Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Γιατί τα 2D platforms είναι ακόμα ζωντανά

Η Φινλανδικής καταγωγής Housemarque σχεδόν αμέσως μετά το (γεμάτο ζόμπι) shoot ‘em up Dead Nation, άλλαξε εντελώς προοπτική, όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το 2010, στην έκθεση Penny Arcade, το Outland. Πρόκειται για ένα 2D exploration platform το οποίο αμέσως εντυπωσιάζει κριτικούς και κοινό κυρίως λόγω των μηχανισμών που χρησιμοποιεί αλλά και της εξωπραγματικής ατμόσφαιράς του. Οι ιδέες, αν και συνδυάζονται πολύ έξυπνα, σίγουρα δεν είναι «φρέσκιες» μιας και το παιχνίδι είναι φανερά επηρεασμένο από παλαιότερους τίτλους (Ikaruga, Silhouette Mirage, κ.α.) συνθέτοντας αρχικά έναν τίτλο χωρίς την δική του πραγματική προσωπικότητα.
Το Outland κυκλοφoρεί από τις 27 Απριλίου στο XBLA και από τις 14 Ιουνίου στο PSN. Η καθυστέρηση της μετάβασης του τίτλου στην κονσόλα της Sony οφείλεται κυρίως στις αλλεπάλληλες διαδικτυακές επιθέσεις που δέχθηκε το εν λόγω διάστημα στο PlayStation Network από τους Anonymous και τις οποίες η ίδια παραδέχτηκε για πρώτη φορά με επίσημη ανακοίνωσή της στις 20 Απριλίου.
Χιλιοειπωμένη ιστορία
Στο Outland, ο ήρωάς μας αρχίζει ξαφνικά να βλέπει οράματα του παρελθόντος τα οποία δεν καταλαβαίνει από πού προέρχονται. Τα όνειρά του είναι τόσο αληθοφανή που αποφασίζει εν τέλει να πάρει φάρμακα πιστεύοντας αρχικά ότι είναι άρρωστος. Δυστυχώς τα οράματα συνεχίζονται και μάλιστα σε πιο έντονους ρυθμούς. Έτσι αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι τον διακατέχει κάτι μεγαλύτερο από μια κοινή αρρώστια. Επισκέπτεται έναν shaman για να του εξηγήσει ποιο είναι το νόημα όλων αυτών και εάν υπάρχει κάποια θεραπεία.
Ο μάγος καταλαβαίνει αμέσως περί τίνος πρόκειται και έτσι καθησυχάζει προσωρινά τον ήρωά μας. Εξιστορεί με λεπτομέρειες τα γεγονότα μιας μάχης η οποία έλαβε μέρος 30.000 χρόνια πριν ανάμεσα σε έναν μεγάλο ήρωα και τις δύο Αδερφές του Χάους. Η μία ήλεγχε το Φως του Ηλίου και η άλλη το Σκοτάδι του Φεγγαριού. Ο μεγάλος αυτός ήρωας μετά το τέλος της επικής αυτής μάχης και αφού πρώτα καταφέρνει να φυλακίσει τις δυο Αδερφές, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του μάγου, οι Αδερφές του Χάους, κατάφεραν αργότερα να δραπετεύσουν από τα δεσμά τους και μόνο ο πρωταγωνιστής μας, ο οποίος αποτελεί μετενσάρκωση του τότε πολεμιστή, είναι ικανός να τις σταματήσει. Έτσι, το ταξίδι προς το άγνωστο ξεκινάει.
Σίγουρα στην αρχή το σενάριο θα σας φανεί λίγο δυσνόητο. Μια πιο ουσιαστική και «γεμάτη» ιστορία θα ήταν σίγουρα προτιμότερη. Παρ’ όλα αυτά, καταφέρνει να επιβιώσει μέσω μιας πολύ καλής -σχεδόν ποιητικής- αφήγησης, στα cutscenes του παιχνιδιού, σε συνδυασμό με την σκοτεινή ατμόσφαιρα και τα ομολογουμένως πολύ όμορφα σκηνικά που κυριαρχούν στο παιχνίδι.
Χειρισμός για… σεμινάριο
Οι λάτρεις των παλιών κλασικών 2D platforms θα βρουν τον μάστορά τους με το συγκεκριμένο δημιούργημα, καθώς στο θέμα του χειρισμού, η Housemarque έχει κάνει πράγματα και θαύματα που σπάνια συναντάτε σε οποιοδήποτε άλλο είδος παιχνιδιού. Στην αρχή ξεκινάτε μόνο με το σπαθί σας και έχετε πρόσβαση μόνο σε κάποιες βασικές κινήσεις. Τα άλματα όπως και οι μάχες με το σπαθί, θυμίζουν έντονα Prince of Persia, οπότε οι φανατικοί της σειράς θα εξοικειωθείτε αμέσως.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου