Όταν, βλέποντάς το APB στην περσινή gamescom και σε events της EA, περιγράφαμε το APB ως “κλέφτες και αστυνόμοι”, δεν είχαμε ιδέα πόσο μέσα θα πέφταμε. Το νέο MMO από τη Realtime Worlds είναι μια πολύ ιδιόμορφη περίπτωση παιχνιδιού, αλλά η ουσία του μπορεί να συμπυκνωθεί σ’αυτή την απλή φράση που περιγράφει το κλασσικό παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων (των δικών μας, δηλαδή, δεν ξέρουμε εσείς η νέα γενιά τι παίζατε μικροί... προχθές). Στο παιχνίδι υπάρχουν μόνο δύο factions, οι Criminals (κλέφτες) και οι Enforcers (αστυνόμοι). Και οι δύο factions τριγυρνούν ελεύθερα στην πόλη του San Paro – η μία διαπράττει συνεχώς όσα περισσότερα εγκλήματα μπορεί, ενώ η άλλη προσπαθεί να την σταματήσει και να την εξουδετερώσει.
Mean Streets: Παίζοντας
Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε ένα ατελείωτο κυνηγητό μέσα σε δύο συνολικά, instanced χάρτες, ενώ το παιχνίδι που έρχεται στο μυαλό μας είναι περισσότερο το Grand Theft Auto παρά το World of Warcraft. Λογικό, αν σκεφτούμε ότι ο Dave Jones, επικεφαλής της ομάδας της Realtime Worlds, συγκαταλέγεται στους original δημιουργούς του GTA.
Ακόμα κι αυτό, όμως, εξυπηρετεί μόνο στο να δωθεί μια αρχική εντύπωση για την αίσθηση του παιχνιδιού, καθώς οι ομοιότητες με το GTA περιορίζονται στον ανοιχτό (περίπου) κόσμο, στην οδήγηση αυτοκινήτων στους δρόμους (απολαύστε ανεύθυνα) και στο shooting gameplay. Από κει και μετά, όμως, πρόκειται για τελείως διαφορετική εμπειρία –από όλες τις απόψεις. Καταρχήν, μοιραζόμαστε το χάρτη με τους υπόλοιπους παίκτες, Criminals και Enforcers, και όλοι μαζί ακολουθούμε τα objectives που μάς δίνονται από τις αντίστοιχες αρχές μας.
Τα objectives αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν να διαρρήξουμε ένα κατάστημα ή ένα σπίτι και να κλέψουμε τα αντικείμενα που θα βρούμε ή να σταματήσουμε μια διάρρηξη, να κλέψουμε ένα όχημα χρηματαποστολής ή να προστατέψουμε το εν λόγω όχημα και πάει λέγοντας.
Όσο εκπληρώνουμε objectives και εξυπηρετούμε την faction μας με διάφορους τρόπους (οι Criminals, π.χ. μπορούν να κλέβουν αυτοκίνητα ή να ληστεύουν και να δέρνουν περαστικούς), ανεβαίνει ένας μετρητής που επηρεάζει το status μας στην περιοχή – Notoriety για τους Criminals και Prestige για τους Enforcers. Όσο ανεβαίνει αυτός ο μετρητής μας, τόσο περισσότερο θα γινόμαστε αντιληπτοί από την αντίπαλη faction. Εφόσον δεν συμμετέχουμε στην εκπλήρωση κάποιου objective, δεν μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με τους άλλους παίκτες με κανέναν τρόπο. Αν, όμως, ο μετρητής μας είναι αρκετά ανεβασμένος, κάθε φορά που θα αναλαμβάνουμε μια αποστολή, ένα αντίστοιχο μέλος της αντίπαλης παράταξης θα ειδοποιείται για να μας αντιμετωπίσει (λαμβάνοντας, τι άλλο, ένα All Points Bulletin).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου