Pages - Menu

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Dead or Alive 5 τελεία και παύλα...


Το Dead or Alive 5 είναι το δεύτερο παιχνίδι της σειράς μετά το Dead or Alive Dimension για 3DS, στο οποίο δεν συμμετείχε ο Tomonobu Itagaki. Ευτυχώς, αυτή η απουσία δεν είχε αρνητικό αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα. Κάθε άλλο, μιας και το Dead or Alive 5 είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς. Το DoA5 είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιήσει απόλυτα τους φίλους του franchise της Tecmo, αν και η έλλειψη φιλοδοξίας, μαζί με ορισμένα αμφιλεγόμενα χαρακτηριστικά, εμποδίζουν το νέο τίτλο της σειράς να πλησιάσει την κορυφή.
Το Story mode
Το Dead or Alive 5 διαθέτει story mode με σαφώς ανώτερο επίπεδο παραγωγής σε σχέση με οτιδήποτε άλλο έχουμε δει σε fighting παιχνίδι. Το story mode διαρκεί περίπου τέσσερις ωρές, αλλά μεγάλη του αδυναμία είναι η μέτρια ιστορία και η αλλοπρόσαλη αφήγηση. Η ιστορία του Dead or Alive 5 δεν υστερεί σε σχέση με άλλες σειρές, αλλά δεν έχει το background για να υποστηρίξει το story mode όπως αυτό υλοποιείται στον παρόντα τίτλο. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει κλιμάκωση, εν μέρει διότι η αφήγηση των γεγονότων δε γίνεται με χρονολογική σειρά και παρεμβάλονται άσχετες σκηνές που χαλάνε τη ροή.
Το συνολικό αποτέλεμα παραμένει καλό, αλλά χάνεται μία μεγάλη ευκαιρία ώστε το DoA5 να φτάσει την κορυφή σε αυτό το τομέα. Το επίπεδο παραγωγής είναι καταπλητικό και τα γραφικά που χρησιμοποιούνται πραγματικά εντυπωσιάζουν ακόμα και σε σχέση με παιχνίδια άλλων ειδών. Πέρα από τον τεχνικό τομέα, το Dead or Alive 5 δίνει μαθήματα και στο πώς πρέπει να είναι το gameplay σε ένα τέτοιο mode. Δεν υπάρχουν απότομες αυξήσεις του βαθμού δυσκολίας, ενώ όλες οι μάχες έχουν έναν προαιρετικό, bonus στόχο. Οι στόχοι μάς προτρέπουν να χτυπήσουμε τους εχθρούς με συγκεκριμένο τρόπο ή συγκεκριμένες κινήσεις.
Αν επιτευχθούν οι στόχοι, κερδίζουμε το αντίστοιχο title. Με τους bonus στόχους ο παίκτης μαθαίνει τους μηχανισμούς του παιχνιδιού ομαλά, και αν οι ικανότητές του δεν του επιτρέπουν να πετύχει ένα στόχο, μπορεί απλά να συνεχίσει και να επιστρέψει αργότερα. Αρνητικό είναι το γεγονός ότι μέσα από τα menu δε μπορούμε να δούμε άμεσα σε ποιες από τις δοκιμασίες έχουμε αποτύχει.
Gameplay
Το νέο μέλος της σειράς διαθέτει 24 χαρακτήρες, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται και τρεις μαχητές που έχουμε γνωρίσει από το Virtua Fighter. Όποιος έχει ξαναπαίξει παιχνίδι της σειράς, δεν θα δυσκολευτεί να προσαρμοστεί, μιας και η φιλοσοφία του DoA 5 παραμένει αναλλοίωτη. Τέσσερα βασικά πλήκτρα αναλογούν σε γροθιές, λακτίσματα, λαβές και άμυνα/ counters αντίστοιχα. Η έμφαση δίνεται για ακόμα μία φορά στα counters, ενώ ο άμεσος χειρισμός και η ομαλή ροή του gameplay παραμένουν τα σημαντικότερα στοιχεία του παιχνιδιού.
Σε πρώτη φάση είναι εύκολο για τον οποιοδήποτε να κάνει ορισμένα απλά combos, ενώ όσοι ψάξουν παραπάνω θα βρουν αρκετές ενδιαφέρουσες τεχνικές. Το νέο παιχνίδι της σειράς μπορεί να μην φτάνει σε βάθος άλλα fighting παιχνίδια της αγοράς, αλλά ο μέσος gamer δε θα έχει κανένα παράπονο. Μία σημαντική βελτίωση είναι τα hit effects που έχουν προστεθεί. Τώρα είναι πιο ξεκάθαρο οπτικά το πότε η επίθεσή μας βρίσκει στόχο και πότε αποκρούεται. Η βελτίωση είναι σημαντική και επιπλέον είναι καλύτερη και η αίσθηση της δύναμης των χτυπημάτων.
Νέο στοιχείο στο gameplay είναι τα Power Blows, κινήσεις απλές στην εκτέλεση, που ενεργοποιούνται μόνο αν έχουμε χάσει πάνω από το 50% της ενέργειάς μας. Οι κινήσεις αυτές απαιτούν να κρατήσουμε πατημένα τα πλήκτρα κατά την ενεργοποίηση για ένα μικρό χρονικό διάστημα, και όταν εξαποληθεί κάνει αρκετά μεγάλη ζημιά στον αντίπαλο με μία σειρά εντυπωσιακών χτυπημάτων. Λόγω του τρόπου εκτέλεσής τους, η ταχύτητα των Power Blows είναι αρκετά αργή βάση του ρυθμού του παιχνιδιού. Έτσι, ο αντίπαλος πρέπει να βρίσκεται μακριά και, ακόμα καλύτερα, πεσμένος ώστε να έχουμε αρκετό χρόνο για να την προετοιμάσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου