την προβληματική έννοια του hardcore παιχνιδιού, σπάνια βρίσκουν ανταπόκριση στους τίτλους αυτής της γενιάς, όπου προέκυψε τόσο έντονα ο διαχωρισμός αυτός. Δε μπορώ να φανταστώ ότι ένα Gears of War δε θεωρείται hardcore επειδή δεν έχει πολυσήμαντη ιστορία, ή ότι το Dear Esther φλερτάρει με casual κοινό επειδή έχει εντελώς απλοϊκό gameplay (αλλά έχει ιστορία avant-garde, εμπνευσμένη από τον James Joyce). Και μετά έρχονται τα υποκειμενικά στοιχεία, όπως πολύ σωστά τονίζεται στο εν λόγω σχόλιο. Δε θεωρώ το Minecraft πιο απλοϊκό επειδή δεν αντέχω να παίζω παιχνίδια ντυμένα με pixelated γραφικά, ούτε θεωρώ το Monster Hunter εξαιρετικά ανώτερο από το μέσο όρο επειδή μου αρέσει ο σχεδιασμός και η συμπεριφορά των τεράτων. Πολύ απλά, υπάρχουν στοιχεία σε αυτά τα παιχνίδια που εκτιμώ ή όχι, και, συνεπώς, επιλέγω να τα παίξω. Σίγουρα αυτό δε μειώνει ή αυξάνει το κατά πόσο απευθύνονται σε ένα hardcore ή μη κοινό. Hardcore και casual κοινό λοιπόν, και όχι παιχνίδια. Τι επιλέγουν όμως να παίζουν οι παίκτες των δύο αυτών ειδών; Και πού πράγματι βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των παιχνιδιών αυτών;

Related Posts:

  • Dark Souls 3: Περισσότερο multiplayer με νέες αρένες Το multiplayer του Dark Souls 3 εμπλουτίζεται με νέο περιεχόμενο. Όπως ανακοίνωσε η Bandai Namco, δύο νέες αρένες (Dragon Ruins, Grand Roof) προστίθενται στο undead match mode του Dark Souls 3. Οι νέες αρένες είναι διαθέσιμ… Read More
  • To Sonic mania δεν έχει ημέρα κυκλοφορίας Το πολυαναμενόμενο Sonic Mania ακόμα δεν έχει ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά ξέρουμε ότι θα αργήσει λίγο. Σύμφωνα με τη Sega, το Sonic Mania τελικά βγαίνει το καλοκαίρι, όχι την άνοιξη όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά. Ως γνωστόν… Read More
  • Counter-Strike GO: Η μάχη συνεχίζεται στη Βενετία Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το Counter-Strike: Global Offensive παραμένει δημοφιλέστατο και εμπλουτίζεται με νέο περιεχόμενο. Η Valve ανακοίνωσε την προσθήκη ενός νέου χάρτη στο Counter-Strike: Global Offen… Read More
  • Furi: Τελική μάχη με το One More Fight DLC Ώρα για το πρώτο και μοναδικό DLC του ξεχωριστού combat-action Furi. Το DLC ονομάζεται One More Fight και περιλαμβάνει το νέο, δύσκολο αφεντικό The Flame, που αντιμετωπίζετε σε μια νέα αρένα. Το One More Fight DLC του Furi … Read More
  • Blackwood Crossing: Περιπέτεια και αδελφική αγάπη Ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον adventure είναι καθοδόν. Μιλάμε για το Blackwood Crossing, το οποίο εξερευνά τη σχέση μεταξύ των δύο ορφανών αδελφών Scarlett and Finn και την παραμυθένια περιπέτειά τους, που ξεκινάει όταν συναντο… Read More

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου