Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Cut the Rope για τους εθισμένους...

Οι πλατφόρμες iOS και Android έχουν δημιουργήσει μία επανάσταση στο portable gaming. Έδωσαν σε πολλούς developers με περιορισμένο budget την ευκαιρία να δημιουργήσουν games (συνήθως βασισμένα στο τρίπτυχο "χαριτωμένα γραφικά, απλά controls και εθιστικό gameplay") και να τα εκδώσουν σε ένα τεράστιο κοινό. Το κακό είναι ότι ο αριθμός τους πλησιάζει το άπειρο και η…σαβούρα που κυκλοφορεί εκεί έξω είναι μεγάλη. Όπως έχουμε δει όμως, όταν το ταλέντο των προγραμματιστών είναι υπαρκτό και η κεντρική ιδέα καλή, το αποτέλεσμα μπορεί να αποβεί έντονα εθιστικό για πολύ κόσμο. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Cut the Rope, το ντεμπούτο της Ρωσικής εταιρείας Zeptolab. Η Zeptolab ιδρύθηκε το 2009 από τους δίδυμους αδερφούς Efim και Semyon Voinov, ενώ το development του Cut the Rope έγινε χωρίς κάποια εξωτερική οικονομική ενίσχυση. Όταν το δημιούργημά τους εκδόθηκε στο iOS από την Chillingo (η οποία έχει κάνει publish και τα Angry Birds) έκανε ρεκόρ πωλήσεων φτάνοντας τα 3 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε μόλις έξι εβδομάδες. Η εντυπωσιακή αυτή πορεία συνεχίστηκε αφού μέχρι σήμερα το παιχνίδι έχει ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια downloads. Επίσης, έχει συγκεντρώσει πλήθος βραβείων, ανάμεσα τους και ένα BAFTA. Πάντως, όπως πάντα μένουμε ασυγκίνητοι από όλο το hype και σπεύδουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα: «σας προσφέρει κάτι ουσιαστικό το δημιούργημα των αδερφών Voinov;» 
  Ding-Dong
Όλα αρχίζουν με ένα χτύπημα στην εξώπορτα. Εκεί σας περιμένει ένα κουτί μέσα από το οποίο σας κοιτάει ένα μυστηριώδες –πεινασμένο- ζωάκι, με το όνομα Om Nom. Μαζί με το κουτί, υπάρχουν και οι “οδηγίες χρήσης” οι οποίες είναι πολύ απλές: ταΐστε το! O Om Nom τρελαίνεται για καραμέλες και σκοπός σας είναι να τις οδηγήσετε στο στόμα του. Σε κάθε level πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί αφού αν το γλύκισμα δεν καταλήξει εκεί που πρέπει η προσπάθειά σας χάνεται και ξεκινάτε από την αρχή. Αντιθέτως, αν καταφέρετε να ταΐσετε το ζωάκι, τότε προχωράτε στο επόμενο. Για να βοηθήσετε την κατάσταση, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι ότι μαρτυράει ο τίτλος, δηλαδή «Cut the Rope». Μόλις ξεκινήσετε θα δείτε την καραμέλα να κρέμεται από ένα σκοινί. Αν περάσετε το δάκτυλό σας από πάνω του (δηλαδή κάνετε «slide» όπως κομματιάζετε τα φρούτα στο Fruit Ninja), αυτό κόβεται. Στη συνέχεια η καραμέλα πέφτει και καταλήγει στο στόμα του Om Nom, ο οποίος περιμένει υπομονετικά ακριβώς από κάτω. Ακόμα και όσοι τυχόν δεν έχετε ιδιαίτερη σχέση με video games θα αντιληφθείτε ενστικτωδώς το τι πρέπει να κάνετε. Tο τερατάκι, η καραμέλα, τα σκοινιά και η βαρύτητα είναι τα βασικά στοιχεία του παιχνιδιού ενώ η ικανότητά σας να κόβετε τα σκοινιά είναι ο βασικός μηχανισμός του gameplay.
  Σκεφτείτε, κόψτε και απολαύστε
Το απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία σας είναι η αντίληψη της πιθανής πορείας της καραμέλας αφού κοπεί το σκοινί. Εξίσου σημαντικό είναι και το σχετικό timing, καθώς χιλιοστά καθυστέρησης (ή βιασύνης) μπορεί να καταστρέψουν ακόμα και τα πιο οργανωμένα σχέδια. Για να γίνει η ζωή σας πιο εύκολη, στις πρώτες πίστες σας συνοδεύει ένα καλοσχεδιασμένο και επεξηγηματικό tutorial. Παράλληλα, οι «διαδρομές» τις οποίες καλείστε να καλύψετε για να ταΐσετε τον Om Nom είναι σχετικά εύκολες. Σύντομα οι developers φροντίζουν να αυξήσουν το ενδιαφέρον. Ξεκινάνε προσθέτοντας φούσκες (οι οποίες κάνουν την καραμέλα να ίπταται μόλις μπει μέσα τους), τηλεμεταφορείς (συνήθως ζευγάρια από μπότες ή καπέλα στα οποία ότι μπει από την μία, βγαίνει από την άλλη), τρόμπες αέρα (οι οποίες επηρεάζουν την τροχιά της φούσκας όταν αυτή μεταφέρει το candy), καρφιά, ηλεκτρισμό, αράχνες (η καραμέλα καταστρέφεται μόλις ακουμπήσει κάποιο από αυτά) κλπ. Αυτά είναι στοιχεία λίγο πολύ αναμενόμενα για puzzle games τέτοιου τύπου αλλά σύντομα οι αδελφοί Voinov δεν διστάζουν να ανακατέψουν τελείως την “κατσαρόλα” αφού εισάγουν ιδέες όπως κουμπιά τα οποία αντιστρέφουν την βαρύτητα, σκοινιά με ρυθμιζόμενο μήκος ή χωρίς σταθερή βάση (τα οποία μπορείτε να μετακινήσετε) και πολλά ακόμα τα οποία αφήνουμε να δείτε μόνοι σας. Σας προειδοποιούμε πάντως ότι η ποικιλία παραλλαγών και ιδεών είναι πραγματικά τεράστια.

Related Posts:

  • Switch: Σύνδεση των ψηφιακών παιχνιδιών με τον λογαριασμό χρήστη Ένας μεγάλος βραχνάς για τους κατόχους των συστημάτων της Nintendo επιτέλους αποτελεί παρελθόν στο Switch. Μιλάμε για τα ψηφιακά παιχνίδια, τα οποία στο Switch συνδέονται με τον λογαριασμό Nintendo του χρήστη, όχι με την κο… Read More
  • Sniper Elite 4: PS4/Pro vs Xbox One Με το Sniper Elite 4 να είναι πλέον διαθέσιμο, ώρα να δούμε πώς τα πηγαίνει στις κονσόλες. Σύμφωνα με το Digital Foundry, η έκδοση του PS4 Pro υπερτερεί όπως είναι αναμενόμενο, ενώ η έκδοση του PS4 είναι ανώτερη από του Xbo… Read More
  • Rocket League: 4K αυτοκινητο-ποδόσφαιρο στo PS4 Pro To υπερεπιτυχημένο Rocket League είναι ένα ακόμα ήδη διαθέσιμο παιχνίδι που υποστηρίζει το PS4 Pro. Όπως ανακοίνωσε η δημιουργός Psyonix, το νέο update του Rocket League φέρνει υποστήριξη του PS4 Pro με ανάλυση 4K και 60fps… Read More
  • Snake Pass: H περιπέτεια του φιδιού αρχίζει τον Μάρτιο Το Snake Pass, ένα από τα πιο αναμενόμενα platformers της χρονιάς, έχει ημερομηνία κυκλοφορίας. Όπως ανακοίνωσε η δημιουργός Sumo Digital, το Snake Pass βγαίνει 29 Μαρτίου για PS4, Xbox One, Switch και PC. To Snake Pass είν… Read More
  • Dreamfall Chapters: Η περιπέτεια αρχίζει τον Μάιο Το Dreamfall Chapters για κονσόλες έχει (νέα) ημερομηνία κυκλοφορίας. Όπως ανακοίνωσε η Deep Silver, το Dreamfall Chapters βγαίνει 5 Μαϊου για PS4 και Xbox One, με τιμή 30 ευρώ. Το παιχνίδι έχει και τα πέντε επεισόδιά του μ… Read More

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου