Μετά από μια πετυχημένη crowdfunding καμπάνια και αναμονή τουλάχιστον τριών ετών, η καναδική Hinterland κυκλοφόρησε επισήμως το The Long Dark. Οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο, ενώ ο παραγωγός των ταινιών Resident Evil, Jeremy Bolt, σκοπεύει να το μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη. Πρόκειται για έναν τίτλο επιβίωσης πρώτου προσώπου, που πρωτοτυπεί στο ότι η ιστορία του χωρίζεται σε επεισόδια. Με τα δύο πρώτα επεισόδια να είναι διαθέσιμα και τα επόμενα τρία να αναμένονται μέσα στους επόμενους μήνες, το The Long Dark φαίνεται να είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή για τους λάτρεις του είδους.
Αναλαμβάνετε το ρόλο του πιλότου Will Mackenzie, ο οποίος συμφωνεί να βοηθήσει την -από όσο μπορούμε να καταλάβουμε μέχρι στιγμής- πρώην γυναίκα του, Δρ. Astrid Greenwood, στο να μεταφέρει ένα μυστηριώδες φορτίο. Μετά από μια αρχική διαφωνία, όπου η Astrid δεν δέχεται με τίποτα να γνωστοποιήσει στον Will το περιεχόμενο του φορτίου, ο Will και η Astrid ξεκινούν το ταξίδι τους με ένα μικρό αεροπλάνο. Ωστόσο, μια ανεξήγητη γεωμαγνητική καταιγίδα χαλάει τα σχέδιά τους, ρίχνοντας το αεροπλάνο τους σε κάποιο έρημο δάσος του βόρειου Καναδά. Ως Will, καλείστε να επιβιώσετε μέσα στη χιονοθύελλα, να βρείτε την Astrid, η οποία έχει εξαφανιστεί παρόλο που ήταν μαζί σας στο αεροπλάνο, και να μάθετε τί συνέβη στο φορτίο που μεταφέρατε. Μέσω σύντομων flashbacks, μαθαίνετε περισσότερα γύρω από τη σχέση των δύο πρωταγωνιστών και το παρελθόν τους, με το κάθε flashback να προσφέρει περισσότερες ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Αυτή τη στιγμή, η ιστορία είναι τόσο πολλά υποσχόμενη όσο και λίγο αδύναμη, καθώς μπορεί να εξελιχθεί με οποιονδήποτε τρόπο. Το γεγονός ότι πιλότος και επιβάτης χωρίστηκαν με τον τρόπο που χωρίστηκαν δίνει ελπίδες ότι δεν πρέπει να παίρνουμε όλα τα στοιχεία τοις μετρητοίς και ότι η ιστορία επιφυλάσσει ενδιαφέρουσες εξελίξεις.
Tutorial δεν υπάρχει στο παιχνίδι. Οφείλετε να μάθετε μόνοι σας τα κατατόπια και να σκεφτείτε τρόπους λύσης των objectives. Διαλέγετε μεταξύ δύο modes: του story mode (γνωστό και ως Wintermute) και του sandbox/survival mode. Στο πρώτο, μαθαίνετε σταδιακά μεθόδους επιβίωσης, ξεκινώντας με το να ανάβετε φωτιά, να τρέφεστε και να μετατρέπετε πάγο σε πόσιμο νερό. Σε περίπτωση που πεθάνετε, επαναλαμβάνετε την ημέρα με τους πόρους που είχατε μαζί σας εκείνη τη στιγμή, καθιστώντας το mode αυτό το πιο επιεικές. Από την άλλη πλευρά, το survival mode προσφέρει ρυθμιζόμενο βαθμό δυσκολίας και περιέχει κατευθείαν όλα τα δυνατά σημεία για τα οποία είναι προφανές πως δημιουργήθηκε ο τίτλος, που σημαίνει πως κάθε μέρα που είστε ζωντανοί είναι ημέρα μεγάλης επιτυχίας. Επίσης, περιλαμβάνει challenges για να φέρετε εις πέρας, δίχως να ανησυχείτε για το εάν πρέπει να τα ολοκληρώσετε με συγκεκριμένη σειρά.
Το πιο σημαντικό μέρος του gameplay και στα δύο modes είναι η διαχείριση του χρόνου, αφού κάθε κίνηση και επιλογή είναι ζητήματα ζωής και θανάτου. Όλα κοστίζουν χρόνο μέσα στο παγωμένο δάσος. Δραστηριότητες όπως το να μαζεύετε ξύλα, να διαλύετε μεγαλύτερα αντικείμενα σε μικρότερα, να ανάβετε φωτιά ή να κυνηγάτε και να εξερευνάτε την γύρω περιοχή, κοστίζουν χρόνο που δεν είναι πάντα ξεκάθαρος στον υπολογισμό του. Θα ξοδέψετε 10 λεπτά σπάζοντας ένα κλαδί σε μικρά κλωνάρια ή θα συλλέξετε κρέας από ένα σκοτωμένο ζώο; Θα συλλέξετε μόνο το κρέας του ή θα ρισκάρετε για κάτι παραπάνω, κινδυνεύοντας να σας βρει το σκοτάδι και να κρυώσετε; Θα ανοίξετε ένα συρτάρι, ευελπιστώντας ότι θα βρείτε μια κονσέρβα, θα μπείτε μέσα σε ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο ή θα πιείτε νερό;
Όπως καταλαβαίνετε, ο κύριος στόχος σας είναι να κρατήσετε τον Will στη ζωή. Όταν πεινάει πρέπει να κυνηγάτε, να ψάχνετε για σκοτωμένα ζώα ή -αν είστε τυχεροί- να βρίσκετε έτοιμο φαγητό. Όταν τραυματίζεται πρέπει να βρίσκετε επιδέσμους και να ετοιμάζετε φυσικά παυσίπονα από κυνόροδο (άγριο τριαντάφυλλο). Όταν διψάει λιώνετε πάγο για να πιεί. Πέρα από τα βασικά αντικείμενα, μπορείτε να φτιάχνετε και πιο πολύπλοκα, όπως πυρσό ή μαχαίρι, αρκεί να έχετε βρει τα απαραίτητα blueprints. Φυσικά, ούτε τα blueprints, ούτε τα υλικά κατασκευής των αντικειμένων αυτών βρίσκονται εύκολα στην άγρια φύση και αργούν να κάνουν την εμφάνισή τους. Πάντως, όσο κοντά στην πραγματικότητα κι αν είναι το gameplay, δεν λείπουν οι υπερβολές. Ο Will δεν χορταίνει εύκολα, ακόμη και μετά από μισό ψητό ελάφι ή τρεις λαγούς. Δεν υπάρχει δυνατότητα διατήρησης του κρέατος, ακόμα κι αν βρίσκεστε μέσα σε παγωμένο περιβάλλον. Αν, πάλι, πατήσετε κατά λάθος στη φωτιά, τότε καίγεστε άμεσα και χρειάζεστε αλοιφή και επιδέσμους.
Το “ζωντανό” περιβάλλον του καναδικού δάσους είναι σύμμαχος και συνάμα εχθρός. Οι σπηλιές προσφέρουν προσωρινή προστασία, όμως μπορεί κάποιο άγριο ζώο να παραμονεύει εντός. Ένα σμήνος κορακιών σημαίνει ότι το κουφάρι κάποιου ζώου είναι κοντά - αρκεί, βέβαια, να μην το έχει προλάβει κάποιος λύκος, που στη συνέχεια σας βλέπει ως δεύτερο πιάτο στο γεύμα του. Προς το παρόν, οι λύκοι αποτελούν μία από τις αδυναμίες του παιχνιδιού, πρωτίστως στο story mode όπου δεν μπορούν να παρακαμφθούν. Κάποιες φορές, ένας μοναχικός λύκος τρομάζει από τον πυρσό σας και απομακρύνεται, όμως αυτό σημαίνει παράλληλα ότι ο πυρσός καίγεται και σύντομα χρειάζεστε υλικά, είτε για το άναμμα φωτιάς, είτε για την κατασκευή άλλου πυρσού. Οι αγέλες λύκων και άλλα, μεγαλύτερα, άγρια ζώα αντιμετωπίζονται πιο δύσκολα, όμως πάντα υπάρχουν λύσεις γι αυτά (πέτρες, όπλα, φυγή κλπ).
Τα γραφικά, αν και απλοϊκά με μια πρώτη ματιά, είναι ατμοσφαιρικά και αποδίδουν επαρκώς τη χειμερινή καναδική φύση. Ο δυναμικός καιρός πότε σας ταλαιπωρεί με πρωινές χιονοθύελλες και πότε σας αφήνει να πάρετε μια ανάσα με ήρεμα βράδια. Η άγρια φύση δεν είναι σχεδιασμένη με απόλυτη λεπτομέρεια, όμως προσφέρει επιτυχώς την απαραίτητη ατμόσφαιρα. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που προσθέτει στην όλη ατμόσφαιρα είναι η εξερεύνηση μέσα σε σκοτεινές σπηλιές και άλλα μέρη, όπου άλλα άτομα έχουν μείνει εκεί κι έχουν αφήσει το στίγμα τους, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Από την άλλη, το animation των πρωταγωνιστών κατά τη διάρκεια των flashbacks είναι αρκετά απλό, με το περιβάλλον να είναι σχεδιασμένο με μουντά χρώματα. Ο ήχος κυμαίνεται στα αναμενόμενα πλαίσια ενός survival τίτλου. Ακούτε τα βήματα του Will όταν βουλιάζει στο χιόνι ή όταν στέκεται επάνω από ραγισμένο πάγο, τον δυνατό άνεμο να βουίζει μέσα στο χιονισμένο βουνό και το κροτάλισμα των κούτσουρων στη φωτιά. Η δουλειά που έχει γίνει στο voice acting είναι ικανοποιητική, αν και ορισμένες φορές περισσότερο μελοδραματική ή μονότονη από όσο θα έπρεπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου