Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Η πτώση και η αναγέννηση ενός θρύλου

Εννέα χρόνια πέρασαν από την τελευταία περιπέτεια του Max Payne, από το 2003 δηλαδή όταν κυκλοφόρησε το δεύτερο μέρος της σειράς από τη δημιουργό του Alan Wake, τη φινλανδική ομάδα ανάπτυξης Remedy. Πλέον, η σειρά "υιοθετήθηκε" από τον "κολοσσό" που ακούει στο όνομα Rockstar (τη δημιουργό της σειράς Grand Theft Auto) και οι απαιτήσεις για το τρίτο μέρος της σειράς εκτοξεύθηκαν κατακόρυφα. Ωστόσο, το Max Payne 3 ίσως και να μην είναι αυτό που ίσως πολλοί φίλοι της σειράς θα περίμεναν.
Max, you are different
Η σειρά, όπως γράψαμε παραπάνω, άλλαξε χέρια και, όπως είναι λογικό, άλλαξε και μορφή. Ο βασικός πυρήνας φυσικά και παραμένει η ακατάπαυστη δράση, αλλά η noir και "ψυχοπλακωτική" ατμόσφαιρα των παλαιών επεισοδίων απουσιάζει. Η Rockstar θέλησε να οδηγήσει το franchise σε πιο κινηματογραφικά μονοπάτια και εκεί τα καταφέρνει εξαιρετικά.
Η απουσία, όμως, της παλιάς ατμόσφαιρας θα στεναχωρήσει αρκετούς. Η Remedy αντί για cut scenes, για οικονομικούς λόγους κυρίως, είχε επιλέξει να παρουσιάζει την πλοκή μέσα από σελίδες comics, κάτι που εν τέλει προσέφερε τα μέγιστα στη δημιουργία αυτής της "noir" ατμόσφαιρας που αγαπήσαμε. Η Rockstar, όπως είναι λογικό, δε θα μπορούσε εν έτει 2012 να παρουσιάζει την ιστορία με την ίδια τεχνική, ειδικά όταν διαθέτει τεράστια οικονομική επάρκεια. Έτσι, η σειρά για πρώτη φορά παρουσιάζει και εξελίσσει την πλοκή μέσα από κινηματογραφικές σκηνές γεμάτες δράση.
Ωστόσο, η Rockstar, γνωρίζοντας καλά ότι οι οπαδοί είχαν λατρέψει αυτή την κίνηση της Remedy, πρόσθεσε μερικά έξυπνα στοιχεία comic κατά τη διάρκεια των χρόνων φόρτωσης και των cut scenes. Παραδείγματος χάρη, βασικά σημεία των διαλόγων "εμφανίζονται" σε διάφορες γωνίες της οθόνης, ενώ συχνά οι κινηματογραφικές σκηνές διακόπτονται για δέκατα του δευτερολέπτου και η οθόνη "κόβεται" σε κομμάτια όπως σε μία σελίδα comic, ξυπνώντας ωραίες αναμνήσεις και αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι ο παλιός τρόπος παρουσίασης μπορεί να "δέσει" άριστα με τις σύγχρονες κινηματογραφικές σκηνές.
Πέρα από τα παραπάνω, η Rockstar -προκειμένου να υπενθυμίζει διαρκώς στους παίκτες ότι ασχολούνται με ένα Max Payne- χρησιμοποίησε ίδιο HUD, ίδιο τρόπο θεραπείας των πληγών (painkillers), ενώ οι φίλοι της σειράς θα χαρούν όταν μάθουν ότι οι μονόλογοι του Max δεν απουσιάζουν και από το τρίτο επεισόδιο. Καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού θα ακούμε τις σκέψεις του πρωταγωνιστή, οι οποίες περιστρέφονται γύρω από την κατηφορική πορεία που πήρε η ζωή του.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου