Ακόμα και οι νεότεροι μέσα στον χώρο θα έχουν πληροφορηθεί για τη μεγάλη συζήτηση γύρω από το ερώτημα του «Αν τα βιντεοπαιχνίδια τέχνη». Οι συζητήσεις κρατάνε εδώ και δεκαετίες ολόκληρες και έχουν αποτελέσει σημείο τριβής ανάμεσα σε χιλιάδες καλλιτέχνες, κριτικούς και gamers. Ο βραβευμένος με Pulitzer κριτικός Roger Ebert πήρε ακραία θέση το 2005 σε μια μακροσκελή έρευνά του, καταδικάζοντας τα βιντεοπαιχνίδια ως μορφή δεξιοτεχνίας και καλλιτεχνικής διάθεσης, η οποία δεν μπορεί να ξεφύγει από το μέσο της και να σταθεί μπροστά στα πραγματικά έργα τέχνης.
Στηρίζοντας τα λόγια του πάνω σε ετυμολογικές παρατηρήσεις για την τέχνη από τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Seneca και τον Cicero, εξοστράκισε τα βιντεοπαιχνίδια σε ένα τομέα που «ούτε καν έχουν φτάσει το επίπεδο τέχνης που ήταν οι παλαιολιθικές σπηλαιογραφίες». Πολλοί διαφώνησαν. Τελική απάντηση, όμως, είναι σίγουρο πως δεν θα μπορούσε να υπάρξει για έναν και απλούστατο λόγο: Ο ορισμός του τι είναι τέχνη δεν ήταν ποτέ ξεκάθαρος.
Είτε είναι πολύ περιοριστικός είτε είναι πολύ ανεκτικός, με αποτέλεσμα να εισέρχεται κανείς σε ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης και να αδυνατεί να κατανοήσει αν όντως αξίζουν όλα όσα βλέπει μπροστά του. Έχει όμως πράγματι σημασία το αν ορισμένα άτομα θεωρούν τα παιχνίδια εφάμιλλα με ορνιθοσκαλίσματα στην άμμο; Ο καθένας έχει τη δυνατότητα να εξερευνήσει ελεύθερα το ψηφιακό σύμπαν και να αποφασίσει από μόνος του. Εμείς μόνο ένα έχουμε να πούμε: Αν είναι να ξεκινήσετε ένα τέτοιο ταξίδι, καλό θα είναι το πρώτο σας βήμα να γίνει μέσα από τη μαγεία του Child of Eden, του νέου πονήματος του Tetsuya Mizuguchi και επισήμου prequel του γνωστού Rez.
Το χτίσιμο ενός μύθου – Κόσμος του παιχνιδιού
Για όσους δεν γνωρίζουν, στο Rez είχαμε κληθεί να σώσουμε την παγκόσμια ψηφιακή βιοσφαίρα Eden (σαν μια μελλοντική έκδοση του Internet, βγαλμένη από τα όνειρα του Dan Simmons) από έναν ηλεκτρονικό ιό που την απειλούσε. Το Child of Eden μάς τοποθετεί λίγο καρό πριν από την δημιουργία αυτού του κόσμου και αφηγείται την ιστορία της Lumi, του πρώτου ανθρώπου που γεννήθηκε στο διάστημα το έτος 2019.
Έχοντας αφήσει πίσω της μια υπέροχη μουσική παρακαταθήκη για την ανθρωπότητα, οι δημιουργοί του Eden αποφασίζουν να αναστήσουν την προσωπικότητά της μέσω μίας μορφής τεχνητής νοημοσύνης. Ενώ όλα βαίνουν καλώς και η Lumi εμφανίζεται μέσα στο νέο της κόσμο, ξαφνικά κάτι πάει στραβά και η κοπέλα βρίσκεται κάτω από μαζική επίθεση neun virus, που "κρασάρουν" το πρόγραμμά της. Ως μελλοντικός “cyberpuke”, στόχος μας είναι να εισέλθουμε μέσα στο σύστημα, να εξουδετερώσουμε τους ιούς και να σώσουμε τη Lumi, καθώς αυτή είναι η μόνη που θα μπορέσει να δημιουργήσει το Eden. Μπερδευτήκατε; Μην αγχώνεστε, η ιστορία αυτή υπάρχει μόνο και μόνο για να δημιουργήσει την ατμόσφαιρα και το τοπίο του παιχνιδιού, καθώς και για να προσφέρει έναν απώτερο στόχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου