Pages - Menu

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2018

Prey: Mooncrash Review με πολλά εφέ..

Το Prey αποτέλεσε μια σπάνια έκπληξη για τους διψασμένους θιασώτες των “immersive sim” παιχνιδιών. Όντας ίσως ο αυθεντικότερος εκπρόσωπος του είδους από την εποχή του πρώτου Bioshock, το Prey αρνείται πεισματικά να κρατήσει το χέρι του παίκτη, οδηγώντας τον μέσω μιας προδιαγεγραμμένης πορείας στον εκάστοτε στόχο. Τουναντίον, του παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία, συνδυάζοντας πληθωρικούς gameplay μηχανισμούς με υποβόσκοντα συστήματα και αριστοτεχνικό σχεδιασμό επιπέδων, ώστε να εφεύρει τις δικές του μοναδικές λύσεις για κάθε πρόβλημα που εμφανίζεται στο διάβα του. Λύσεις που ποτέ δεν σταματούν να εκπλήσσουν εκείνον που αποφάσισε να ξύσει την επιφάνεια του παιχνιδιού, καθώς πρόκειται αναμφίβολα για ένα δημιούργημα που απαιτεί “πολλαπλές αναγνώσεις” για την πλήρη κατανόηση του. Έτσι, το standalone expansion Prey: Mooncrash είναι κάτι περισσότερο από καλοδεχούμενο. Τα γεγονότα του Prey: Mooncrash εκτυλίσσονται παράλληλα με αυτά του βασικού παιχνιδιού. 
H ιστορία ξεκινάει όταν η Kasma Corp -η κύρια ανταγωνίστρια εταιρία της TranStar- αντιλαμβάνεται ότι ο κατασκοπικός εξοπλισμός που εγκατέστησε στην σεληνιακή βάση Pytheas σταμάτησε απροσδόκητα να εκπέμπει σήμα. Τότε στρατολογεί τον χαρακτήρα σας, Peter, ο οποίος διαθέτει διευρυμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο του hacking, με σκοπό να ανακαλύψει τί ακριβώς συνέβη στην εγκαταλελειμμένη πλέον βάση. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία, με την αρωγή των ευρημάτων που συνέλεξε μέχρι τώρα, αναπαράγει μια σειρά διαδοχικών προσομοιώσεων που αναπαριστούν τα κατακλυσμικά συμβάντα που έπληξαν τις σεληνιακές μονάδες. Κατά την διάρκεια των προσομοιώσεων, ο Peter τοποθετείται στη θέση πέντε εργαζομένων και αναμετριέται με τους φονικούς Typhon σε μια προσπάθεια να προσφέρει ζωτικής σημασίας πληροφορίες στους εργοδότες του. Εν ολίγοις, για ακόμη μια φορά, τα τεκταινόμενα αφορούν προσομοιώσεις, τις οποίες βιώνει ο Peter με βάση τις εμπειρίες του εκάστοτε επιλαχόντα χαρακτήρα, εντός μιας άλλης προσομοίωσης, δηλαδή αυτής που βιώνει ο ίδιος ο παίκτης κατά την ενασχόληση του με το παιχνίδι. Σας φαίνεται μπερδεμένο; Δεν είναι και τόσο στην πραγματικότητα! Η ιστορία ξετυλίγεται, όπως και στο βασικό παιχνίδι, μέσα από την άμεση αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την ανάγνωση ή ακρόαση των ντοκουμέντων που ανακαλύπτετε κατά την εξερεύνηση. Μέσω αυτών μαθαίνετε ότι ο σκοπός της βάσης δεν είναι άλλος από την εξόρυξη πόρων και απαραίτητων δομικών στοιχείων που στην συνέχεια αποστέλλονται για κατανάλωση στον διαστημικό σταθμό του Talos-1. 
Η αλήθεια είναι πως η roguelike φύση του παιχνιδιού, η οποία προωθεί πολλαπλά και βραχύβια playthrough με πληθώρα χαρακτήρων, δεν προσφέρει τον απαραίτητο χρόνο για να σκηνοθετηθεί ένα πλούσιο σεναριακό υπόβαθρο για τον καθένα εξ αυτών. Παρότι σταδιακά γίνονται διαθέσιμες δευτερεύουσες αποστολές που σχετίζονται με την προσωπική τους ιστορία, τελικά τα δεδομένα που παρέχονται δεν επαρκούν επ' ουδενί για να τους καταστήσουν αξιομνημόνευτους. Παράλληλα, το παιχνίδι δεν επιχειρεί βαθιές τομές στα φλέγοντα ζητήματα που μας απασχόλησαν στο Prey, αφήνοντας τις απαντήσεις για κάποιο κανονικό sequel που ενδεχομένως έρθει στο μέλλον. Οι μηχανισμοί του Prey έχουν μεταφερθεί σχεδόν στο σύνολο τους στο Mooncrash. Ωστόσο η δημιουργός Arkane αντιμετωπίζει την παρούσα επέκταση σαν ένα χώρο ελεύθερου πειραματισμού για μελλοντικά πρότζεκτ, προβαίνοντας σε αρκετές προσθήκες που καθιστούν το εγχείρημα αρκετά τολμηρό και προτότυπο. Η κύρια ειδοποιός διαφορά του Mooncrash αφορά την ενσωμάτωση δυναμικών roguelike χαρακτηριστικών. Συγκεκριμένα, επιχειρείτε διαδοχικά περάσματα από την βάση Pytheas μέσω προσομοιώσεων που μεταβάλουν σε κάθε σας προσπάθεια τα δεδομένα του κόσμου, παρουσιάζοντάς σας νέους συνδυασμούς εχθρών, περιβαλλοντικών κινδύνων και αντικειμένων (loot). Αυτό σημαίνει ότι αναμένεται να πεθάνετε αμέτρητες φορές, αλλά σταδιακά ισχυροποιείστε, ξεκλειδώνοντας νέους χαρακτήρες και εξοπλισμό για να φέρετε εις πέρας τις προκλήσεις που συναντάτε στη βάση Pytheas. Υπέρτατος στόχος σας είναι να καταφέρετε να δραπετεύσετε ζωντανός με καθέναν από τους πέντε χαρακτήρες από τo φεγγάρι, σε μία μόλις εκτέλεση της προσομοίωσης χωρίς επανεκκίνηση. Ένας στόχος που κάθε άλλο παρά εύκολος είναι, καθώς απαιτεί να αφιερώσετε τουλάχιστον 30 ώρες ενασχόλησης στο παιχνίδι. 
 Το Mooncrash διαθέτει στοιχεία που σας αφήνουν εκτεθειμένο σε ακόμη περισσότερους κινδύνους χάρη στην ενσωμάτωση νέων survival μηχανισμών. Συγκεκριμένα, τα όπλα σας φθείρονται από την εκτεταμένη χρήση και επηρεάζονται από περιβαλλοντικές απειλές. Επομένως, αν θέλετε να αποφύγετε την περιοδική διακοπή της λειτουργίας τους, οφείλετε να τα επισκευάζετε εγκαίρως. Ταυτόχρονα, έχουν προστεθεί νέες καταστάσεις τραυματισμών, όπως κατάγματα, αιμορραγία, εγκαύματα τρίτου βαθμού και εγκεφαλική διάσειση, καθεμιά εκ των οποίων παραθέτει ξεχωριστά εμπόδια στην διάρκεια της περιπέτειάς σας. Για παράδειγμα, μια πτώση από μεγάλο ύψος οδηγεί σε σπάσιμο ποδιού που έχει ως απόρροια να καθίσταται αδύνατο το τρέξιμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την έλευση των τελευταίων update οι survival μηχανισμοί μπορούν να ενεργοποιηθούν και στο βασικό παιχνίδι μέσα από το κεντρικό μενού. Κάθε χαρακτήρας διαθέτει τις δικές του μοναδικές ικανότητες και πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα κατά την διάρκεια της μάχης. Για παράδειγμα, ο Andrius Alekna, ο μόνος χαρακτήρας στον οποίο έχετε πρόσβαση αρχικά, διαθέτει έναν μυαλό δεκτικό στην τηλεπάθεια που σε gameplay όρους μεταφράζεται με μια διευρυμένη μπάρα PSI πόντων. Καταναλώνοντάς τους μέσω της νέας Typhon δυνατότητας burrow, εισέρχεστε κάτω από το έδαφος, προσπερνώντας έτσι με έναν ευρηματικό τρόπο απροσπέλαστα εμπόδια. Βέβαια το αντίτιμο που πληρώνει ο χαρακτήρας για τις δυνάμεις αυτές είναι η κατοχή ενός ευπαθούς από τα εκτεταμένα πειράματα σώματος που αντιστοιχεί σε μια μειωμένη μπάρα πόντων υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου