Pages - Menu

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Invisible Inc. Review

Το 2015 η Klei Entertainment (Shank, Mark of the Ninja, Don't Starve) κυκλοφόρησε το Invisible Inc., ένα ξεχωριστό turn-based strategy με στοιχεία stealth και RPG. Ένα χρόνο μετά το Invisible Inc. καταφτάνει στο PS4, με στόχο να προσελκύσει όσους αναζητούν ένα παιχνίδι αυτού του σπάνιου στις κονσόλες είδους.
Βρισκόμαστε στο όχι και τόσο μακρινό 2074, με τον πλανήτη να κυβερνάται από μεγάλες επιχειρήσεις. Η Invisible Inc., είναι η μοναδική υπηρεσία κατασκοπείας που έχει ελπίδες απέναντί τους, αξιοποιώντας την Incognita, μια εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη. Ξαφνικά, η υπηρεσία μπαίνει στο στόχαστρο των πολυεθνικών και δέχεται επίθεση που την οδηγεί σε διάλυση. Μόνο το ανώτατο μέλος της υπηρεσίας, η Olivia Gladstone, καταφέρνει να ξεφύγει, μαζί με την Incognita. Με μόνο 72 ώρες και δύο εναπομείναντες πράκτορες στη διάθεσή της, η Olivia πρέπει να κατατροπώσει τους εχθρούς της Invisible Inc. πριν απενεργοποιηθεί η Incognita. Η υπόθεση ξεκινάει με μία σύντομοη καρτουνίστικη cutscene, αλλά εξελίσσεται κυρίως μέσα από διαλόγους μεταξύ των πρακτόρων, που εμφανίζονται σε chatbox κατά το ξεκίνημα και το τέλος των αποστολών. Αν και η ιστορία ξεκινάει με πολλές προοπτικές, δεν προχωράει παράλληλα με το gameplay, όπως για παράδειγμα γίνεται στα Xcom και σύντομα γίνεται αδιάφορη.
Το σύντομο αλλά και περιεκτικό tutorial είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξοικειωθείτε με τον χειρισμό και το στιλ του Invisible Inc.. Κάθε επίπεδο αποτελείται από έναν ισομετρικό χάρτη που αναπαράγεται τυχαία κάθε φορά. Έτσι, ποτέ δεν παίζετε το ίδιο επίπεδο δύο φορές, καθώς πότε βρίσκεστε σε δωμάτια που μοιάζουν με γραφεία, πότε σε εργαστήρια βιολογίας και πότε σε κάτι που συνδυάζει και τα δύο (ή περισσότερα). Ο τυχαίος αυτός σχεδιασμός της κάθε αποστολής, από την μία πλευρά κάνει κάθε playthrough μια ξεχωριστή εμπειρία, αλλά από την άλλη αφαιρεί “χαρακτήρα” και ατμόσφαιρα που είναι απαραίτητα για να απορροφηθείτε στον κόσμο του παιχνιδιού. Η τελευταία έκδοση του Invisible Inc. έρχεται με ένα campaign generator που σας επιτρέπει να διαλέγετε έναν από τρεις βαθμούς δυσκολίας (beginner, exprienced και expert) ή να δημιουργείτε το δικό σας custom campaign κάνοντας επιλογές της αρεσκείας σας, όπως τις ώρες διάρκειας του campaign, τον αριθμό των εχθρικών φρουρών, τους βαθμούς ενέργειας με τους οποίους ξεκινάτε κτλ. Λόγω της γενικής δυσκολίας και ιδιαιτερότητας του τίτλου, ο μικρός βαθμός δυσκολίας είναι η καλύτερη επιλογή για την πρώτη φορά που παίζετε, ανεξαρτήτως της εμπειρίας σας με turn-based strategy.
Μπαίνοντας στον σέρβερ της εταιρείας.
Μπαίνοντας στον σέρβερ της εταιρείας.
Το στήσιμο των αποστολών είναι το εξής: Φέρνετε εις πέρας τον κεντρικό στόχο, όπως να κλέψετε ένα αντικείμενο ή να κατεβάσετε δεδομένα από έναν υπολογιστή, και στη συνέχεια φεύγετε από την έξοδο. Ο κάθε πράκτορας έχει συγκεκριμένα action points για να κινείται, να επιτίθεται ή να πραγματοποιεί μια ενέργεια. Όταν όλοι οι πράκτορες έχουν “κάψει” τα ap τους, έρχεται η σειρά του εχθρού για τον δικό του γύρο. Χειρίζεστε τους πράκτορές σας τοποθετώντας έναν διάφανο 3d κέρσορα-κύβο μέσα στο επιτρεπόμενο φωτεινό πλαίσιο. Δεν σας επιτρέπεται να πατάτε το Χ για να κινείστε έξω από το πλαίσιο αυτό ώστε να κάνετε κίνηση διάρκειας δύο γύρων κι έτσι ο κάθε γύρος έχει ξεχωριστή βαρύτητα.
Στο Invisible Inc. συνήθως οι πιο σχολαστικοί παίκτες βγαίνουν κερδισμένοι. Πρέπει πάντα να κοιτάζετε από το ματάκι της κάθε πόρτας πριν την ανοίξετε, αφού ποτέ μα ποτέ δεν είστε σίγουροι για το τί ή ποιος κρύβεται πίσω από αυτήν. Τα διάσπαρτα κλειδωμένα χρηματοκιβώτια περιέχουν χρήματα (credits) και χρήσιμα αντικείμενα, όπως τσιπ υπολογιστών που απενεργοποιούν firewalls. Σχεδόν κάθε δωμάτιο παρακολουθείται από κάμερες που απενεργοποιείτε με τη βοήθεια της Incognita, χρησιμοποιώντας πολύτιμη ενέργεια που μπορείτε να αναπληρώνετε με διάφορους τρόπους, όπως να χακάρετε κονσόλες. Εκτός από τις κάμερες ασφαλείας και τις καλά διευθετημένες ΑΙ που σας περιμένουν πίσω από κάθε γωνία, περιπολούν και φύλακες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται όσο περνούν οι γύροι και καθυστερείτε να φέρετε σε πέρας την αποστολή. Οι φύλακες αυτοί έχουν περιορισμένο τριγωνικό οπτικό πεδίο. Αυτό, όχι μόνο κάνει εύκολο τον υπολογισμό της επόμενης κίνησής τους αλλά μπορείτε επίσης να περνάτε ακριβώς από δίπλα τους χωρίς να σας εντοπίζουν, αρκεί να στέκεστε έξω από το οπτικό τους πεδίο. Πέρα από αυτό, μπορείτε να αποσπάτε την προσοχή των φρουρών, στέλνοντάς τους να εξερευνήσουν σημεία μακριά από εσάς, να τους θέτετε νοκ άουτ για μερικούς γύρους αιφνιδιάζοντάς τους, να τους σέρνετε αναίσθητους σε ένα άλλο δωμάτιο ή να τους κρατάτε στο πάτωμα για να μην ξυπνήσουν.
Κινητό και δουλειά δεν πάνε μαζί.
Κινητό και δουλειά δεν πάνε μαζί.
Όσο ο ένας γύρος διαδέχεται τον άλλο, το επίπεδο συναγερμού αυξάνεται ανεξάρτητα από τις πράξεις σας και αυτό παρουσιάζεται ως δείκτης που γεμίζει σταδιακά στο επάνω μέρος της οθόνης. Όσο περισσότερους φύλακες θέτετε προσωρινά εκτός δράσης και όσο συνεχίζετε να απενεργοποιείτε firewalls, τόσο γρηγορότερα αυξάνεται το επίπεδο συναγερμού και τόσο περισσότεροι φρουροί εμφανίζονται ξαφνικά. Με αυτό τον τρόπο σας δίνεται η εντύπωση ότι, παρόλο που το Invisible Inc. είναι turn-based, δεν έχετε την πολυτέλεια να εξερευνάτε το κάθε δωμάτιο ανενόχλητοι με τις ώρες χωρίς να χρειαστεί να βιαστείτε. Αν επιλέγετε να εξερευνήσετε ολόκληρο το επίπεδο, ώστε να μαζέψετε όλα τα credits και τον εξοπλισμό, τότε αυξάνεται η δυσκολία και η πρόκληση. Αν, πάλι, επιλέγετε απλά να φέρετε εις πέρας τους στόχους για να ολοκληρώσετε το επίπεδο το συντομότερο δυνατό, τότε κινδυνεύετε να χάσετε πολύτιμο loot που διευκολύνει τις επόμενες αποστολές. Κάτι που κάνει τη ζωή σας αρκετά εύκολη είναι η επιλογή rewind της προηγούμενης λανθασμένης κίνησής σας. Φυσικά, τα rewind δεν είναι ατελείωτα, ειδικά αν παίζετε σε ένα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας και όχι σε custom ρύθμιση. Μετά το πέρας τους πρέπει να δέχεστε όποια επιλογή κι αν έχετε κάνει και να συνεχίζετε το επίπεδο ως έχει.
Το κλειδί για το καλύτερο αποτέλεσμα των αποστολών βρίσκεται στην ισορροπία χρήσης της ενέργειας, των ap και των ικανοτήτων του κάθε πράκτορα που ξεκλειδώνετε και αναβαθμίζετε. Το πώς ξοδεύετε τα credits, στους πράκτορες ή σε εξοπλισμό hacking και stealth, είναι επίσης σημαντικό μέρος του παιχνιδιού. Εκτός από τα credits που δίνονται στο τέλος κάθε πίστας, έχετε την ευκαιρία να αναβαθμίζετε τα skills του κάθε πράκτορα. Τα skills αυτά είτε έχουν άμεση χρήση, όπως περισσότερα ap, είτε βοηθούν στη χρήση εξοπλισμού που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Έχοντας μόνο 72 in-game ώρες στη διάθεσή σας να ετοιμαστείτε για την τελευταία αποστολή, κάθε κίνηση μετράει. Η επιλογή της κάθε αποστολής γίνεται μέσα από έναν παγκόσμιο χάρτη, όπου εμφανίζονται οι ώρες που αφαιρούνται μέχρι να φτάσετε εκεί και οι ανταμοιβές. Θα σώσετε έναν πράκτορα που αιχμαλωτίστηκε κατά τη διάρκεια αποστολής, θα προτιμήσετε το καλό loot, ή θα ανοίξετε περισσότερες περιοχές στον χάρτη;

Όπως ο χειρισμός με gamepad δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το ποντίκι-πληκτρολόγιο στο Xcom, έτσι και εδώ εξίσου πετυχημένος. Με εξαίρεση το ότι μερικές φορές πρέπει να επιλέγετε κυκλικά μέχρι να φτάσετε στο αντικείμενο ή υπολογιστή που θέλετε να απενεργοποιήσετε, η χρήση του gamepad δε θα μπορούσε να είναι πιο λογική. Αντιθέτως, η γραμματοσειρά αποτελεί πρόβλημα, αφού είναι δυσανάγνωστη σε τηλεόραση. Αυτό δεν είναι πρόβλημα μόνο στην ανάγνωση των υποτίτλων, αλλά και του user interface, όπου συχνά χρειάζεται να διαβάζετε περιγραφές εξοπλισμού και skills. Μια σύνδεση της κονσόλας σε μόνιτορ ή σύνδεση remote play στον υπολογιστή σας είναι η καλύτερη λύση αν σας απασχολεί το θέμα αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου