Pages - Menu

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Μόνος στο δάσος...ή μήπως όχι;

Τα Adventures που προέρχονται από indie developers έχουν κερδίσει την συμπάθεια μιας σημαντικής μερίδας κοινού, περισσότερο δε των reviewers. Πιθανόν να έχουμε "μπουχτίσει" από τα sequels, τα DLC και τα episodes, οπότε το review ενός low budget παιχνιδιού, αφενός μεν προσφέρει πρωτότυπο σενάριο, αφετέρου διαρκεί λίγες ώρες, άρα είναι κάτι που οι βετεράνοι του είδους "ξεπετούν" σε 1-2 ημέρες και βγάζουν γρήγορα την υποχρέωση χωρίς να κουράζονται. Στην αντιπέρα όχθη βρίσκονται οι αναγνώστες που βλέπουν υψηλά scores και καταλήγουν να κλαίνε τα λεφτά τους.

Το Firewatch ανήκει στην κατηγορία "Adventure με σχεδόν καθόλου απεικόνιση χαρακτήρων". Κάτι σαν το Everybody's Gone to the Rapture, με τη διαφορά ότι τα γραφικά είναι υποδεέστερα, ενώ τουλάχιστον μπορείς να τρέξεις. Εταιρεία ανάπτυξης είναι η Campo Santo, η οποία ίδρύθηκε απ' τους Jake Rodkin και Sean Vanaman, Creative Leads της Telltale Games, με σημαντικό ρόλο στη σειρά The Walking Dead. Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα μικρό hype γύρω απ' το όνομα του Firewatch, καθώς το σενάριό του παραπέμπει σε ταινία και αν μη τι άλλο δεν το συναντάμε συχνά στην gaming βιομηχανία.
Η ζωή δεν είναι πάντοτε...γενναιόδωρη
Μετά το That Dragon, Cancer, τα games που πραγματεύονται αρρώστιες έχουν γίνει της μόδας τελευταία. Φυσικά δεν αντέγραψε κανένας σεναριογράφο κάποιον άλλο, αφού αμφότερα τα δύο games που εξετάσαμε αυτές τις μέρες, βρίσκονται εδώ και χρόνια υπό ανάπτυξη. Ο Jake Rodkin, director του Firewatch, με προϋπηρεσία δεκαετίες στην καταξιωμένη Telltale Games, σας βάζει στο ρόλο του Henry, ενός τύπου ο οποίος είδε την ζωή του να μαραζώνει, καθώς η γυναίκα του Julia υποφέρει από Αλτζχάιμερ. Στο τέλος καταλήγει στο πατρικό της σπίτι στη Μελβούρνη, εκεί όπου τα πεθερικά δεν θέλουν ούτε να ακούσουν το όνομα του συζύγου. Ο Henry μην έχοντας τι να κάνει στην Αμερική, κι ενώ ξέρει ότι η γυναίκα του την μία τον αναγνωρίζει και λίγα λεπτά τον ξεχνάει, αποφασίζει να αναλάβει την δουλειά του δασοφύλακα, έτσι για να ξεφύγει τελείως στη φύση.

Το δάσος του οποίου έχει αναλάβει την φύλαξη αποτελείται από άλλους δύο επιστάτες, οι οποίοι επικοινωνούν με την προϊσταμένη τους, την Delilah. Κάθε επιστάτης έχει αναλάβει να φυλάει ένα κομμάτι απ' το δάσος, προσέχοντας ώστε να μην ανάψει κάποια φωτιά. Αν το σενάριο υποτίθεται ότι ξεκινάει το 1975, όταν ο Henry γνώρισε την Julia, στο Firewatch ελέγχετε τον χαρακτήρα σας ξεκινώντας απ' το 1988, όταν δηλαδή μόλις πιάνετε δουλειά ως δασοφύλακας. 
Τα μυστικά του δάσους
Καθόλη την διάρκεια της ιστορίας μας, η περιπέτεια του Henry τον βρίσκει να βρίσκεται διαρκώς μόνος του και να μιλάει με την Delilah στον ασύρματο. Ως προϊσταμένη του, η Delilah του δίνει μονίμως συμβουλές για το που θα πρέπει να μεταβεί για να λύσει κάποιο πρόβλημα, ενώ ο ίδιος της μεταφέρει ότι βλέπει.

Στο σημείο αυτό τραβήξτε ένα χειρόφρενο στην ανάγνωση και προσέξτε κατά λέξη όσα θα σας αναφέρω. Τα πάντα στο Firewatch είναι linear. Οι αρχικές επιλογές σας τα πρώτα 13 χρόνια, ως προς το background σας με την Julia και τις φράσεις που θα της πείτε. γίνονται με την μορφή "ξερού" κειμένου και προσφέρουν μηδέν αλλαγή στην ιστορία. Δέκα λεπτά μετά, όταν ξεκινάει το παιχνίδι, θα διαπιστώσετε πως η συνομιλία σας με την Delilah δεν αλλάζει πουθενά την ροή της ιστορίας. Ότι κι αν της πείτε, ακόμα κι αν δεν της πείτε τίποτα, το αποτέλεσμα θα είναι να συμβούν ακριβώς τα ίδια πράγματα.
Κάθε κίνησή σας στο χάρτη, κάθε πτώση από ύψωμα, κάθε τραυματισμός σας, κάθε εξέταση αντικειμένου, είναι στοιχεία προγραμματισμένα με την παραμικρή ακρίβεια. Από την αρχή μέχρι το φινάλε, αυτό που θα ζήσετε δεν είναι τίποτε παραπάνω από μία ταινία. Μία ταινία όπου θα έχετε συνεχόμενη επικοινωνία με την Delilah, για κάθε θέμα της καθημερινότητάς σας, αλλά και για τα προσωπικά σας τα οποία σας βασανίζουν. Το πόσο θα επιλέξετε να της μιλήσετε και πόσο θα σας βοηθήσει, εξαρτάται καθαρά απ' την όρεξή σας. Μπορείτε για παράδειγμα να της αναφέρετε καθετί που βρίσκετε μπροστά σας ή να το κρατάτε κρυφό. Μικρή σημασία θα έχει άλλωστε.

"Δώσε μου ένα όπλο να σε κάνω μάγκα"
Το pathfinding του Firewatch βασίζεται σε δύο στοιχεία. Σε έναν χάρτη και σε μία πυξίδα. Τα δύο αυτά μαζί σας προσανατολίζουν ως προς το που θα πάτε κάθε φορά. Τα εκάστοτεobjectives σας, αφορούν το να διερευνήσετε ύποπτη δραστηριότητα στο δάσος, να το διατηρήσετε καθαρό, να δείτε αν υπάρχει φωτιά, να πάρετε τις προμήθειές σας, συνηθισμένα πράγματα δηλαδή που κάνει ένας δασοφύλακας. Αυτά που δεν είναι συνηθισμένα είναι η αλληλουχία γεγονότων που πρόκειται να σας συμβεί, καθώς θα τα ξετυλίγετε ένα προς ένα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να βρεθεί κάποιος στο δάσος κι αρκετοί από αυτούς, για κακή σας τύχη, θα τύχουν στη δική σας βάρδια. Αν δεν τύχαιναν άλλωστε...ποιος ο λόγος να δημιουργήσει κάποιος αυτό το Adventure.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου