Μια φορά και έναν καιρό, σε έναν κόσμο πιο απλό και με gamers hardcore, μεσουράνησε ένα πολύ ιδιαίτερο είδος video gaming, αυτό του dungeon crawler. Η αρχή έγινε με τα Pedit5, D&D και Moria, παιχνίδια εξ ολοκλήρου σχεδιασμένα με text graphics και gameplay που άρχισαν να υποσκάπτουν τις βάσεις για την είσοδο του storytelling σε ηλεκτρονική μορφή. Το παιχνίδι έδινε μια απλή περιγραφή για το πού βρισκόσουν και, ίσως, τι αναζητούσες και από εκεί και πέρα ήταν στο χέρι σας να γράψετε πού θέλετε να πάτε και τι θέλετε να κάνετε.
Με τον κόσμο, βέβαια, να μην αναζητεί μόνο μάχες και αίμα, το είδος βρήκε ευκαιρία και χωρίστηκε στη μέση, ακολουθώντας την combat based πορεία για τα RPGs και τη story driven για τα adventures, όπως το Zork (Σ.τ.Σ. τα δύο είδη έκαναν 15 χρόνια να επανασυνδεθούν, με το Quest for Glory 1 της Sierra να ανοίγει τους δρόμους στη νέα εποχή). Με την έλευση των VGA γραφικών στον κόσμο του home entertainment, το είδος κατάφερε να εξελιχθεί, δημιουργώντας τεράστια dungeons με χιλιάδες μυστικά, κρυφές περιοχές, παγίδες και εχθρούς, συνθέτοντας παιχνίδια ιδιαίτερα δύσκολα και περίπλοκα, μα ταυτόχρονα και πολύ εθιστικά.
Διαμάντια όπως τα Wizardry, Might & Magic series, Dungeon Master, Stonekeep και The Bard's Tale αποτέλεσαν ακρογωνιαίους λίθους για το σημερινό gaming και αποτέλεσαν παιχνίδια που καθήλωσαν χιλιάδες παίκτες στις οθόνες τους. Η λογική των dungeon crawlers ήταν πάντοτε απλή. Ο παίκτης ξεκινούσε από ένα X μέρος και έπρεπε να ξεφύγει/ σταματήσει τον κακό/ ανακαλύψει ένα μυστικό, εξερευνώντας τα πάντα τριγύρω του και επιβιώνοντας ενάντια σε τρελούς αντιπάλους, ατελείωτες παγίδες και υπέροχα puzzles.
Στη σημερινή εποχή, κάτι τέτοιο είναι συνηθισμένο σε open world παιχνίδια και μη, αν και έχουμε φωτεινές πινακίδες και βέλη να μας δείχνουν τα objectives και λεπτομερέστατους χάρτες να καθοδηγούν την πορεία μας. Τότε όμως, τα παιχνίδια είχαν συχνά πολύ υψηλή δυσκολία και απαιτούσαν εξαιρετική υπομονή, πολλή σκέψη, πάρα πολύ ψάξιμο, μελέτη για τους γρίφους και, φυσικά, χαρτί και μολύβι για χαρτογράφηση των περιοχών!
Δυστυχώς ή ευτυχώς, η απλοποίηση του τρόπου χρήσης ενός PC (βλ. Windows) οδήγησε και σε μια καλπάζουσα αύξηση ανθρώπων που κατείχαν ένα στο σπίτι τους. Οι developers, βλέποντας το κοινό τους να αυξάνεται με φρενήρεις ρυθμούς, προσπάθησαν να δελεάσουν το κοινό με καλύτερα γραφικά, πιο περίπλοκες και σύνθετες ιστορίες και σίγουρα δημιούργησαν αριστουργήματα. Δυστυχώς όμως, το νέο κοινό δεν είχε την υπομονή των παλαιοτέρων (που για να παίξεις ένα παιχνίδι χρειαζόταν να γνωρίζεις τουλάχιστον τις βασικές εντολές του DOS) και παιχνίδια υψηλής δυσκολίας αδυνατούσαν να κεντρίσουν τη μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Αποτέλεσμα ήταν η σχεδόν ολοκληρωτική εξαφάνιση του είδους από τη βιομηχανία.
Σκόνη του χρόνου – Story & Setting
Θα μας συγχωρήσετε για την φλύαρη εισαγωγή αλλά ήταν αναγκαία για να εξηγήσουμε τι ακριβώς σημαίνει η κυκλοφορία του Legend of Grimrock, ενός παιχνιδιού-φόρου τιμής στην παλαιά εποχή, φτιαγμένο με μεράκι από ανεξάρτητους δημιουργούς, με υψηλότατη δυσκολία, υπέροχη ατμόσφαιρα και εθιστικό, που αποδεικνύει περίτρανα με τις πωλήσεις του πως υπάρχει ακόμα χώρος για παιχνίδια που δεν χαϊδεύουν τα αυτιά των gamers και τους δοκιμάζουν στο έπακρο (κάτι που πρόσφατα έκανε και η σειρά Souls στο πλαίσιο του συστήματος μάχης).
Ως ένα τυπικό dungeon crawler, το LoG δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο σενάριο. Ξεκινάτε το παιχνίδι ως ένας από τους τέσσερις καταδίκους, τους οποίους κάποιοι οπλισμένοι άντρες οδηγούν στη θρυλική φυλακή του Grimrock, μια φυλακή-λαβύρινθο χτισμένη στην καρδιά ενός βουνού και τόπο αιώνιου ύπνου για χιλιάδες εγκληματίες. Αφήνοντάς σας στην είσοδο της φυλακής στην κορυφή του βουνού, σας εγκαταλείπουν εκεί για να τα βγάλετε πέρα μόνοι σας. Στόχος σας, να προσπεράσετε σιγά σιγά τα επίπεδα του λαβύρινθου και να καταφέρετε να αποδράσετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου