Η νοσταλγία είναι περίεργο πράγμα. Συχνά θυμόμαστε πράγματα να είναι καλύτερα απ’ ότι είναι πραγματικά, κυρίως γιατί όταν ανακαλούμε εκείνες τις παλιές εικόνες, ανακαλούμε και τα θετικά συναισθήματα που τις συνοδεύουν. Είναι ένα παιχνίδι του μυαλού που όλοι στου οποίου την παγίδα όλοι έχουμε πέσει. Το Dragon Quest 8 τώρα, είναι μια περίεργη κατάσταση. Μπορεί το παιχνίδι σχεδιαστικά να δείχνει ελαφρώς τα χρόνια του, όμως έχει την αξία ενός παλιού κλασικού JRPG, από αυτά που πριν πολλά χρόνια απολαμβάναμε συχνά στο PS2.
Η ιστορία του Dragon Quest 8 ξεκινάει με τον γελωτοποιό του βασιλείου να κλέβει ένα μαγικό σκήπτρο από το κάστρο του Trodain. Με την πράξη του αυτή, μαγεύει όλο το κάστρο, μετατρέποντας τον βασιλιά Trode σε τρολ, την πριγκίπισσα Medea σε άλογο(;) και όλους τους αυλικούς σε φυτά. Ο μόνος που μένει ανέπαφος από τα μάγια είναι ένας φύλακας, ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, ο οποίος καλείται να ταξιδέψει, να βρει τον γελωτοποιό και το σκήπτρο και να βάλει ένα τέλος στην κατάρα. Αυτό βέβαια είναι μόνο η αρχή του περίεργου ταξιδιού του Dragon Quest 8. Αργότερα, όπως σε όλα τα παλιά καλά ιαπωνικά παιχνίδια ρόλων, σας περιμένουν ανατροπές, αποκαλύψεις και νέοι χαρακτήρες. Αυτό όμως που είναι άξιο αναφοράς είναι ότι η ιστορία γίνεται τόσο εξωφρενική, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν σας βγάζει από την όλη ατμόσφαιρα, αφού έχει γίνει τρομερή δουλειά στον τομέα της μετάφρασης και της απόδοσης των κειμένων, κάτι που προσδίδει αρκετή γοητεία για να σας κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο. Στο 3DS πλέον μπορείτε να ακούτε τους διαλόγους, καθώς όλοι οι χαρακτήρες έχουν φωνή, με τις ερμηνείες να είναι αρκετά καλές και προσεγμένες. Ειδικά στα κωμικά του τίτλου, που θυμίζουν λίγο Monty Python με έξτρα δράκους.
Απο πλευράς gameplay έχουμε το κλασικό turn-based σύστημα, από τα πιο κλασικά που μπορεί να θυμάστε. Τα πάντα είναι εδώ: αντικείμενα, μαγικά, leveling, πόντοι ζωής και άλλα νόστιμα που παίζαμε πριν από μια δεκαετία. Οι προσθήκες στην έκδοση του 3DS είναι αρκετά σημαντικές. Πρώτα απ’ όλα, πλέον βλέπετε πού βρίσκονται οι εχθροί στον χάρτη, με αποτέλεσμα να έχετε έλεγχο στα random encounters που ήταν τόσο ενοχλητικά παλιά. Έχετε την επιλογή να αποφύγετε μάχες αν δεν έχετε αρκετά αντικείμενα ή HP και να επιστρέψετε όταν θα έχετε αναπληρώσει δυνάμεις και στοκ σε κάποια κοντινή πόλη. Βέβαια, επειδή είναι Dragon Quest, μην περιμένετε το παιχνίδι να σας χαριστεί ακόμα και με αυτήν την επιλογή, αφού το grinding πάει σύννεφο και πρέπει να κάνετε όσες περισσότερες μάχες μπορείτε, ενώ τα αφεντικά και οι αναγκαστικές μάχες τους σας κάνουν να ξανασκεφτείτε τί πρέπει να πολεμάτε και τί όχι. Επίσης, η εξερεύνηση περιοχών σας επιφέρει καλούδια και είναι γενικά επιθυμητή. Πράγμα που σημαίνει περισσότερες μάχες.
Εδώ έρχεται η δεύτερη μεγάλη προσθήκη: μπορείτε να παίζετε τις μάχες σε fast forward, έτσι ώστε να μην περιμένετε να ολοκληρωθούν τα animations. Ναι, παίρνει λίγο από την μαγεία του παιχνιδιού, αφού στην ουσία αφαιρεί αρκετά από τα animations. Αλλά από την άλλη, στις 80 ώρες που θα ρίξετε ούτως η άλλως στο παιχνίδι, αυτό είναι κάτι που σας σώζει στο grinding. Βελτιώσεις υπάρχουν δεξιά και αριστερά κάνοντας το Dragon Quest 8 3DS μια πιο ευχάριστη εμπειρία. Για παράδειγμα το alchemy pot είναι πλέον άμεσο και δεν χρειάζεται να περιμένετε καθόλου για να ετοιμαστούν τα αντικείμενά σας.
Τα όποια παράπονα αφορούν κυρίως την μεταφορά από το PS2 στο 3DS. Το βασικό πρόβλημα είναι το pop-in στα γραφικά που κάνει τοίχους και άλλα αντικείμενα να μην εμφανίζονται μέχρι να φτάσετε κοντά τους. Κατά τα άλλα μιλάμε για έναν προσεγμένο τίτλο, κυρίως λόγω της παρουσίασής του. Πρώτα απ’ όλα να πούμε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα πράγματα που έχει φτιάξει ο Akira Toriyama. Όσοι γνωρίζετε το Dragon Ball, σίγουρα σας θυμίζουν κάτι οι χαρακτήρες του Dragon Quest! Ο Toriyama έχει φτιάξει όλους τους χαρακτήρες και τα πλάσματα του κόσμου του Dragon Quest 8 με τέτοιο τρόπο ώστε να ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά. Τα cel shaded γραφικά του παιχνιδιού επιτρέπουν αφενός εύκολη μεταφορά και αφετέρου το κάνουν να φαίνεται πάντα όμορφο και καθόλου κακογερασμένο. Κάτι που ισχύει όχι μόνο εξαιτίας της τεχνικής των γραφικών, αλλά και των ωραίων χρωμάτων τους και των λεπτομερών χαρακτήρων.
Ο ήχος κυμαίνεται στα ίδια υψηλά στάνταρ, με ένα από τα καλύτερα soundtrack στην ιστορία του gaming. Πλέον πλήρως ενορχηστρωμένα, παλιά και νέα κομμάτια -αν θεωρούμε νέα αυτά που πρωτοεμφανίστηκαν στο Dragon Quest 8 το 2005- σας κρατoύν καρφωμένους στο παιχνίδι τόσο με την ποιότητα όσο και με την ποικιλία τους. Από την άνετη ρυθμικότητα της μουσικής στις πόλεις, μέχρι την μουσική στα dungeons που σας κρατάει σε εγρήγορση. Όπως προανέφερα, η έκδοση του 3DS έχει πλήρες voice acting για τους περισσότερους χαρακτήρες. Αυτό το στοιχείο θα μπορούσε να υποβαθμίσει τους διαλόγους, αλλά οι ηθοποιοί είναι αρκετά καλοί στους ρόλους τους, σε σημείο που μερικά αστεία του τίτλου είναι καλύτερα με το voice acting.
Το Dragon Quest 8: Journey of the Cursed King είναι όχι μόνο ένα από τα καλύτερα JRPG του 3DS, αλλά ένα από τα καλύτερα του είδος του γενικά. Ένα παράδειγμα καλού και διαχρονικού game design. Θα ξοδέψετε πολλές ώρες μέσα στον κόσμο του. Ακόμα κι αν δεν κάνετε κανένα side-quest, το 50ώρο είναι στανταράκι. Αν όπως οι περισσότεροι κάνετε την περατζάδα μαζί με μερικά side-quests, το παιχνίδι διαρκεί γύρω στις 80 ώρες. Είναι κάπως άβολο για τους σημερινούς παίκτες το τόσο περιεχόμενο, αλλά εφόσον μιλάμε για ένα τόσο καλό παιχνίδι, αυτό δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα. Αν σας αρέσουν τα JRPG, επιβάλλεται να παίξετε το Dragon Quest 8.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου