Κυριακή 9 Μαΐου 2010

The Whispered World σαν παραμύθι...

Ο λόγος που ο συγκεκριμένος τίτλος τράβηξε αμέσως τα φώτα της δημοσιότητας, είναι πως αποτελεί το πρώτο πλήρες εμπορικό παιχνίδι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, που αποφασίζει να δημιουργήσει τους χαρακτήρες του σε ένα εξ ολοκλήρου δισδιάστατο περιβάλλον.
Ναι, σωστά διαβάσατε, η Daedelic Entertainment πήρε το φοιτητικό δημιούργημα ενός ανθρώπου (Marco Hüllen) και στην προσπάθειά της να δημιουργήσει το απόλυτο παιδικό παραμύθι, αποφάσισε να κάνει αυτό που οι developers είχαν καταλάβει άθελα τους πριν 20 ολόκληρα χρόνια: Ότι όσο όμορφο και να είναι το 3D, για ορισμένες ιστορίες χρειάζεται να επιστρέψεις στην παράδοση για να μπορέσεις να ξεδιπλώσεις τη μαγεία τους.
Και μιλάμε για μια πραγματικά μαγική περιπέτεια στον κόσμο των παιδιών, με ένα δωδεκάχρονο πρωταγωνιστή που θα μπορούσε να είναι ο καθένας από εμάς. Οι μεγαλύτεροι παίκτες θα γελάσουν και θα θυμηθούν πόσο "βουνό" φάνταζαν τα απλά προβλήματα εκείνης της ηλικίας αλλά και οι μικρότεροι θα ταυτιστούν απόλυτα με τον μικρό Sadwick, ο οποίος έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αρχής της εφηβείας. Χαμηλή αυτοεκτίμηση, υποθετική απέχθεια για την οικογένειά του, μόνιμο αρνητισμό για τον κόσμο και συνεχή νευράκια για το παραμικρό που του συμβαίνει. Όμως, όπως σε όλα τα παιδιά, αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι αληθινά και πηγάζουν από τις φυσιολογικές ανασφάλειες της περιόδου ανακάλυψης του κόσμου.
Έτσι, βρισκόμαστε μάρτυρες του υπέροχου ταξιδιού του Sadwick, της ανάπτυξης της προσωπικότητάς του και της μοναδικής στιγμής του αυτοπροσδιορισμού του, ένα ταξίδι που δίχως άλλο ζήσαμε όλοι μας και θυμόμαστε με περισσή αγάπη.
I feel the truth – Η ιστορία
Ο Sadwick, λοιπόν, είναι ένας δωδεκάχρονος κλόουν στον μαγικό κόσμο της Silentia και ταξιδεύει τριγύρω με το τσίρκο του παππού του. όπως είναι φυσιολογικό, περνάει τη μέρα του κάνοντας «αγγαρείες», ακούγοντας «βαρετές» ιστορίες και παίζοντας το ρόλο του κλόουν με απόλυτα «τραγικό» τρόπο. Η οικογένειά του δείχνει να τον αντιπαθεί, ο κόσμος να μη γελάει μαζί του, βλέπει άσχημους εφιάλτες και όλα τριγύρω του παίρνουν μια νωχελική διάθεση. Μοναδικός του φίλος και διέξοδο από τη μίζερη διάθεσή του, είναι ο Spot, ένα πράσινο ζελεδομπαλάκι με ικανότητες μεταμόρφωσης, το οποίο προσπαθεί μάταια να του φτιάξει το κέφι. Και πώς να το καταφέρει άλλωστε, όταν ο Sadwick παίρνει ένα χρησμό από μια περιπλανώμενη μάντισσα, που του λέει ότι αυτός θα είναι υπαίτιος για την επικείμενη καταστροφή του κόσμου, επιβεβαιώνοντας έτσι όλες τις αρνητικές σκέψεις που είχε στο μυαλό του;
Εκεί, όμως, που θα περίμενε κανείς το παιδάκι να βουλιάξει στο λάκκο της κατάθλιψης και του εκνευρισμού, ο πρωταγωνιστής μας νιώθει μια παράφορη έλξη προς τον κίνδυνο που τον πλησιάζει. Σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από την καθημερινή του ζωή, αποφασίζει να τα αφήσει όλα πίσω του και να κυνηγήσει το πεπρωμένο του, δηλαδή την καταστροφή του κόσμου, και να πολεμήσει ενάντια στη μοίρα, προσπαθώντας από καταστροφέας να γίνει ο σωτήρας της Silentia.
Όλο αυτό το ταξίδι του Sadwick ξεδιπλώνεται με έναν υπέροχο τρόπο που δημιουργεί έντονες συγκινήσεις στον παίκτη και καταφέρνει να τον "τυλίξει" με μια μοναδική ατμόσφαιρα που μόνο τα παιδιά ξέρουν να ζουν. Η ιστορία έχει πολύ όμορφες στιγμές, έξυπνες ανατροπές και αφήνει πολύ γλυκές αναμνήσεις. Το τέλος μας φάνηκε κάπως βεβιασμένο αλλά, ευτυχώς, δεν αμαυρώνει το σύνολο της εμπειρίας. Αυτό που ίσως σας στεναχωρήσει λίγο, είναι η απόδοση της γραφής του τίτλου. Αρχικά πρέπει να σας πούμε πως έχει γίνει πάρα πολύ αξιόλογη δουλεία από τον Steve Ince (γνωστό από την εργασία του στα Broken Sword), ο οποίος κατάφερε να μεταφράσει το παιχνίδι από τα γερμανικά στα αγγλικά με πολύ καλό τρόπο και συγκράτησε αναλλοίωτο το μεγαλύτερο τμήμα του χιούμορ και της ατμόσφαιρας της ιστορίας.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου