Άλλη μια γενιά κονσολών φτάνει στο τέλος της. Πολλά εξαιρετικά παιχνίδια, αμέτρητες ώρες gaming αλλά και πολλές, πολλές αλλαγές στη βιομηχανία. Μία από δαύτες είναι το περίφημο “άνοιγμα στους casual gamers”. Κάθε φορά που συναντάω τη φράση αυτή, πάντα μου διατυπώνεται η ίδια απορία. Ξέρουμε πράγματι τι σημαίνουν οι όροι “hardcore” και “casual”;
Διάβασα τις προάλλες ένα σχόλιο στο site σύμφωνα με το οποίο ένα hardcore παιχνίδι έχει σύνθετο gameplay (θα θεωρήσω ως παράδειγμα το gameplay ενός παιχνιδιού που χρησιμοποιεί πάνω από τέσσερα κουμπιά), μπορεί να αφηγηθεί με σωστό τρόπο μία ιστορία και έχει ένα σωστό art direction, δηλαδή μία σωστή καλλιτεχνική απεικόνιση.
Πέραν του υποκειμενικού γούστου που αποδέχεται μία καλλιτεχνική απεικόνιση ενός κόσμου ως σωστή ή όχι, ο παραπάνω ορισμός μου φαίνεται ελλειπέστατος, αν όχι τελείως λανθασμένος. Δεν πιστεύω πως υπάρχουν hardcore παιχνίδια. Υπάρχουν παιχνίδια με απλή, ή σύνθετη δομή που, είτε στοχεύουν να προσελκύσουν κάποιο συγκεκριμένο κοινό (ένα target group), είτε κυκλοφορούν επειδή κάποιοι developers ανέπτυξαν κάποια φαινομενικά καλή ιδέα σε ένα ολόκληρο σύστημα με gameplay, γραφικά και ήχο - και πολλά άλλα φυσικά, αλλά αυτά είναι τα τρία καίρια σημεία ενός παιχνιδιού κατ’εμέ.
Οι τρεις προϋποθέσεις του ορισμού αυτού, έστω και αν προσπεράσω την προβληματική έννοια του hardcore παιχνιδιού, σπάνια βρίσκουν ανταπόκριση στους τίτλους αυτής της γενιάς, όπου προέκυψε τόσο έντονα ο διαχωρισμός αυτός. Δε μπορώ να φανταστώ ότι ένα Gears of War δε θεωρείται hardcore επειδή δεν έχει πολυσήμαντη ιστορία, ή ότι το Dear Esther φλερτάρει με casual κοινό επειδή έχει εντελώς απλοϊκό gameplay (αλλά έχει ιστορία avant-garde, εμπνευσμένη από τον James Joyce).
Και μετά έρχονται τα υποκειμενικά στοιχεία, όπως πολύ σωστά τονίζεται στο εν λόγω σχόλιο. Δε θεωρώ το Minecraft πιο απλοϊκό επειδή δεν αντέχω να παίζω παιχνίδια ντυμένα με pixelated γραφικά, ούτε θεωρώ το Monster Hunter εξαιρετικά ανώτερο από το μέσο όρο επειδή μου αρέσει ο σχεδιασμός και η συμπεριφορά των τεράτων. Πολύ απλά, υπάρχουν στοιχεία σε αυτά τα παιχνίδια που εκτιμώ ή όχι, και, συνεπώς, επιλέγω να τα παίξω. Σίγουρα αυτό δε μειώνει ή αυξάνει το κατά πόσο απευθύνονται σε ένα hardcore ή μη κοινό. Hardcore και casual κοινό λοιπόν, και όχι παιχνίδια. Τι επιλέγουν όμως να παίζουν οι παίκτες των δύο αυτών ειδών; Και πού πράγματι βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των παιχνιδιών αυτών;
Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013
Home »
ειδήσεις
,
παιχνίδια
,
action
,
gamesnea
,
greece
,
news
,
tech
» Η λανθασμένη ταυτότητα των gamers
Η λανθασμένη ταυτότητα των gamers
Related Posts:
Past Cure sci-fi thriller εμπνευσμένο από το Inception Μέσα από τον επίσημο λογαριασμό του PlayStation στο YouTube, η γερμανική ομάδα ανάπτυξης, Phantom 8, δημοσίευσε το story trailer για το νέο της τίτλο, Past Cure. Το παιχνίδι δηλώνει εμπνευσμένο από την οσκαρική ταινία του C… Read More
Call of Duty: Infinite Warfare | Ανακοινώθηκε το Absolution DLC Η Activision ανακοίνωσε το νεότερο map pack του Call of Duty: Infinite Warfare με τίτλο Absolution και έρχεται με πλούσιο περιεχόμενο, όπως τέσσερις νέους θεματικούς χάρτες και μια νέα Zombies εμπειρία. Πιο συγκεκριμένα πε… Read More
Arms Review για όλους...τελικά! To Arms λοιπόν είναι ένα arena fighter που θυμίζει περισσότερο PowerStone. Οι ήρωες έχουν μεγάλες γροθιές και τα άνω άκρα τους, αντί για πήχη και μπράτσα έχουν μεγάλα ελατήρια που τους επιτρέπουν να βαράνε τους εχθρούς από… Read More
Ο πρώτος αισθητήρας θερμοκρασίας λειτουργεί χωρίς ενέργεια Ερευνητές του Jacobs School of Engineering στο Πανεπιστήμιο του San Diego στις ΗΠΑ κατάφεραν να αναπτύξουν ένα αισθητήρα θερμοκρασίας, ο οποίος λειτουργεί με την απειροελάχιστη κατανάλωση ενέργειας των 113 picowatts, δηλαδή… Read More
Zero Time Dilemma: Η περιπέτεια αρχίζει τον Αύγουστο στο PS4 Ώρα για Zero Escape: Zero Time Dilemma στο PS4. Όπως ανακοίνωσε η Aksys Games, το Zero Escape: Zero Time Dilemma βγαίνει 18 Αυγούστου στο PS4 (η ημερομηνία είναι για Αμερική αλλά λογικά ισχύει και για Ευρώπη). To Zero Time … Read More
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου