Pages - Menu

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Fifa 13 γιατί είμαστε παιχτούρες...

H EA την τελευταία πενταετία έχει ανεβάσει κατά πολύ τον πήχη όσον αφορά τα αθλητικά της παιχνίδια. Σε άλλα τα έχει καταφέρει και σε άλλα όχι, αλλά το FIFA 13 αποτελεί αδιαμφισβήτητα το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο βιντεοπαιχνίδι που εξέδωσε η EA Sports. Το τέλος της τρέχουσας γενιάς διαφαίνεται στο άμεσο μέλλον, αυτό όμως δεν δείχνει να εμποδίζει την ΕΑ από το να εμπλουτίζει συνεχώς με νέα στοιχεία τα παιχνίδια ποδοσφαίρου FIFA, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να έχουμε κάθε χρόνο την κυκλοφορία τίτλων καλύτερων από των περσινών. Οι αλλαγές μπορεί να μη γίνονται άμεσα αντιληπτές, αλλά είναι αρκετές για να μας "αναγκάσουν" να βάλουμε το FIFA 12 στο ...ντουλάπι της ιστορίας. 
 Οι προσθήκες και οι διαφορές Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος θα ξεκινήσουμε από τις πολλά υποσχόμενες νεοφερμένες προσθήκες του FIFA 13. Ενώ πέρσι είχαμε να μιλάμε για την "Impact Engine" και την αναβαθμισμένη άμυνα "Tactical Defense", φέτος θα αναφερθούμε στο "First touch control", μια σπουδαία ιδέα, η οποία προσθέτει δεκάδες πόντους ρεαλισμού και μετατρέπει κάθε αγώνα, κάθε φάση, σε κάτι μοναδικό, μιας και η εξέλιξή τους μπορεί να πάρει διαφορετική τροπή από αυτή που επιθυμούμε. Η EA Sports Canada αποφάσισε να κάνει την πρώτη επαφή με την μπάλα πιο ρεαλιστική και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως το κατάφερε. Τί είναι όμως αυτή η προσθήκη; Για παράδειγμα, εάν ελέγχουμε τον Xavi και δώσουμε μια πάσα ακριβείας στον αμαρκάριστο Messi, τότε η πρώτη επαφή του Messi θα είναι ένα απαλό χάδι, ένα μαγνήτισμα της μπάλας. Εάν όμως η πάσα είναι κακή ή ο αποδέκτης της είναι ο... Σπυρόπουλος τότε η εξέλιξη της φάσης θα είναι τελείως απρόβλεπτη, καθώς μπορεί να επιτύχουμε αυτό που είχαμε σκοπό, αλλά το πιο πιθανό είναι ένα κάκιστο κοντρόλ, που μπορεί να καταλήξει σε ασίστ προς τον αντίπαλο παίκτη που μας μαρκάρει. Ο ρεαλισμός, εν κατακλείδι, σε αυτή την προσθήκη χρίζει πολλών συγχαρητηρίων μιας και η εξέλιξη της φάσης εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες, όπως η ικανότητα του αποδέκτη, η καλή πάσα προς αυτόν, καθώς και η πίεση των αμυνομένων ποδοσφαιριστών. Εμπλουτισμένη είναι (και φέτος) η ΑΙ των ποδοσφαιριστών μας. Τόσο αμυντικά, αλλά και επιθετικά. 
 Στον τομέα της επίθεσης, ειδικά, είναι προφανές το "λίφτινγκ", μιας και οι συμπαίκτες μας φαίνεται να "διαβάζουν" καλύτερα τους αντίπαλους αμυντικούς και τυχόν "κενά" στην αμυντική τους διάταξη, κάνοντας ορθολογικές κινήσεις προς την αντίπαλη εστία, ανοίγοντας χώρους ή κινούμενοι στους κενούς χώρους. Τα λάθη φυσικά δεν λείπουν και δυστυχώς είναι τα ίδια που συναντήσαμε και πέρσι, κάτι που μας κάνει να πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι της ΕΑ δεν ασχολήθηκαν ιδιαιτέρως με αυτά, αλλά αντιθέτως έδωσαν προτεραιότητα στην προσθήκη νέων στοιχείων. Καταρχάς, η AI των αντιπάλων "σκαλώνει" και φέτος με την αποτελεσματική πίεση μας, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα ο ποδοσφαιριστής να κρατάει τη μπάλα στα πόδια του και να υποχωρεί για αρκετά δευτερόλεπτα μέχρι να μεταβιβάσει την μπάλα σε συμπαίκτη ή να την πετάξει άουτ. Τέλος, άλλο ένα σημαντικό μειονέκτημα που δε φάνηκε (στο χρόνο που ασχοληθήκαμε με το παιχνίδι) να δέχθηκε κάποια βελτίωση, είναι οι αστείες συγκρούσεις και πτώσεις που προκαλούνται με την "Impact Engine".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου