Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Alien: Isolation Review

Είναι πραγματικότητα ότι τα περισσότερα παιχνίδια Alien(s) που έχουν βγει μέχρι τώρα αποδείχθηκαν κατώτερα των προσδοκιών και της κληρονομιάς του ονόματος που κουβαλάνε. Ένα χρόνο μετά το απογοητευτικό Aliens: Colonial Marines, μια νέα διαφορετική πρόταση κάνει την εμφάνισή της, αυτή τη φορά από την Creative Assembly.
Τα γεγονότα που αφηγείται το Alien: Isolation λαμβάνουν χώρα το έτος 2137, δηλαδή 15 χρόνια μετά από εκείνα της ταινίας Alien του Ridley Scott, που βγήκε το 1979. Η Amanda, κόρη της Ellen Ripley (την οποία ενσάρκωσε στην μεγάλη οθόνη η Sigourney Weaver), πηγαίνει στον διαστημικό σταθμό Sevastopol. Σκοπός της να βρει το μαύρο κουτί του Nostromo, του διαστημοπλοίου της μητέρας της έτσι ώστε να καταφέρει να καταλάβει τί συνέβη σ’ εκείνη πριν από μια 15ετία. Τα πράγματα στο Sevastopol δεν είναι όπως τα περιμένει και αμέσως αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά, καθώς μια εχθρική μορφή ζωής αφανίζει όλους τους κατοίκους του διαστημικού σταθμού. Σε γενικές γραμμές δυστυχώς η ιστορία του παιχνιδιού είναι ρηχή και σίγουρα περιμέναμε κάτι παραπάνω, αφού οι δημιουργοί είχαν στα χέρια τους ένα σοβαρό υπόβαθρο.
Το Alien: Isolation είναι survival horror με οπτική πρώτου προσώπου. Η πορεία σας σε αυτές τις 15-20 ώρες που διαρκεί το campaign είναι κατά κύριο λόγο γραμμική. Η πρόοδός σας σημειώνεται μέσα από objectives που καλείστε να ολοκληρώσετε, αλλά το κύριο μέλημά σας δεν είναι άλλο από την ίδια την επιβίωση. Μεγαλύτερη απειλή κατά της ζωής σας αποτελεί το alien, αυτός ο “τέλειος οργανισμός”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά και στην ταινία. Το alien όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά δρα απρόβλεπτα, αφού δεν έχει σχεδόν καθόλου προκαθορισμένες κινήσεις και κάθε φορά που παίζετε το ίδιο σημείο έχει διαφορετική συμπεριφορά. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθούν τα εύσημα στην Creative Assembly για την εξαιρετική τεχνητή νοημοσύνη που δημιούργησε. Βρίσκεστε συνεχώς σε εγρήγορση και σε μια διαρκή σκέψη για το πώς μπορείτε να αποφύγετε το θανάσιμο πλάσμα που παραμονεύει. Εκτός από το alien στο παιχνίδι υπάρχουν και άλλες απειλές. Αντιμετωπίζετε ανθρώπους αλλά και ανδροειδή (τα επονομαζόμενα “working joes”), που μπορείτε να εξοντώσετε ολοκληρωτικά.
Ο ήχος του motion tracker σας φέρνει ανατριχίλα.
Ο ήχος του motion tracker σας φέρνει ανατριχίλα.
Τα εφόδιά σας είναι melee όπλα αλλά και περίστροφα ή καραμπίνες. Όμως τα πυρομαχικά βρίσκονται σε περιορισμένο αριθμό και συνεπώς η καλύτερη αντιμετώπιση των καταστάσεων είναι να αποφεύγετε τους εχθρούς σας παρά να εμπλέκεστε άμεσα με αυτούς. Σε αυτό σας βοηθούν διάφορα αντικείμενα αντιπερισπασμού που συλλέγετε αλλά και πολλές κρυψώνες και μέρη για διαφυγή, όπως ντουλάπες, αεραγωγοί κλπ. Ίσως ο πιο σημαντικός σύμμαχός σας είναι το motion tracker, μια συσκευή που σας προειδοποιεί για την παρουσία του alien, αλλά και σας υποδεικνύει προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθείτε, για να ολοκληρώσετε την κάθε σας αποστολή. Η υπερβολική του χρήση όμως μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού ο χαρακτηριστικός του ήχος ενδέχεται να σας προδώσει. Γενικώς, πρέπει να κινείστε όσο μπορείτε αθόρυβα, για να αποφύγετε όσο γίνεται τις δυσάρεστες καταστάσεις. Το Alien: Isolation είναι ένα καθαρό παιχνίδι stealth και μόνο έτσι μπορεί να αντιμετωπιστεί. Άλλωστε η Amanda δεν είναι εκπαιδευμένος στρατιώτης με ειδικές ικανότητες.

Παράλληλα, στο παιχνίδι υπάρχει και σύστημα crafting. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να φτιάξετε πολύ χρήσιμα αντικείμενα, όπως κουτιά πρώτων βοηθειών ή βόμβες καπνού, συνδυάζοντας ορισμένα από τα πράγματα που μαζεύετε. Στην πορεία σας μέσα στο Sevastopol συναντάτε και πόρτες που πρέπει να “χακάρετε” μέσω κάποιων mini-games. Δυστυχώς τα διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα που κάνετε σε όλη την πορεία σας στο Alien: Isolation δεν είναι πολλά και σε συνδυασμό με την αρκετά μεγάλη διάρκεια του παιχνιδιού ελλοχεύει ο κίνδυνος να κουραστείτε ενίοτε από την επανάληψη. Οι δημιουργοί προσπάθησαν να το αντιμετωπίσουν με τεχνάσματα που βλέπετε στην πορεία. Όσο προχωράτε βρίσκετε αντικείμενα που μπορούν να ανοίξουν μερικές από τις κλειδωμένες πόρτες, που περιέχουν συγκεκριμένα πράγματα, όπως audio logs από το διαστημικό σκάφος Nostromo. Η επιστροφή σε προηγούμενες περιοχές του παιχνιδιού δεν είναι αναγκαία, παρά μόνο για τους φανατικούς του σύμπαντος του Alien.

Related Posts:

  • Τερατώδες πάντα το The BallΌταν ο Χάρης μού ανέθεσε το The Ball το πρώτο πράγμα που έκανα (ως συνήθως) ήταν να βρω ό,τι πληροφορίες μπορούσα online (όχι κριτικές, για να μην επηρεαστώ). Από αυτά που είδα περίμενα κάτι μεταξύ Portal και Penumbra: Requie… Read More
  • DiRT 3: βίντεο από τους developersΣτο πρώτο Developer Diary βίντεο του επερχόμενου παιχνιδιού αγώνων ταχύτητας DiRT 3 οι προγραμματιστές της Codemasters μας αποκαλύπτουν αρκετές λεπτομέρειες για το παιχνίδι. Όπως αναφέρουν στο βίντεο επισκεφτήκαν σχολές οδηγώ… Read More
  • Fist of the North Star: Ken’s RageΤο Fist of the North Star: Ken’s Rage είναι από τα παιχνίδια που προσωπικά αποκαλώ «παιχνίδια των τρεις τα ξημερώματα». Όχι γιατί κάποιος θα ασχοληθεί μαζί τους μέχρι αργά ή θα ξεκινήσει να παίζει και θα ξεχαστεί, αλλά γιατί … Read More
  • GoldenEye 007To GoldenEye 007 είναι ένα από τα παιχνίδια που περίμενα πώς και πώς εδώ και αρκετό καιρό. Όχι τόσο γιατί ήμουν από αυτούς που «έλιωσαν» με τον πρώτο τίτλο για το N64 (μιας και «πρόδωσα» εκείνη την γενιά εντελώς για τα PC) αλ… Read More
  • Call of Duty: Black Ops για PC, X360, PS3Αν και δεν το συνηθίζω για παιχνίδια του είδους, ομολογώ πως περίμενα με ανυπομονησία το Black Ops, όχι απλώς επειδή είναι το επόμενο Call of Duty, αλλά κυρίως επειδή εξελίσσεται κατά τον Ψυχρό Πόλεμο, ο οποίος δεν έχει λάβει… Read More

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου