Η σειρά Mortal Kombat ανήκει, πλέον και επίσημα, στο hall of fame του gaming. Πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή και εμβληματικά fighting games, που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους, όχι μόνο στο είδους τους, αλλά σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Το Mortal Kombat 11, το δεύτερο MK αυτής της γενιάς, έρχεται να συμπληρώσει και να επεκτείνει όσα έχει χτίσει τόσα χρόνια η δημιουργός NetherRealm Studios.
Το Mortal Kombat 11 αποτελεί συνέχεια του Mortal Kombat X και είναι (μάλλον) το τελευταίο μέρος της rebooted τριλογίας που ξεκίνησε με το Mortal Kombat του 2011. Μιλάω επομένως για την ιστορία με την προϋπόθεση ότι γνωρίζετε τί έχει γίνει έως τώρα. Αν είναι η πρώτη σας επαφή με τον κόσμο του Mortal Kombat, μάλλον θα έχετε δυσκολία να απολαύσετε πλήρως τα γεγονότα. Ωστόσο, καταλαβαίνετε αρκετά για τους χαρακτήρες και το πώς σχετίζονται για να περάσετε καλά παίζοντας το Story mode. Τα story modes των παιχνιδιών της NetherRealm έχουν καλή φήμη ως “ιστορίες παιχνιδιών ξύλου”, με ενδιαφέρουσες και καλογραμμένες πλοκές, εκεί που άλλα παιχνίδια του είδους υστερούν. Η ιστορία του Mortal Kombat 11 ακολουθεί τα στάνταρ των προηγούμενων Mortal Kombat αλλά και των Injustice. Μπορώ να παρομοιάσω το story mode του Mortal Kombat 11 με κάτι σαν χολιγουντιανό καλοκαιρινό blockbuster.
Κρατάει κάμποσες ώρες, όμως όχι πάνω από έξι-οκτώ ώρες για να το βγάλετε. Η πλοκή, όπως συνηθίζεται στο είδος, είναι απλοϊκή, αλλά μπλέκει στοιχεία όπως ταξίδι στο χρόνο, μαγικά αντικείμενα και διαφορετικές εκδοχές των ίδιων χαρακτήρων, για να διατηρεί το ενδιαφέρον.
Η καινούρια κακιά που εμφανίζεται, η Kronika, είναι μια Titan, ανώτερη ακόμη και των Elder Gods. Η δε Cetrion, που είναι νέος playable χαρακτήρας και μία εκ των Elder Gods, είναι κόρη της. Μαζί με τον πιστό υπηρέτη και δημιούργημά της, τον Geras, έχει σκοπό να μαζέψει αρκετή μαγική δύναμη για να επανεκκινήσει το χρόνο από την αρχή. Στρατολογεί και άλλους γνωστούς χαρακτήρες, από δύο διαφορετικές εποχές μάλιστα. Φυσικά, υπάρχει και η αντίπαλη πλευρά με τους πρωταγωνιστές μας που την αντιμάχονται. Οι προαναφερθέντες χαρακτήρες είναι κάποιοι από τους καινούριους του παιχνιδιού και μάλλον δεν θα εμφανιστούν ξανά, με δεδομένο το πώς κυλάνε τα γεγονότα. Προσφέρουν ωστόσο στην ιστορία και ο σχεδιασμός αλλά και τα χαρακτηριστικά τους είναι καλοδεχούμενα και ταιριαστά. Οι γνώριμοι χαρακτήρες έχουν επίσης πολλά να προσφέρουν, διατηρώντας την πρωσοπικότητα για την οποία τους αγαπάμε, αλλά αποκτώντας και ένα παραπάνω βάθος και ολοκλήρωση σε κάποιες περιπτώσεις. Οι προσωπικές ιστορίες χαρακτήρων όπως οι Scorpion, Liu Kang, Raiden, φτάνουν σε ωραίο κλείσιμο, ενώ άλλοι όπως οι Cassie, Jaqcui, Kotal Kahn, που μας συστήθηκαν στο προηγούμενο MK, αποκτούν ουσιαστικό βάθος με όμορφες στιγμές. Σαν σύνολο, η ιστορία είναι από τις καλύτερες, πιο εύπεπτες και ευχάριστες που μας έχει δώσει η NetherRealm.
GET OVER HERE!
GET OVER HERE!
Ξεκινώντας με τα modes του παιχνιδιού, έχουμε τα Towers of Time και Klassic Towers. Εδώ βρίσκονται και όλα όσα περιμένετε από ένα fighting game και ειδικά ένα της NetherRealm. Το πρώτο παρουσιάζει σειρές από μάχες κατά κύριο λόγο με μεταβλητές. Μικρές και μεγάλες προκλήσεις ουσιαστικά, κάποιες από τις οποίες μπορείτε να ολοκληρώσετε και καλώντας παίκτες online να συμμετέχουν από την δική τους πλευρά. Τα περισσότερα από αυτά τα towers μπορείτε να τα παίξετε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μία ώρα το ελάχιστο συνήθως, πριν εξαφανιστούν.
Μην ανησυχείτε, κάποια στιγμή έρχονται ξανά γιατί εναλλάσσονται κάπως κυκλικά, όμως συνεχώς υπάρχει κίνητρο να ολοκληρώνετε τις προκλήσεις μέσα σε χρόνο και με το που τελειώνετε, κάτι νέο έχει εμφανιστεί. Το παιχνίδι σας καλεί συνεχώς να ασχολείστε μαζί του, πράγμα που είναι και θετικό αλλά και αγχωτικό μερικές φορές. Ο λόγος είναι ότι κερδίζετε αμοιβές όπως in-game currency, gear και κοσμητικά χαρακτήρων. Και προφανώς δεν θα θέλατε να χάσετε τις αμοιβές για τον αγαπημένο σας χαρακτήρα. Υπάρχουν και ειδικά towers για τον κάθε ένα χαρακτήρα που δίνουν αμοιβές μόνο για εκείνον. Αυτά δεν “λήγουν” και οι απολαβές είναι πάντα συγκεκριμένες.
Το Klassic Towers συγκεντρώνει τα κλασικά modes όπως Arcade, Survival και Endless, που επίσης δίνουν in-game currency αλλά όχι πρόσθετα για τους χαρακτήρες. Ωστόσο, αξίζει ο κόπος της επίσκεψης τόσο για να δείτε τα arcade endings του κάθε χαρακτήρα πιο γρήγορα, όσο και επειδή μπορείτε και εδώ να ολοκληρώσετε παίζοντας προκλήσεις που ίσως απαιτούν κάποια Towers of Time πριν τα δοκιμάσετε
Έπειτα υπάρχει το Krypt. Κάθε φαν του Mortal Kombat ξέρει τί εστί Krypt. Ένα μέρος μόνο για να ξοδεύετε το in-game χρήμα με διάφορες ανταμοιβές. Αυτή τη φορά, το Krypt έχει... ξεφύγει, και με την καλή αλλά και την κακή έννοια. Το θετικό είναι ότι υπάρχει μια υποτυπώδης ιστορία και ελέγχετε (σε τρίτο πρόσωπο) έναν χαρακτήρα που εξερευνάει πιο ελεύθερα από ποτέ το μέρος, λύνοντας παζλ και μαζεύοντας αντικείμενα. Μοιάζει με ένα απλό μα λειτουργικό και όμορφο action dungeon crawler, με μικρά mini-games όπως ένα forge αντικειμένων. Το αρνητικό είναι ότι οι ανταμοιβές που παίρνετε ξοδεύοντας χρήματα εκεί είναι τις περισσότερες φορές τυχαίες. Σε συνδυασμό με το ότι στο παιχνίδι βρίσκονται τρία διαφορετικά είδη in-game χρήματος, όπου στο Krypt ανοίγουν ξεχωριστά μπαούλα με ανταμοιβές το καθένα και φυσικά δεν αποκτώνται όλα το ίδιο εύκολα, καταλήγουμε σε ένα εκνευριστικό σύστημα.
Αρκετές φορές βρίσκεστε με πράγματα που δεν θέλετε ή δεν σας νοιάζουν άμεσα. Δεν υπάρχει και κανένας τρόπος να αποκτήσετε συγκεκριμένα πχ skins, οπότε είστε στο έλεος της τύχης και των μπαούλων. Κάποια κοστίζουν μάλιστα και υπερβολικά πολύ. Από την μία, αυτό είναι συνηθισμένο για το Krypt. Δεν είναι πρωτόγνωρο να είναι δύσκολη η απόκτηση των περιεχομένων του. Αλλά, δεν προσφέρονται αρκετά in-game χρήματα από τα υπόλοιπα modes ώστε να είναι ευχάριστη εμπειρία το πέρασμα στο Krypt. Καταντάει μια άχαρη αγκαρία για να μαζέψετε αρκετά χρήματα ώστε να ανοίξετε το μπαούλο με το υπέρογκο ποσό που μάλλον δεν έχει αυτό που θέλετε κιόλας. Το grind για αμοιβές δεν είναι κάτι καινούριο για Mortal Kombat. Ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί το συγκεκριμένο σύστημα όμως είναι περίπλοκος χωρίς ιδιαίτερο λόγο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου