Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

ΘΥΜΙΖΕΙ πυρηνικό χειμώνα ή ευθύνεται το πολιτικό καθεστώς; Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μεγάλη επιθυμία των χωρών του Ανατολικού Μπλοκ, να εισβάλουν για τα καλά στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Ότι και να είναι αυτό το "κάτι" που παροτρύνει Ουκρανούς, Πολωνούς και Ρώσους, να πέφτουν με τα μούτρα στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών, εμείς δηλώνουμε χαρούμενοι που, όχι απλά "ακούγεται η φωνή τους", αλλά σε κάποιες περιπτώσεις "σκεπάζει και τις αγριοφωνάρες" των μεγάλων κρατών, των βαρόνων του μέσου. Χωρίς να έχουμε κάποια αντίρρηση στο αμερικανικό ή ιαπωνικό πρότυπο παιχνιδιών, που τόσα χρόνια κυριαρχεί -και θα συνεχίσει να κυριαρχεί- θεωρούμε υγιέστατο και ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, ότι υπάρχουν πλέον εταιρίες, λίγες και μικρές είναι η αλήθεια, που έχουν όρεξη για δουλειά, κουβαλάνε φρέσκες ιδέες και αδιαφορούν συστηματικά για τις τάσεις της βιομηχανίας.
Οι άνθρωποι αυτών των εταιριών, που μεγάλωσαν σε κομμουνιστικά καθεστώτα, δεν ξέρουν, και μάλλον ούτε θέλουν, να ακολουθούν τη μόδα και τις ανάγκες των καιρών. Έχουν μία συγκεκριμένη πολιτική, απευθύνονται στο "δικό" τους κοινό και κατέχουν μία ξεχωριστή και ενδιαφέρουσα ιδεολογία. Εμείς, τους στηρίζουμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, για όσο διατηρούν αυτήν την "διαφορετική" ποιότητα που χαρακτηρίζει τους τίτλους τους.
Η κόλαση του Τσερνόμπιλ
Η GSC Game World λοιπόν, είναι μία εταιρία από την Ουκρανία, που τάραξε κοινό και κριτικούς το 2007 με το S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl και έδωσε την πρώτη δυνατή γεύση του τι εστί "σοβιετικό gaming" -να μας επιτραπεί ο όρος. Ένα μοναδικό παιχνίδι βολών πρώτου προσώπου, αρκετά διαφοροποιημένο από τα υπόλοιπα του είδους, με ενδιαφέρουσα θεματολογία, εκπληκτική ατμόσφαιρα και λιτό, αν και μελετημένο, gameplay. Η συνέχεια, ήρθε με το prequel, ονόματι "S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky", που προσπάθησε να διορθώσει τα όποια προβλήματα αντιμετώπιζε ο προκάτοχός του, και εν μέρει τα κατάφερε. Το Clear Sky παρουσιάστηκε ως stand alone expansion pack και τιμολογήθηκε ως τέτοιο, αλλά στην πραγματικότητα ήταν ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι.
Η τρίτη, και όχι φαρμακερή, προσπάθεια των Ουκρανών έφτασε μόλις πριν λίγες ημέρες και ακούει στο όνομα S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat. Πριν "βουτήξουμε" όμως στον σκοτεινό του κόσμο, αξίζει να αναφέρουμε πως και το τρίτο μέρος, θεωρητικά, είναι ένα πακέτο επέκτασης, που όμως δεν απαιτεί την ύπαρξη κάποιου προηγούμενου παιχνιδιού της σειράς. Το μόνο στοιχείο που δικαιολογεί τον όρο "expansion pack", είναι η αισθητά χαμηλή τιμή του και μόνο αυτή, μιας και τόσο η διάρκεια, όσο και το περιεχόμενο, βρίσκονται σε ικανοποιητικά, για τα δεδομένα του σήμερα, επίπεδα.
Ο κόσμος που διαδραματίζονται τα S.T.A.L.K.E.R. είναι η ευρύτερη περιοχή του Τσερνόμπιλ -γνωστή και ως Ζώνη- αρκετά χρόνια μετά το καταστροφικό ατύχημα του τέταρτου αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού παραγωγής ενέργειας που λειτουργούσε στην περιοχή. Επί της ουσίας, πρόκειται για μία αναδημιουργία του συμβάντος, αφού το σενάριο βασίζεται, κυρίως, σε επιστημονικής φαντασίας χαρακτηριστικά. Στην περιοχή των 30 τετραγωνικών χιλιομέτρων, πλέον βρίσκονται οι "stalkers", στρατιώτες-κυνηγοί-εγκληματίες που παίζουν ένα σκληρό παιχνίδι επιβίωσης, προς αναζήτηση των πολύτιμων και πανίσχυρων artifacts.
Αυτά είναι ραδιενεργά τεχνουργήματα, συνήθως με τη μορφή πετρώματος, που δίνουν υπερφυσικές ικανότητες στους κατόχους τους και τους προστατεύουν από τις πολλές μορφές ραδιενέργειας. Τα artifacts, κάποιες φορές είναι ακίνδυνα και εύκολα στην εύρεσή τους, ενώ άλλες απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή κατά τη χρήση τους.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου