Η δεκαετία του ’90 για το gaming ήταν ένα σημείο-σταθμός. Ξεχώρισε τόσο για την μεγάλη άνθιση της βιομηχανίας, όσο και για την είσοδο του 3D, αλλά και…των βίαιων games. Τίτλοι όπως τα Mortal Kombat, Grand Theft Auto και Carmageddon συζητήθηκαν για τις μεγάλες ποσότητες αίματος που περιείχαν, τους ακρωτηριασμούς και άλλα παρελκόμενα.
Η απόφαση της Stainless Games να προχωρήσει σε αγορά δικαιωμάτων του Carmageddon και να το επαναφέρει μέσω μιας σύγχρονης έκδοσης, ήταν για πολλούς fans του είδους μία όαση καθώς η τρίτη έκδοση (TDR 2000) αναπτύχθηκε κατ’ εξαίρεση απ’ την Torus Games, καταστρέφοντας την συνολική εικόνα που είχαμε χτίσει στο μυαλό μας. Τι καλύτερο λοιπόν από το να επιστρέφει ο original δημιουργός, μεταφέροντας το όραμα και την φιλοσοφία του σε κάτι σύγχρονο.
Η απόφαση της Stainless Games να προχωρήσει σε αγορά δικαιωμάτων του Carmageddon και να το επαναφέρει μέσω μιας σύγχρονης έκδοσης, ήταν για πολλούς fans του είδους μία όαση καθώς η τρίτη έκδοση (TDR 2000) αναπτύχθηκε κατ’ εξαίρεση απ’ την Torus Games, καταστρέφοντας την συνολική εικόνα που είχαμε χτίσει στο μυαλό μας. Τι καλύτερο λοιπόν από το να επιστρέφει ο original δημιουργός, μεταφέροντας το όραμα και την φιλοσοφία του σε κάτι σύγχρονο.
Επιτέλους, το ένα και μοναδικό racing στο οποίο πρέπει να καταστρέψεις άλλα αμάξια και να πατήσεις πεζούς για να νικήσεις, κάνει το comeback του! Για να είμαι ειλικρινής, το 1997 που είχε κυκλοφορήσει η πρώτη έκδοση, είχα μείνει εντυπωσιασμένος από τα τότε γραφικά και τα production values του παιχνιδιού. Πως όμως θα κατάφερνε μια indie εταιρεία να αναβιώσει, όταν έμεινε ανενεργή με τρεις developers και επέστρεψε στα πράγματα τα τελευταία χρόνια;
Το Kickstarter βοήθησε ώστε 15,736 backers να δώσουν 564.000 ευρώ κι από εκεί και πέρα η κατάσταση βρισκόταν στα χέρια της Βρετανικής εταιρείας ανάπτυξης. Από τον Μάιο του 2012 όταν και έληξε το Kickstarter, χρειάστηκαν να περάσουν τρία χρόνια ακριβώς ώστε να δούμε την πρώτη PC έκδοση στο Steam, με τις κυκλοφορίες σε PS4 και Xbox One να έπονται. Εκ πρώτης όψεως στο Early Access, έγινε αντιληπτό ότι δεν περιμέναμε κάποια σύγχρονη μηχανή γραφικών που θα εντυπωσίαζε και πως το όλο εγχείρημα θα βασιζόταν στο gameplay του και στα νέα modes του. Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά τι έχει να προσφέρει το τέταρτο κεφάλαιο της σειράς.
Το Kickstarter βοήθησε ώστε 15,736 backers να δώσουν 564.000 ευρώ κι από εκεί και πέρα η κατάσταση βρισκόταν στα χέρια της Βρετανικής εταιρείας ανάπτυξης. Από τον Μάιο του 2012 όταν και έληξε το Kickstarter, χρειάστηκαν να περάσουν τρία χρόνια ακριβώς ώστε να δούμε την πρώτη PC έκδοση στο Steam, με τις κυκλοφορίες σε PS4 και Xbox One να έπονται. Εκ πρώτης όψεως στο Early Access, έγινε αντιληπτό ότι δεν περιμέναμε κάποια σύγχρονη μηχανή γραφικών που θα εντυπωσίαζε και πως το όλο εγχείρημα θα βασιζόταν στο gameplay του και στα νέα modes του. Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά τι έχει να προσφέρει το τέταρτο κεφάλαιο της σειράς.
Ο Max και η Anna…
Με μια πρώτη ματιά, τα κλασικά αγαπημένα cult στοιχεία των αρχικών Carmageddon δίνουν δυναμικό παρόν στο Reincarnation. Στα modes συναντάμε τόσο το κλασικό Career mode που θα σας απασχολήσει περισσότερο απ’ όλα στο single-player, όσο και επιμέρους “έκτακτα” modes που ξεκλειδώνετε στην πορεία.
Ο Max Damage και η Die Anna οδηγούν τα κλασικά σε σχήμα default αυτοκίνητα. Πριν από κάθε κούρσα, επιλέγετε έναν απ’ τους δύο και όσο καταστρέφετε αντίπαλα αυτοκίνητα, τόσο τα αποκτάτε στην κατοχή σας. Σε ορισμένες κούρσες υπάρχει ένα συγκεκριμένο όχημα που μπορείτε να καταστρέψετε και να αποκτήσετε, προσθέτοντάς το στο γκαράζ του. Η διαφορά εδώ σε σχέση με την πρώτη έκδοση είναι ότι κάθε όχημα που ελέγχετε διατηρεί πλέον τον οδηγό του.
Με μια πρώτη ματιά, τα κλασικά αγαπημένα cult στοιχεία των αρχικών Carmageddon δίνουν δυναμικό παρόν στο Reincarnation. Στα modes συναντάμε τόσο το κλασικό Career mode που θα σας απασχολήσει περισσότερο απ’ όλα στο single-player, όσο και επιμέρους “έκτακτα” modes που ξεκλειδώνετε στην πορεία.
Ο Max Damage και η Die Anna οδηγούν τα κλασικά σε σχήμα default αυτοκίνητα. Πριν από κάθε κούρσα, επιλέγετε έναν απ’ τους δύο και όσο καταστρέφετε αντίπαλα αυτοκίνητα, τόσο τα αποκτάτε στην κατοχή σας. Σε ορισμένες κούρσες υπάρχει ένα συγκεκριμένο όχημα που μπορείτε να καταστρέψετε και να αποκτήσετε, προσθέτοντάς το στο γκαράζ του. Η διαφορά εδώ σε σχέση με την πρώτη έκδοση είναι ότι κάθε όχημα που ελέγχετε διατηρεί πλέον τον οδηγό του.
Οι ονομασίες των αυτοκινήτων θα σας φανούν πολύ οικείες αν έχετε παίξει την πρώτη έκδοση. Το Eagle R του Max Damage και το Hawk R της Die Anna, το Annihilator που μοιάζει με μονοθέσιο formula 1 συμπιεσμένο στα πλάγια, το Tashita που μας έφερνε στο νου τα Toyota, το Razorbill που θυμίζει τεράστιο buggy, η νεκροφόρα (StiffShifter), μέχρι και βαρέου τύπου οχήματα όπως φορτηγά, γερανοί (Towmeister ftw), monster trucks με τρυπάνια, εκσφκαφείς καμπριολέ με λεπίδες, περιπολικά και το κακό συναπάντημα. Συνολικά υπάρχουν 22 οχήματα για να ξεκλειδώσετε και δεκάδες κούρσες για να διασχίσετε.
Ας περάσουμε στα modes. Καταρχήν στο Career, αναλαμβάνετε να αγωνιστείτε κάθε φορά σε τρεις κούρσες. Για να περάσετε στις επόμενες τρεις θα πρέπει να συλλέξετε τον αριθμό πόντων που σας ζητάται. Κάθε κούρσα αφορά ένα συγκεκριμένο mode. Υπάρχουν συνολικά έξι modes. Στο Classic Carma έχουμε κούρσα ταχύτητας με το ρολόι να μετράει αντίστροφα και για να διατηρήσετε τον χρόνο σας ψηλά θα πρέπει να εξοντώσετε αντίπαλα αυτοκίνητα ή πεζούς. Το Death Race είναι αντίστοιχη κούρσα χωρίς χρονόμετρο.
Ορισμένα από τα υπόλοιπα modes παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Το Checkpoint Stampede σας ζητά να πιάσετε πρώτοι τα checkpoints στο χάρτη, στο Ped Chase αντίστοιχα κυνηγάτε πεζούς, το Car Crusher αφορά συγκρούσεις μεταξύ παικτών και στο Fox ‘N’ Hounds ένας παίκτης κάνει την… “αλεπού” και οι υπόλοιποι των κυνηγούν. Τα έξι αυτά modes εμφανίζονται με προκαθορισμένη σειρά στο Career αλλά είναι πάντοτε διαθέσιμα μέσω Freeplay, τόσο για έναν παίκτη όσο και online.
Ας περάσουμε στα modes. Καταρχήν στο Career, αναλαμβάνετε να αγωνιστείτε κάθε φορά σε τρεις κούρσες. Για να περάσετε στις επόμενες τρεις θα πρέπει να συλλέξετε τον αριθμό πόντων που σας ζητάται. Κάθε κούρσα αφορά ένα συγκεκριμένο mode. Υπάρχουν συνολικά έξι modes. Στο Classic Carma έχουμε κούρσα ταχύτητας με το ρολόι να μετράει αντίστροφα και για να διατηρήσετε τον χρόνο σας ψηλά θα πρέπει να εξοντώσετε αντίπαλα αυτοκίνητα ή πεζούς. Το Death Race είναι αντίστοιχη κούρσα χωρίς χρονόμετρο.
Ορισμένα από τα υπόλοιπα modes παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Το Checkpoint Stampede σας ζητά να πιάσετε πρώτοι τα checkpoints στο χάρτη, στο Ped Chase αντίστοιχα κυνηγάτε πεζούς, το Car Crusher αφορά συγκρούσεις μεταξύ παικτών και στο Fox ‘N’ Hounds ένας παίκτης κάνει την… “αλεπού” και οι υπόλοιποι των κυνηγούν. Τα έξι αυτά modes εμφανίζονται με προκαθορισμένη σειρά στο Career αλλά είναι πάντοτε διαθέσιμα μέσω Freeplay, τόσο για έναν παίκτη όσο και online.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου