Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Reality is perception

Ίσως οι περισσότεροι να θυμάστε τον Phil Fish από την απότομη και λίγο σκληρή για να λέμε την αλήθεια, απάντηση σε έναν Ιάπωνα developer στην πρόσφατη GDC. Όταν ο τελευταίος ρώτησε τον Fish για την σημερινή κατάσταση των Ιαπώνων σχεδιαστών, δέχτηκε μια αναπάντεχα λακωνική απάντηση: “Your games just suck” (τα παιχνίδια σας είναι απλά χάλια). Η δήλωσή του φυσικά ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στον ιντερνετικό κόσμο και στους κύκλους της βιομηχανίας, χαρίζοντας στον Fish, πριν ακόμα κυκλοφορήσει το πρώτο του παιχνίδι, διάφορους τίτλους όπως “υπερόπτης”, “ασεβής”, “εκκεντρικός” και πάει λέγοντας. Δικαίως ή όχι, μπορεί να το κρίνει ο καθένας μόνος του, ωστόσο, παίζοντας το Fez, δεν μπορείς παρά να αναρωτιέσαι αν τελικά είχε πρόθεση να προσβάλει ή απλά έπεσε θύμα της δικής του υπερβολικής ειλικρίνειας και παρορμητικότητας, ξεπερνώντας κάπως τα άτυπα όρια του δημόσιου διαλόγου –ή μπορεί απλά όλα να έγιναν για λόγους προβολής και “χοντροκομμένου” marketing, πολλά έχουν δει τα μάτια μας τελευταία, οπότε αν και δύσκολο, γνωρίζοντας την φιγούρα του Fish, δεν είναι απίθανο.
Γιατί μεταξύ άλλων, το Fez είναι ένας προσωπικός φόρος τιμής στα παιχνίδια με τα οποία μεγάλωσε και αγάπησε ο Καναδός δημιουργός, παιχνίδια που η καταγωγή τους είναι, ως επί το πλείστον, ιαπωνική. Εξάλλου και ο ίδιος δεν δίστασε ποτέ να αναφερθεί στις κύριες πηγές της έμπνευσής του όλα αυτά τα χρόνια, κατονομάζοντας συγκεκριμένους τίτλους όπως τα Mario, Zelda και Ico ως τα σημεία αναφοράς του σχεδιασμού του. Είναι λοιπόν, κατά την άποψη μας, τουλάχιστον άτοπο να κατηγορείται για κακοπροαίρετη εμπάθεια απέναντι στην ιαπωνική σχεδιαστική “σχολή”. Πέρα από τα παραπάνω, περισσότερο ενδιαφέρον έχει αυτός ο αόρατος και αέναος κύκλος μεταξύ εμπνευστή και εμπνεόμενου, με τον τελευταίο να πηγαίνει -με τη σειρά του- τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα, μέχρι να γίνει ο ίδιος εμπνευστής για τον επόμενο και… ο κύκλος συνεχίζεται.

Related Posts:

  • Περισσότερο Dying Light καθοδόν Όσο καλό είναι το Dying Light, άλλο τόσο καλή είναι η υποστήριξή του από την Techland. Όπως ανακοίνωσε το στούντιο, λόγω του ενθουσιασμού των παικτών για το Dying Light, σκοπεύει να βγάλει ακόμα περισσότερο περιεχόμενο για … Read More
  • Άδοξο τέλος για το EverQuest NextΜια φορά κι έναν καιρό, το EverQuest Next ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα ΜΜΟ. Όμως με το παιχνίδι να είναι άφαντο εδώ και χρόνια, φαινόταν ότι κάτι δεν πάει καλά. Όπως ανακοίνωσε η Daybreak Games (πρώην SOE), το EverQuest… Read More
  • Στις 18 Μαρτίου το Early Access του Paragon Η Epic Games ανακοίνωσε την early access φάση του νέου της τίτλου με το όνομα Paragon και για να το γιορτάσει, δημοσίευσε και ένα σχετικό Gameplay Trailer. Το Paragon, είναι το νέο παιχνίδι της Epic Games, μια προσπάθεια τ… Read More
  • Η μεγάλη επιστροφή του Day of the Tentacle Το Day of the Tentacle, ένα από τα adventure με τα οποία μεγάλωσε μία ολόκληρη γενιά παικτών, επιστρέφει ακόμα καλύτερο. Ο λόγος για το Day of the Tentacle Remastered, το οποίο έχει ανανεωμένα γραφικά και ήχο, classic mode,… Read More
  • Το στρατηγικό incursion mode του Battleborn Καθώς πλησιάζει η κυκλοφορία του Battleborn τον Μάιο, σιγά σιγά αποκτάμε ολοκληρωμένη εικόνα για το νέο ομαδικό FPS της Gearbox. Το Battleborn περιλαμβάνει 25 ήρωες, ο καθένας με την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα, όπλα κ… Read More

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου