Είναι αναπόφευκτο, γι’αυτό και θα το βγάλουμε από τη μέση από την αρχή: το Quantum Conundrum θα συγκριθεί με το Portal. Δεν είναι μόνο ότι η Kim Swift, project lead στο Portal και μία από τους πρωτεργάτες της ιδέας, είναι η επικεφαλής designer στο νέο παιχνίδι της Airtight – είναι και ότι η φιλοσοφία του αριστουργηματικού puzzler της Valve διαπερνά την κάθε ίνα του Quantum Conundrum. Ακόμη και ένα achievement του ονομάζεται “Still Alive”!
Όσο αναπόφευκτη είναι η σύγκριση, άλλο τόσο άδικη είναι – και δυστυχώς, εις βάρος του Quantum Conundrum. Η Airtight προφανώς δεν διαθέτει ανάλογο budget, αλλά το κυριότερο, της λείπει αυτή η σχολαστική ακριβολογία που χαρακτηρίζει τις δουλειές της Valve – η επιμονή για ατελείωτο testing και η σημασία στην παραμικρή λεπτομέρεια στο σχεδιασμό. Το Quantum Conundrum δεν μπορεί να καυχηθεί τέτοιες αρετές. Ευτυχώς, δεν είναι χωρίς τις δικές του.
Από μικρός στα βάσανα
Ο ήρωας της ιστορίας είναι ένα 10χρονο αγόρι που φτάνει στην έπαυλη του θείου του, του τρελού επιστήμονα Quadwrangle. Ο θείος, κατά τα φαινόμενα, έχει κάνει κάποια εμ, τρελοεπιστημονιά θα λέγαμε, που τον έχει φυλακίσει σε μια παράξενη άγνωστη διάσταση. Ως ο 10χρονος ανιψιός του, πρέπει να τον ελευθερώσουμε, επανενεργοποιώντας τρεις μεγάλες γεννήτριες που βρίσκονται σε ισάριθμες διαφορετικές γωνίες του σπιτιού. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ανάμεσα σε εμάς και τις γεννήτριες βρίσκονται διαδοχικοί θάλαμοι με διαβολεμένα puzzles!
Ευτυχώς, παρ’όλο το νεαρό της ηλικίας μας, είμαστε εξοπλισμένοι με μια από τις πιο αποτελεσματικές εφευρέσεις του θείου μας: ένα γάντι με τη δυνατότητα να μας μεταφέρει σε εναλλακτικές διαστάσεις του κόσμου γύρω μας. Η καθεμία από τις τέσσερις –εκτός της δικής μας- διαστάσεις, χαρακτηρίζεται και από διαφορετικές ιδιότητες. Έτσι, στη fluffy διάσταση όλα είναι κατάφωτα και πουπουλένια – τα αντικείμενα γύρω μας είναι πανάλαφρα και μπορούμε να τα μεταφέρουμε με ευκολία. Στην heavy διάσταση, συμβαίνει το αντίθετο: τα πάντα αποτελούνται από μέταλλο και είναι βαριά κι ασήκωτα. Η slow διάσταση είναι αυτό που λέει η λέξη, καθώς όλα κινούνται σε αργή κίνηση, ενώ στη reverse gravity διάσταση, τα πράγματα αιωρούνται προς το ταβάνι.
Κβαντική θεωρία
Η επιρροή του Portal στον σχεδιασμό του gameplay είναι παραπάνω από προφανής: το παιχνίδι μάς κατευθύνει από τη μία κλειστή αίθουσα με puzzles στην επόμενη, υπάρχουν διακόπτες πίεσης που χρειάζονται ένα βαρύ αντικείμενο για να ενεργοποιηθούν (εδώ χρηματοκιβώτια αντί για κύβους), κουμπιά που, στο πάτημά τους, ενεργοποιούν αγωγούς που μας προμηθεύουν με νέα αντικείμενα που χρειαζόμαστε για τη λύση του puzzle και φυσικά το παιχνίδι με τους νόμους της φυσικής όπως η φορά και η κεκτημένη ταχύτητα.
Ωστόσο, το Quantum Conundrum είναι προικισμένο με κάποιες καλές ιδέες στο gameplay. Το παιχνίδι με τις τέσσερις διαφορετικές διαστάσεις δημιουργεί μερικές άκρως διασκεδαστικές στιγμές, καθώς απαιτείται ένας συνδυασμός λογικής σκέψης, συγχρονισμού και επιδεξιότητας για να περάσουμε το κάθε puzzle, που όταν πετυχαίνει, μάς κάνει να αισθανόμαστε τουλάχιστον τρελοί επιστήμονες!
Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012
Home »
παιχνίδια
,
action
,
gamescom
,
greece
,
news
,
RPG
,
tech
» Quantum Conundrum γιατί υπάρχει μέλλον..
Quantum Conundrum γιατί υπάρχει μέλλον..
Related Posts:
Τα καλύτερα του καλοκαιριού στο gamesneaΟ Ιούλιος πλησιάζει στο τέλος του και καθώς μπαίνουμε στον Αύγουστο παρατηρείται μια μείωση των νέων κυκλοφοριών και downloads γενικότερα. Χωρίς δεύτερη σκέψη, αυτή την εβδομάδα δεσπόζει το demo του PES (Pro Evolution Soccer)… Read More
Quantum Conundrum γιατί υπάρχει μέλλον..Είναι αναπόφευκτο, γι’αυτό και θα το βγάλουμε από τη μέση από την αρχή: το Quantum Conundrum θα συγκριθεί με το Portal. Δεν είναι μόνο ότι η Kim Swift, project lead στο Portal και μία από τους πρωτεργάτες της ιδέας, είναι η ε… Read More
The Walking Dead: Episode 1 - A New DayΖόμπι. Κυριολεκτικά έχουμε να κάνουμε μ’ ένα κινούμενο πτώμα, το οποίο ήρθε πίσω στη ζωή με κάποιο μυστικό και συνήθως μαγικό τρόπο. Μεταφορικά από την άλλη, η λέξη αυτή, μπορεί να εφαρμοστεί για να περιγράψει ένα άτομο που σ… Read More
Gamescom 2011: Συνέντευξη τύπου της EAΗ Electronic Arts είχε και στην φετινή Gamescom μία μεγάλη γκάμα τίτλων να παρουσιάσει. Επειδή όμως όλες οι μεγάλες αποκαλύψεις γίνονται συνήθως στην EA, φέτος δεν υπήρξαν για άλλη μια φορά βαριές ανακοινώσεις. Πάμε λοιπόν να… Read More
Call of Duty 8: τα πρώτα στοιχεία για τη μεθεπόμενη έκδοσηΣχεδόν τρεις μήνες πριν την κυκλοφορία του Call of Duty: Black Ops κυκλοφόρησαν τα πρώτα στοιχεία για τη μεθεπόμενη έκδοση του παιχνιδιού. Τα στοιχεία τα αποκάλυψε στο Twitter, ο Glen Schofield, συνιδρυτής της Sledgehammer Ga… Read More
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου