Pages - Menu

Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Scourge: Outbreak Review αναλυτικά

- Ωραία, το Gears of War κλωνοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό, πρόσθεσες λίγο από Binary Domain για να μην μας κατηγορήσουν για αντιγραφή;
- Ναι, κλέψαμε το co-op από το Binary Domain, βάλαμε και πινελιές από Jericho, είναι έτοιμο.
- Ωραία, πρέπει να φτιάξουμε το setting, έχουμε κάποια ιδέα;
- Να βάζαμε λίγο Mass Effect?
- Όχι είναι πολύπλοκο, εγώ προτείνω να προσθέσουμε λίγο από Conduit, εκείνο το παιχνίδι του Wii. Και να το βγάλουμε το καλοκαίρι που δεν θα υπάρχει ανταγωνισμός, σε χαμηλή τιμή…
Κάπως έτσι φαντάζομαι πως γεννήθηκε το Scourge: Outbreak, της ισπανικής Tragnarion Studios, το οποίο είναι διαθέσιμο στο XBLA έναντι 800 MSP. Ας δούμε πόσο καλά ξέρουν να «αντιγράφουν» οι προγραμματιστές του νεοφώτιστου αυτού στούντιο (τουλάχιστον στις κονσόλες).
Το σενάριο του Scourge: Outbreak δεν διαφέρει και πολύ από τα σενάρια πολλών FPS και TPS που κυκλοφορούν. Η επίλεκτη ομάδα Echo, που απαρτίζεται από τέσσερις διαφορετικούς μισθοφόρους, έχει αποστολή να ελευθερώσει τον επιστήμονα Dr Reisbeck  από τα χέρια της Nogari Corporation και να βρει ένα δείγμα μετεωρίτη που έχει τεράστια αποθέματα ενέργειας και χρησιμοποιείται από την Nogari για διαβολικούς σκοπούς. Η ιστορία είναι τόσο προβλέψιμη όσο ακούγεται, ενώ στο τέλος αφήνει υπόνοιες για κάποια συνέχεια.
Το σύστημα κάλυψης είναι ίδιο με του Gears of War.
Το σύστημα κάλυψης είναι ίδιο με του Gears of War.
Επιλέγετε ένα από τα τέσσερα μέλη της Echo Squad (τα οποία διαφέρουν μόνο στα εξωτερικά χαρακτηριστικά και όχι στις ιδιότητες τους) και ξεκινάτε με ένα αρκετά κατατοπιστικό tutorial που σας μαθαίνει όσα χρειάζεστε για τη συνέχεια. Μπαίνοντας στο κυρίως παιχνίδι, από τα πρώτα κι όλας λεπτά θα αισθανθείτε ότι βρίσκεστε σε οικεία αλλά ανέμπνευστα εδάφη. Οι δημιουργοί, χωρίς καμία δόση υπερβολής, ξεκοκάλισαν όλο το gameplay του Gears of War και το αφομοίωσαν στο Scrourge: Outbreak, παρουσιάζοντας έναν φτωχό από τεχνικής άποψης κλώνο. H διάταξη των πλήκτρων, οι κινήσεις του ήρωα και οι τακτικές κάλυψης είναι ακριβώς ίδιες. Το μόνο που προσπάθησαν να αλλάξουν από πλευράς gameplay, είναι ότι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο co-op αφού μπορείτε να γιατρεύετε τους συμμάχους σας, αλλά και να τους δίνετε κάποιες βασικές εντολές. Ο τεχνικός τομέας όπως αναφέρω παραπάνω είναι φτωχός. Συναντάτε πολλά θολά textures στο περιβάλλον και μερικά άσχημα μοντέλα εχθρών (ειδικά τα εντομοειδή στις επόμενες πίστες).
Το shooting μέρος του τίτλου λειτουργεί σχετικά καλά, αφού οι μάχες έχουν ένταση. Η τεχνητή νοημοσύνη εχθρών και συμμάχων, χωρίς να διεκδικεί δάφνες ποιότητας, είναι σε ανεκτά επίπεδα, αφού τόσο οι εχθροί ψάχνουν κάλυψη και αλλάζουν συνεχώς θέσεις, ενώ οι σύμμαχοί σας τρέχουν σχετικά γρήγορα να σας βοηθήσουν όταν έχετε πέσει αναίσθητοι από τα πυρά των εχθρών. Η γραμμικότητα όμως του παιχνιδιού και η παντελής έλλειψη φαντασίας στο σχεδιασμό των επιπέδων είναι πέρα ως πέρα καταδικαστική. Ουσιαστικά το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σκοτώνετε τις ορδές των εχθρών που σας πυροβολούν από παντού και μόλις τα καταφέρετε είτε μαζεύετε το DNA του τελευταίου εχθρού για να ανοίξετε κάποια πόρτα, είτε ενεργοποιείτε κάποιον ανελκυστήρα για να μεταφερθείτε σε κάποιο άλλο σημείο της πίστας.
Προσθέτοντας σε αυτά και τον σχετικά μικρό αριθμό όπλων που υπάρχουν, τις λιγοστές μάχες με αφεντικά, αλλά και τις αδύναμες ιδιότητες που έχουν οι χαρακτήρες εκμεταλλευόμενοι τον εξοπλισμό τους, θα συμφωνήσετε ότι οι έξι περίπου ώρες που διαρκεί το παιχνίδι φαντάζουν υπεραρκετές! Υπάρχει επίσης το co-op, είτε στην ίδια κονσόλα παρέα με τρεις ακόμη φίλους (παίζοντας όμως τις ίδιες πίστες), είτε μέσω Xbox Live (με δεδομένη όμως τη δυσκολία να βρείτε άτομα που αγόρασαν τον Scourge: Outbreak και θέλουν να παίξουν online).
Τα μέλη της Echo Squad.
Τα μέλη της Echo Squad.

Σε αυτό το σημείο θα απαριθμήσω μια σειρά από bugs που σίγουρα θα συναντήσετε σε περίπτωση που ασχοληθείτε με το παιχνίδι και θα σας προβληματίσουν. Το πρώτο και το πιο περίεργο είναι η θνησιμότητα των εχθρών. Είναι πιθανό τη μία στιγμή να αδειάσετε όλη την καραμπίνα σε κάποιο εχθρό από πολύ κοντινή απόσταση κι αυτός να μην πάθει τίποτα, ενώ σε κάποια επόμενη στιγμή μπορεί να τον πετύχετε από μακρινή απόσταση και να πέσει με την πρώτη βολή. Και δεν μιλάμε για headshot! Άλλο ένα γελοίο bug έχει να κάνει με τον τρόπο που χάνετε στο παιχνίδι. Θεωρητικά το game over έρχεται όταν και τα τέσσερα μέλη της Echo Squad πέσουν νεκρά. Τότε η οθόνη γίνεται ασπρόμαυρη και λίγα δευτερόλεπτα μετά σας εμφανίζεται η οθόνη όπου σας προτείνει να κάνετε load το προηγούμενο check point. Τί γίνεται όμως όταν προλαβαίνει οριακά να σας γιατρέψει ένα από τα μέλη της Echo και αμέσως πεθάνει από τα πυρά των εχθρών; Ο χαρακτήρας σας σηκώνεται, πυροβολάει τους εχθρούς και θεραπεύει τους συντρόφους του σε ασπρόμαυρο φόντο για κάποια δευτερόλεπτα, μέχρι να σας βγει ξανά η οθόνη να κάνετε load το προηγούμενο checkpoint. Είναι ίσως η μοναδική φορά σε single-player παιχνίδι που πέθανα χωρίς να το καταλάβω…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου