Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

Volume Review ως το τέλος

Ο κύριος Mike Bithell μας συστήθηκε με το Thomas Was Alone, ένα παιχνίδι παζλ που μέσα από την απλοϊκή του παρουσίαση ξεπηδούσε μια άριστη αφηγηματική εμπειρία. Όντας πλέον ένας από τους πιο γνωστούς ανεξάρτητους developers, ο Bithell μας δίνει κάτι εντελώς διαφορετικό.
Το Volume είναι ένα καθαρόαιμο παιχνίδι stealth τρίτου προσώπου, με στοιχεία παζλ. Αναλαμβάνετε τον ρόλο του Robert Locksley, ενός νεαρού κλέφτη που έχει στην κατοχή του μια συσκευή ονόματι Volume, που επιτρέπει στον χρήστη την εξομοίωση πράξεων μιας οργάνωσης ή εταιρείας της οποίας τα κίνητρα και ο σκοπός αποκαλύπτονται σταδιακά. Όπως και στο Thomas Was Alone, έτσι και στο Volume, το σενάριο είναι καλογραμμένο, με αρκετό βάθος και προσοχή στο να μην υπάρχουν κενά. Όλη η δράση του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα σε κλειστά γραμμικά περιβάλλοντα όπου εσείς πρέπει να συλλέγετε “διαμάντια” για να μπορείτε να ανοίξετε την έξοδο και να προχωρήσετε στο επόμενο επίπεδο. Κάθε επίπεδο προστατεύεται από φρουρούς, που άλλοτε είναι στάσιμοι στο πόστο τους και άλλοτε περιπολούν μια περιοχή. Ο μόνος τρόπος να φτάσετε στο τέλος κάθε επίπεδου, είναι να περνάτε απαρατήρητοι ανάμεσα από τους φρουρούς, να συλλέγετε τα απαραίτητα διαμάντια και να ανοίξετε την πόρτα για το επόμενο επίπεδο.
Σαν καθαρόαιμο παιχνίδι stealth, το Volume δεν έχει μάχες και όπλα. Φτάνετε στο σκοπό σας αξιοποιώντας διάφορες συσκευές. Πέρα από τα ελάχιστα gadgets που έρχονται σταδιακά στην κατοχή σας, το περιβάλλον του παιχνιδιού είναι μέρος του gameplay. Μπορεί τα επίπεδα να είναι γραμμικά αλλά ο τρόπος με τον οποίο φτάνετε στο τέλος κάθε επιπέδου σας ξαφνιάζει ευχάριστα. Για να αποφεύγετε τους φρουρούς, πρέπει όχι μόνο να αξιοποιείτε το περιβάλλον, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι τοίχοι της εγκατάστασης που σας παρέχουν την απαραίτητη ασφάλεια να κινείστε στα επίπεδα του παιχνιδιού, αλλά και να παρατηρείτε το μοτίβο κίνησης των φρουρών και να κινείστε την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Πολλές φορές μπορείτε να παρεμβαίνετε στην πορεία τους, να την αλλάζετε και να ανοίγετε έναν ασφαλή διάδρομο διαφυγής. Μπορείτε να παραπλανάτε τους φρουρούς, άλλοτε πατώντας σε επιφάνειες όπου ο θόρυβος τους οδηγεί προς την κατεύθυνση αυτή αφήνοντας για ελάχιστα δευτερόλεπτα ένα ελεύθερο πεδίο για εσάς να κινηθείτε, και άλλοτε χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα όπως το... καζανάκι της τουαλέτας που είναι ο καλύτερος σύμμαχός σας στο παιχνίδι.
Χάκερ, youtuber, κλέφτης, ή αλλιώς Robert Locksley.
Χάκερ, youtuber, κλέφτης, ή αλλιώς Robert Locksley.
Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά όταν δείτε με πόσο ευρηματικό τρόπο η μηχανισμοί του παιχνιδιού εφαρμόζονται και εκτελούνται, θα εντυπωσιαστείτε. Για να το καταφέρετε αυτό βέβαια πρέπει να πειραματίζεστε με ότι σας παρέχει το παιχνίδι. Είτε είναι συσκευές είτε το ίδιο το περιβάλλον, στο Volume έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά όσον αφορά τον τρόπο με το οποίο ξεπερνάτε τα εμπόδια κάθε επιπέδου. Οι φρουροί έχουν περιορισμένο πεδίο αντίληψης, αλλά αν σας εντοπίσουν αυτό σημαίνει ακαριαίος θάνατος και το παιχνίδι αυτομάτως σας επιστρέφει σε προηγούμενο checkpoint.
Δυστυχώς όλα αυτά τα βλέπετε στα πρώτα επίπεδα του παιχνιδιού, όπου σας παρουσιάζει ότι έχει και δεν έχει και μετά επαναλαμβάνεται διαρκώς. Είναι προφανές ότι το Volume σαν ανεξάρτητη παραγωγή έχει διάρκεια λίγες ώρες. Ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί αυτό είναι ο μεγάλος αριθμός επιπέδων, για να δικαιολογηθεί η τιμή του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιχνίδι να επαναλαμβάνεται συνεχώς και να απαιτεί αρκετή υπομονή για να φτάσετε μέχρι το τέλος. Ο εξωφρενικά μεγάλος αριθμός επιπέδων, που από ένα σημείο και μετά σας κάνει αντί να απολαμβάνετε το παιχνίδι, να παίζετε μηχανικά, είναι ίσως το μόνο μελανό σημείο του Volume. Αν αισθανθείτε ότι χρειάζεται να κάνετε ένα διάλειμμα, τότε μπορείτε να αξιοποιήσετε τον ενσωματωμένο editor του παιχνιδιού, που σας επιτρέπει να δημιουργείτε τα δικά σας επίπεδα και να τα μοιράζεστε με άλλους ή να δοκιμάζετε την τύχη σας σε πίστες δημιουργημένες από άλλους παίκτες. Κάποιες από αυτές εντυπωσιάζουν με τον προσεγμένο και λεπτομερή σχεδιασμό τους. Η αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες δεν αφορά μόνο την δοκιμή επιπέδων, αλλά και τον ανταγωνισμό και σύγκριση του χρόνου ολοκλήρωσης κάθε επιπέδου. Αυτό βέβαια είναι προαιρετικό, όμως ενισχύει το replayability αν θέλετε να φαίνεται το όνομα σας στην κορυφή κάθε πίστας.
Πανέμορφος συνδυασμός χρωμάτων.
Πανέμορφος συνδυασμός χρωμάτων.
Ορισμένες φορές όσο πιο απλά είναι τα πράγματα τόσο το καλύτερο και αυτό ισχύει για τον οπτικοακουστικό τομέα του Volume. Τα χοντροκομμένα πολύγωνα των χαρακτήρων δίνουν ένα ξεχωριστό στιλ sci-fi και με την απαλή χρωματική παλέτα, η οποία σε κάθε επίπεδο αλλάζει, δεν κουράζουν το μάτι. Τα επίπεδα, αν και χωρίς πολλές λεπτομέρειες, κάνουν αρκετά καλά την δουλειά τους και κάθε διαφορετική επιφάνεια του εδάφους, κάθε gadget και οποιοσδήποτε άλλος διαδραστικός μηχανισμός, παρουσιάζεται με ξεχωριστό και εντυπωσιακό τρόπο. Η μουσική και τα ηχητικά εφέ επίσης κινούνται σε υψηλό επίπεδο. Όχι όμως και το voice acting και συγκεκριμένα του πρωταγωνιστή, που ορισμένες φορές σας βγάζει εκτός κλίματος λόγω της επιεικώς μέτριας προσπάθειας ενός ταλαντούχου αλλά άπειρου ηθοποιού.

Αν και το Volume δεν φέρνει κάτι καινούριο στο είδος των παιχνιδιών stealth, έχει μια δόση φρεσκάδας λόγω του οπτικοακουστικού τομέα και του καλογραμμένου σεναρίου. Οι μηχανισμοί του δουλεύουν άψογα και σε αρκετές περιπτώσεις εντυπωσιάζουν, λόγω της αρκετά καλής νοημοσύνης και της δυνατότητας παρέμβασης στα μοτίβα κίνησης των φρουρών. Το μόνο αρνητικό του είναι ότι γίνεται κουραστικό και επαναλαμβανόμενο από νωρίς. Αν σας αρέσουν τα stealth games, το Volume δεν θα σας απογοητεύσει.

Related Posts:

  • Skulls of the Shogun και τελεία.. Σπάνια βλέπουμε στα ψηφιακά ράφια των online υπηρεσιών να φιγουράρουν strategy τίτλοι, και δη τίτλοι άξιοι προσοχής. Η indie ομάδα 17Bit αποφάσισε να το αλλάξει αυτό, δουλεύοντας σκληρά τα προηγούμενα δυο χρόνια επάνω στην … Read More
  • Proteus μόνο για τους πρώτους... Σύμφωνα με τη Wikipedia, το όνομα Πρωτέας είναι μια αρχαία λέξη, που σημαίνει «πρώτος», «πρωτόγονος» και «πρωτογέννητος». Αν συνδέσουμε αυτές τις έννοιες με την ικανότητα του Πρωτέα να παίρνει όποια μορφή θέλει, τότε φτάνου… Read More
  • Dead Space 3: Glitch για άπειρα αντικείμενα Μπορεί η Electronic Arts να μας παρέχει 11 μικρά DLC μαζί με το Dead Space 3, έναντι 5 ευρώ έκαστο, καθώς και το Awekend DLC για 10 ευρώ, όμως ορισμένοι χρήστες προσπάθησαν (και δικαιολογημένα) να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκ… Read More
  • Soul Sacrifice: Ημερομηνία κυκλοφορίας Όπως σας έχουμε ενημερώσει ήδη μέσα από το σχετικό άρθρο του GameWorld, ο Keiji Inafune, Ιάπωνας developer ο οποίος εργάστηκε στο παρελθόν για λογαριασμό της Capcom, αλλά και η προγραμματιστική εταιρεία Marvelous AQL, δουλε… Read More
  • Βραβεία BAFTA 2013 Σήμερα ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα British Avademy Games Awards (BAFTA) του 2013.Τα games με παρουσία στις περισσότερες κατηγορίες είναι τα Journey, The Walking Dead, Far Cry 3, Halo 4, Borderlands 2, Dear Esthe… Read More

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου