Δεκατρία χρόνια πέρασαν από τότε που, για πολύ κόσμο, τα skateboarding videogames μπήκαν για τα καλά στον gaming χάρτη ή, με άλλα λόγια, από την κυκλοφορία του Tony Hawk’s Pro Skater, του πρώτου παιχνιδιού της ομώνυμης σειράς. Από τότε πολλές προσθήκες έγιναν στη σειρά, οι οποίες όμως σε βάθος χρόνου φρόντισαν να την κρατήσουν στάσιμη, ενώ παράλληλα η ΕΑ έμπαινε απειλητικά και δυναμικά στα «χωράφια» της Activision με τη σειρά Skate. Η απάντηση της Activision ήταν (δυστυχώς) τα Tony Hawk: Ride και Shred, τα οποία δεν ανταποκρίθηκαν στις φιλοδοξίες τους, αφού είναι πλέον φανερό πως η motion sensing τεχνολογία δεν είναι ακόμα ικανή να υποστηρίξει το βάρος μεγαλεπήβολων σχεδίων. Έτσι, σε μια προσπάθεια να επαναπροσδιοριστεί η ταυτότητα της σειράς, ακολουθώντας τη μόδα των ημερών, και με αφορμή το φετινό Summer of Arcade, κυκλοφορεί στο Xbox Live (και σύντομα σε PC, Playstation 3) το Tony Hawk’s Pro Skater HD δια χειρός Robomodo.
Τι είναι όμως το Tony Hawk’s Pro Skater HD; Όχι αυτό ακριβώς που θα περίμενε κανείς από την ονομασία του. Δεν πρόκειται για μια HD αναβάθμιση του Pro Skater, αλλά ένα «πακέτο» που περιέχει τα καλύτερα –κατά την εταιρία ανάπτυξης- στοιχεία των δυο πρώτων παιχνιδιών της σειράς, μια κυκλοφορία η οποία κινείται μεν εκ του ασφαλούς, καταφέρνει να είναι δε, αμφιλεγόμενη. Η συνταγή των παιχνιδιών Tony Hawk είναι γνωστή, και εδώ επιστρέφουμε στις ρίζες του franchise, από όπου όλα ξεκίνησαν. Η καθαρά arcade προσέγγιση του αθλήματος, εστιάζει -σε αντίθεση με τη ρεαλιστικότερη της σειράς Skate- στην αντίπερα όχθη, στο συνδυασμό ατέλειωτων περίτεχνων κόλπων και τεχνικών, που δύσκολα θα γινόταν στην πραγματικότητα, στην ουσία του skateboarding και όχι στον τρόπο με τον οποίο αυτή παραδίδεται. Αμέσως γίνεται αισθητή η αμεσότητα του gameplay, θυμίζοντάς μας το λόγο της επιτυχίας του τόσα χρόνια πριν.
Η μετάβαση των controls από το Playstation στο Xbox 360 έγινε σχετικά ομαλά (μόνο κάποια μικροπροβληματάκια εντοπίσαμε) και οι παλιοί οπαδοί της σειράς θα μπορούν με σχετική ευκολία να ξεδιπλώσουν για μια ακόμη φορά το ταλέντο τους, “χορεύοντας” το skateboard σε φράχτες, οροφές, τραπέζια, σωλήνες και, γενικότερα, όπου επιτρέπει όχι μόνο η φαντασία τους, αλλά και τα glitches/bugs που κάνουν συχνά πυκνά την εμφάνισή τους. Φυσικά, το πέρασμα των χρόνων έχει αφήσει το σημάδι του στο gameplay, με πολλές αναχρονιστικές -πλέον- τεχνικές, όπως για παράδειγμα τη βασική έλλειψη κίνησης της κάμερας με τον δεξιό -ή οποιονδήποτε- αναλογικό μοχλό, την “ωμή” εισαγωγή χωρίς tutorials ή την αδυναμία του χαρακτήρα να αλλάξει τοποθέτηση του σώματος κάθετα στον αέρα. Αποτέλεσμα αυτών είναι η old-school αισθητική που εκπέμπει ο τίτλος, η οποία όμως είναι δίκοπο μαχαίρι, αφού άλλους θα τους γοητεύσει και άλλους θα τους απογοητεύσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου