Πολλά είναι τα παιχνίδια που διατυμπανίζουν ότι προσφέρουν μια «κινηματογραφική εμπειρία». Όμως, λίγα (ελάχιστα, ίσως) το καταφέρνουν όπως το εννοούν. Οι περισσότεροι δημιουργοί παιχνιδιών πιστεύουν ότι η «κινηματογραφική εμπειρία» είναι η αντικατάσταση μέρους της αλληλεπιδραστικής φύσης ενός παιχνιδιού με την παθητική θέαση και την αφήγηση. Αυτή η προσέγγιση, όμως, σπάνια έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Τα παιχνίδια που προσπαθούν να ενσωματώσουν στη δομή τους τις νόρμες και τις αφηγηματικές μεθόδους του κινηματογράφου χωρίς να τις αφομοιώσουν, καταλήγουν πολύ συχνά σαν ένα συνονθύλευμα που είναι λίγο παιχνίδι και λίγο ταινία. Ακόμα και αν τα επιμέρους τμήματα μιας τέτοιας εμπειρίας είναι πολύ υψηλής ποιότητας (θυμηθείτε το Metal Gear Solid 4), το σύνολο δεν προσφέρει στον παίκτη μια πραγματικά ενιαία και ολοκληρωμένη εμπειρία.
Το Enslaved είναι ένα από τα πιο γνήσια «κινηματογραφικά» παιχνίδια που μπορεί να παίξει κανείς φέτος.Τελικά, τις πιο πλούσιες «κινηματογραφικές» εμπειρίες τις προσφέρουν τα παιχνίδια που δεν προσπαθούν να συμπεριφερθούν σαν ταινίες, αλλά προσπαθούν να επηρεάσουν το θεατή με τον ίδιο τρόπο που τον επηρεάζει μια ταινία. Το θέμα δεν είναι να δείξεις παθητικό θέαμα στον παίκτη, αλλά να τον κάνεις να ταυτιστεί με τους ήρωες, να τον κάνεις να ενδιαφερθεί για όλα όσα τους συμβαίνουν, όχι μόνο επειδή αν πεθάνουν τελειώνει το παιχνίδι, αλλά επειδή τον ενδιαφέρει η ιστορία τους και έχει μάθει να τους αντιλαμβάνεται σαν άτομα με πραγματική υπόσταση. Εν ολίγοις, «κινηματογραφικό παιχνίδι» κατά την ταπεινή γνώμη του γράφοντα, είναι το παιχνίδι που καταφέρνει να συγκινήσει ή να συναρπάσει τον παίκτη με την ιστορία που αφηγείται και με τους χαρακτήρες που ζωντανεύει, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί το αλληλεπιδραστικό κομμάτι ως συνδετικό κρίκο και ως μοχλό για την εμπειρία που θέλει να προσφέρει. Έστω και αν αυτό το αλληλεπιδραστικό κομμάτι δεν είναι τόσο ποιοτικό ώστε να μπορεί να σταθεί από μόνο του, χωρίς να στηρίζεται στο τριπλό «δεκανίκι» της αφήγησης, της ζωντάνιας των ψηφιακών ηθοποιών και της ατμόσφαιρας ενός φανταστικού κόσμου.
Οι μηχανισμοί του gameplay είναι επαρκείς, έστω και αν το αυτοματοποιημένο platforming είναι λίγο κουραστικό (και με τα δύο, και με το ένα χέρι).Ε, μετά από αυτόν τον τεράστιο πρόλογο, θα ήταν μάλλον ανόητο αν έλεγα ότι το Enslaved δεν είναι το παιχνίδι που ταιριάζει απόλυτα στον παραπάνω «ορισμό». Από πολλές απόψεις, ο νέος τίτλος της Ninja Theory είναι το απόλυτο κινηματογραφικό παιχνίδι. Έχει ένα σενάριο πλούσιο, καλογραμμένο, στη συγγραφή του οποίου έχει συμβάλει και ο Alex Garland του The Beach και του 28 Days Later. Έχει τις υψηλές αξίες παραγωγής και το εκπληκτικό από τεχνικής πλευράς performance capturing που είδαμε και στο Heavenly Sword, σε σκηνοθεσία του Andy Serkis (Lord of the Rings, King Kong), του γνωστότερου ηθοποιού που… δεν έχει δείξει ποτέ το πρόσωπό του σε μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή. Έχει μια αίσθηση του δραματικού, προσφέρει μια καλοσκηνοθετημένη εμπειρία και διαδραματίζεται σε έναν γοητευτικό κόσμο γεμάτο ατμόσφαιρα και φαντασία. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική διεύθυνση, η οποία κάνει συνεχείς διακριτικές αναφορές στην κινεζική μυθολογία (υποτίθεται ότι η ιστορία βασίζεται χαλαρά στο μυθιστόρημα του 16ου αιώνα «Ταξίδι προς τη Δύση» του Tang Shazang).
Οι μάχες συνδυάζουν έξυπνα πυροβολισμούς και melee, έστω κι αν τους λείπει λίγο το βάθος.Βέβαια, η βασική πλοκή του Enslaved δεν έχει μεγάλη σχέση με την κλασική ιστορία των τεσσάρων βουδιστών μοναχών που αναζητούν ιερές γραφές στη Δυτική Κίνα. Πρόκειται για μια cyberpunk ιστορία που διαδραματίζεται στο μακρινό μέλλον, σε μια κατεστραμμένη Γη. Πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ο Monkey, ένας περιπλανώμενος τυχοδιώκτης, ο οποίος συλλαμβάνεται από μια ομάδα σκλαβέμπορων και μεταφέρεται σε μα κινητή φυλακή. Με τη βοήθεια μιας μυστηριώδους κοπέλας, καταφέρνει να ξεφύγει από τα δεσμά του και να αποδράσει μαζί της από το σκάφος. Το επόμενο πρωινό, όμως, του επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη: επωφελούμενη από τη στιγμιαία αδυναμία του, η μυστηριώδης κοπέλα, η οποία συστήνεται ως Trip, τον αναγκάζει να φορέσει μια ηλεκτρονική συσκευή που ελέγχει το μυαλό του και δεν του επιτρέπει να απομακρυνθεί από την Trip. Επίσης, η συσκευή συνδέει τους οργανισμούς τους, ώστε αν η Trip χάσει τη ζωή της, το ίδιο θα συμβεί και σε αυτόν. Τώρα, ο Monkey έχει μια νέα αποστολή: να συνοδεύσει την Trip στο χωριό της φυλής της και να φροντίσει να μην της συμβεί τίποτα.
Πολύ καλό gameplay και γραφικά επίσις..ενα πολύ καλό παιχνίδι!!
ΑπάντησηΔιαγραφή