Pages - Menu

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

WRC 4 Review

Πριν από 10 χρόνια, η έλευση ενός νέου παιχνιδιού WRC θα προκαλούσε ντελίριο ενθουσιασμού στους φαν των racing games. Και αυτό γιατί η Evolution Studios είχε καταφέρει στην εποχή του PS2 να προσφέρει μια κορυφαία εμπειρία ράλι. Δυστυχώς τα παιχνίδια WRC δεν είναι αυτά που ήταν (όπως και το ίδιο το πρωτάθλημα), αφενός επειδή την τύχη της σειράς ανέλαβε η άπειρη Milestone, με αποτέλεσμα κάποιους μετριότατους τίτλους, και αφετέρου επειδή το ενδιαφέρον των παικτών μεταφέρθηκε σε πιο ολοκληρωμένους τίτλους εξομοίωσης όπως το Gran Turismo και το Forza. Το WRC 4 μπορεί να τα πηγαίνει κάπως καλύτερα από τα προηγούμενα παιχνίδια της Milestone, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να σταθεί επάξια ούτε δίπλα στους μακρινούς προγόνους του, ούτε δίπλα στους σημερινούς ανταγωνιστές του.
Ξεκινώντας το WRC 4, εξαιρετική εντύπωση προκαλεί η εισαγωγή που είναι έξυπνα σκηνοθετημένη και σας βάζει γρήγορα στο πνεύμα του παιχνιδιού. Πολύ εύστοχη είναι επίσης η μουσική επένδυση που “ντύνει” τα βίντεο και τα μενού, και σας προετοιμάζει για... μεγάλα πράγματα. Μπαίνοντας όμως στη κεντρική οθόνη και βλέποντας τα διαθέσιμα modes σας έρχεται η πρώτη παγωμάρα, καθώς για τα δεδομένα της εποχής είναι απελπιστικά περιορισμένα. Επίσης όλα τα modes είναι αυστηρώς προσηλωμένα στο μοντέλο του παιχνιδιού που επιτάσσει μοναχικούς αγώνες απέναντι στο χρόνο και όχι απέναντι σε άλλους παίκτες.
Πρωτού προχωρήσω παρακάτω, να σας πω ότι πρέπει οπωσδήποτε να μεταβείτε στις ρυθμίσεις του παιχνιδιού και να αυξήσετε τη δυσκολία, αφού η προκαθορισμένη κλίμακα δεν προσφέρει ουδεμία πρόκληση ακόμη και για κάποιον που πρωτοπιάνει racing στα χέρια του. Άλλο ένα παράξενο με την αυξομείωση της δυσκολίας είναι ότι παρόλο που αλλάζετε επίπεδα δυσκολίας (στο παιχνίδι μεταφράζονται ως driving styles και χωρίζονται σε beginner, intermediate και advanced), το επίπεδο των αντιπάλων σας δεν αλλάζει και πρέπει εσείς να το ορίσετε, με κλίμακα από 1 έως 10. Αυτό σημαίνει ότι στους πρώτους σας αγώνες πρέπει να αναλωθείτε σε δοκιμές για να ανακαλύψετε ποιο είναι το πιο ισορροπημένο επίπεδο των αντίπαλων οδηγών για σας.
Όμορφα με περιβάλλοντα, με αρκετές λεπτομέρειες.
Όμορφα με περιβάλλοντα, με αρκετές λεπτομέρειες.
Περνώντας στα modes, τα πράγματα είναι μάλλον απογοητευτικά. Μπορείτε να μεταβείτε σε μία τυχαία πίστα και να τρέξετε κάποιον αγώνα, να συμμετάσχετε στο rally mode όπου διαλέγετε τον αγαπημένο σας οδηγό και παίζετε είτε σε ένα rally είτε στο πρωτάθλημα, να παίξετε το career mode, και multiplayer τοπικό ή online. To career είναι πιθανότατα το μοναδικό mode με το οποίο θα ασχοληθείτε σε βάθος και παρά τα ενδιαφέροντα στοιχεία που υπάρχουν στη δομή του, είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο και δεν έχει ευχάριστες εκπλήξεις που θα σας εθίσουν για να συνεχίσετε να παίζετε. Δυστυχώς ελάχιστες είναι και οι ρυθμίσεις που μπορείτε να κάνετε στο αυτοκίνητό σας.
Ξεκινάτε στο Junior WRC και αν τα πάτε καλά κερδίζετε πόντους (reputation points) που στο τέλος της σεζόν σας βοηθούν να υπογράψετε συμβόλαιο με κάποια ομάδα ανώτερης κατηγορίας. H ομάδα σας αναθέτει στόχους για κάθε rally, οι οποίοι έχουν να κάνουν με το να τερματίσετε σε κάποια συγκεκριμένη θέση και πάνω, ενώ ο general manager σας θέτει επιπλέον στόχο να προσπεράσετε στη συνολική κατάταξη κάθε rally έναν οδηγό που σας υποδεικνύει. Αν και στην αρχή όλη αυτή η δομή του παιχνιδιού είναι ενδιαφέρουσα, ενδέχεται να σας κουράσει γρήγορα, καθώς για να παίξετε στην πρώτη κατηγορία πρέπει να έχετε περάσει τουλάχιστον δύο επιτυχημένες σεζόν (δηλαδή περισσότερους από 50 αγώνες). Επιπλέον, τα mail που σας στέλνει ο general manager είναι πάντα τα ίδια, ενώ απουσιάζει οποιαδήποτε αλληλεπίδραση με τα media ή με άλλους οδηγούς.
Το multiplayer επίσης δύσκολα ενθουσιάζει, καθώς δεν υπάρχει κάποιο mode να δώσει έναν άλλο τόνο στην εμπειρία σε σχέση με το single-player. Συνεπώς, στο online δεν τρέχετε σε αγώνες με άλλους παίκτες, αλλά ουσιαστικά συναγωνίζεστε τους χρόνους που έχουν κάνει, αφού στην πίστα βλέπετε τα φαντάσματα των αντιπάλων με τα οποία βέβαια δεν μπορείτε να αλληλεπιδράσετε. Αν και θεωρητικά μπορούν να συμμετάσχουν μέχρι και 16 παίκτες σε κάθε τέτοιο αγώνα, πρακτικά δεν θα βρεθείτε με περισσότερους από τρεις-τέσσερις αντιπάλους, αφού δεν υπάρχει πολύς κόσμος στο online. Όσον αφορά το τοπικό multiplayer, τα πράγματα είναι ακόμη πιο προβλέψιμα και άνοστα, καθώς εσείς και μέχρι τρεις ακόμη φίλοι σας αγωνίζεστε με σειρά, για να κερδίσει ο παίκτης με τον καλύτερο χρόνο.
Δυστυχώς λίγα μοντέλα είναι σωστά σχεδιασμένα.
Δυστυχώς λίγα μοντέλα είναι σωστά σχεδιασμένα.
Είναι κρίμα, γιατί κατά τα άλλα το WRC 4 έχει να δώσει πράγματα σε όσους ασχοληθούν μαζί του. Κι αυτό γιατί αν και κατά βάση είναι arcade racer, διαθέτει αρκετά στοιχεία εξομείωσης που έχουν μεταφερθεί άρτια στο gameplay. Ο τρόπος που στρίβει το αυτοκίνητο στις απότομες στροφές, η αντίδρασή του στις διαφορετικές επιφάνειες του εδάφους, αλλά και η αίσθηση της ταχύτητας είναι αρτιότατη και σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες απόπειρες της Milestone. Οι διαφορετικές καιρικές συνθήκες όπως βροχή και χιόνι αυξάνουν τον ρεαλισμό, ενώ το μοντέλο ζημιών δουλεύει καλά, με το αυτοκίνητό σας να στραπατσάρεται ακριβώς στο σημείο της σύγκρουσης.
Κατά τ' άλλα, ο τεχνικός τομέας αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Από την μία έχουμε εξαιρετικής ομορφιάς και ποικιλίας περιβάλλοντα και από την άλλη μέτρια σχεδιασμένα αυτοκίνητα που σε ορισμένες περιπτώσεις θα δυσκολευτείτε να αναγνωρίσετε. Απογοητευτική είναι και η άποψη της κάμερας από τη θέση του οδηγού, καθώς το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι τόσο άδειο που πραγματικά σοκάρει. Τουλάχιστον το frame rate δεν αφήνει κανένα παράπονο. Αντίθετα, οι χρόνοι φόρτωσης είναι πραγματικά ανυπόφοροι, σε σημείο που ξεπερνούν τα 60 δευτερόλεπτα μέχρι να ξεκινήσει ο αγώνας. Όσο για τον ηχητικό τομέα, οι ήχοι των αυτοκινήτων είναι εκτός πραγματικότητας και εκνευρίζουν. Το ίδιο και η φωνή του συνοδηγού σας, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν πείθει ότι βρίσκεται δίπλα σας την ώρα που αγωνίζεστε.

Εν κατακλείδι, το WRC 4, αν και βελτιωμένο στο gameplay εντός των αγωνιστικών διαδρομών και σχετικά όμορφο, αποτυγχάνει να κάνει το βήμα παραπάνω. Συνολικά, είναι μία ακόμα μέτρια προσπάθεια που απλά αφήνει μία ηλιαχτίδα ελπίδας για τα επόμενα παιχνίδια WRC στη νέα γενιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου