Είναι συγκλονιστική η αίσθηση. Έπειτα από εννιά χρόνια αναμονής μετά την ανακοίνωση του Final Fantasy 15 (αρχικά ως Versus 13), ακούω επιτέλους το εκπληκτικό Somnus της Yoko Shimomura όσο φορτώνει το παιχνίδι. Σε μερικά δευτερόλεπτα ο μυστηριώδης και σκοτεινός Noctis βρίσκεται υπό τον έλεγχο μου. Ναι λοιπόν, μετά από τόσο καιρό το πρώτο δείγμα γραφής του Final Fantasy 15 είναι εδώ και παρόλο που σαφώς δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα του τελικού παιχνιδιού, είναι μία ικανοποιητική πρόγευση.
Το demo του Final Fantasy 15 έρχεται με τα αρχικά αντίτυπα του Final Fantasy Type-0 HD και ονομάζεται Episode Duscae. Το demo βρίσκει τον Noctis και τρεις συμμάχους του -πιθανώς και τους πιο μόνιμους συμμάχους του και στο τελικό παιχνίδι- στην περιοχή Duscae (προφέρεται “ντούσκε” και όχι “ντούσκαε”), όπου πρέπει να βρουν χρήματα για να επιδιορθώσουν το αυτοκίνητό τους. Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Στο Final Fantasy 15 χειρίζεστε αποκλειστικά και μόνο τον Noctis. Η ιδέα ενός party με ετερόκλητα στοιχεία, σήμα κατατεθέν των Final Fantasy, πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων χωρίς προφανή λόγο. Οι τρεις συνοδοί του Noctis στο demo και όσοι εμφανιστούν στο τελικό παιχνίδι ελέγχονται από το παιχνίδι, δίχως να δίνεται η δυνατότητα για στρατηγικές εντολές στη μάχη όπως άμυνα, επίθεση, κάλυψη κτλ. Με άλλα λόγια, οι σύντροφοι του Noctis κάνουν του κεφαλιού τους και δεν έχετε καμία δυνατότητα επέμβασης σε αυτό.
Ο ίδιος ο Noctis από την πλευρά του έχει μία σωρεία όπλων και την περιβόητη δυνατότητα της τηλεμεταφοράς, όπως την βλέπουμε στα trailers εδώ και... μια δεκαετία περίπου. Σημειωτέον πως στην τελική έκδοση ο ήρωας πιθανώς θα έχει τη δυνατότητα να εκτελεί και ξόρκια, κάτι που δεν συμβαίνει στο demo. Το σύστημα μάχης μοιάζει με ένα κράμα μεταξύ Kingdom Hearts και Final Fantasy Type-0. Δεν υπάρχουν γύροι, χειρίζεστε τον ήρωα ελεύθερα και προσπαθείτε να συντονίσετε τις επιθέσεις, τις άμυνες και τις ειδικές δυνάμεις του έτσι ώστε να βγείτε νικητής από τις μάχες. Οι ειδικές αυτές δυνάμεις που ανέφερα είναι ουσιαστικά ειδικές επιθέσεις, ξεχωριστές για κάθε όπλο που βαστά ο πρίγκηπας. Στο demo δεν υπάρχει δυνατότητα να αλλάξετε ή να αναβαθμίσετε κάποιο από αυτά, κάτι που υποθέτω πως θα αλλάξει όταν κυκλοφορήσει το παιχνίδι. Οι ειδικές επιθέσεις και η δυνατότητα της τηλεμεταφοράς κοστίζουν μάνα και πρέπει να χρησιμοποιούνται με σύνεση, καθώς είναι οι πιο δυνατές επιθέσεις και ιδιαίτερα ακριβές.
Παρόλη την ποικιλία που διαπιστώνεται παραπάνω και το γεγονός πως οι εχθροί της περιοχής Duscae είναι λίγοι και τους έμαθα γρήγορα, δυσκολεύτηκα αρκετά να ευχαριστηθώ το σύστημα μάχης του demo. Μου φάνηκε υπερβολικά σύνθετο και όχι ιδιαίτερα μελετημένο. Γι αυτό ίσως φταίει η κάμερα που πεισματικά αρνείται να ακολουθήσει τους στοχευμένους εχθρούς, οπότε σε άλλο πλάσμα πηγαίνει η επίθεση και αλλού καταλήγει να συμβαίνει, συνήθως στο κενό. Μερικές φορές επίσης υπερβολικός είναι και ο αριθμός των εχθρών, κάτι που έχει σοβαρό αντίκτυπο στο frame rate. Σίγουρα, τα φόντα για κάτι πραγματικά καλό υπάρχουν, αλλά το παιχνίδι χρειάζεται ακόμα δουλειά στις μάχες του.
Όπως προαναφέρθηκε, η Duscae είναι μια περιοχή και η περιήγηση σε αυτή εκτελείται με λογική “ανοιχτού κόσμου”. Είστε ελεύθεροι να πάτε όπου θέλετε, στο στόχο της εκάστοτε κύριας αποστολής, στο στόχο κάποιας δευτερεύουσας αποστολής ή σε μια παντελώς άσχετη γωνιά του χάρτη που μπορεί να έχει κάποιο ενδιαφέρον μυστικό. Οι δευτερεύουσες αποστολές ξεκλειδώνονται καθώς τριγυρνάτε στο χάρτη και αυτός είναι ίσως ο λόγος που στο demo δεν υπάρχει η επιλογή για fast travel. Ένα στοιχείο που ελπίζω να προστεθεί, γιατί η Duscae είναι αρκετά μεγάλη σαν περιοχή,. Κατά τ’ άλλα, το δάσος και η κοιλάδα που ουσιαστικά απαρτίζουν τη Duscae δεν συνταράσσουν κανέναν με την οπτική πιστότητα ή το φωτορεαλισμό τους. Το demo όμως δείχνει πως το Final Fantasy 15 θα είναι πιθανώς ένα όμορφο παιχνίδι με καλοσχεδιασμένες περιοχές και ανυπομονώ να δω τη δουλειά που έχει γίνει στα πιο αστικά και πιο φανταστικά τοπία.
Ένα άλλο στοιχείο του demo που μου έκανε εντύπωση είναι το level up των ηρώων που θυμίζει πολύ έντονα Dark Souls. Ενώ εμπειρία μαζεύουν κανονικά από τις μάχες, οι τέσσερις ήρωες πρέπει να βρουν σημείο για να κατασκηνώσουν ώστε να την αξιοποιήσουν και να ανέβουν level. Και όχι σε οποιοδήποτε σημείο, αλλά σε συγκεκριμένες περιοχές του χάρτη. Είναι μια διαδικασία περισσότερο βαρετή και ανούσια παρά κομβική, όπως συμβαίνει στα παιχνίδια Souls. Από τη μία, ο κόσμος του demo δεν είναι τόσο ανελέητος ώστε να ψάχνετε σημείο ανάπαυσης, ενώ, από την άλλη, το παιχνίδι σας ανάγκαζει να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία αφού η ανάπαυση προσφέρει κάποια έξτρα μπόνους, όπως υψηλότερη πιθανότητα critical hit ή κάτι αντίστοιχο.
Το Final Fantasy 15: Episode Duscae αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Χωρίς να θέλω να μπω σε πολλές λεπτομέρειες (διότι έτσι θα αφαιρέσω κάτι από τη μαγεία κάποιων πολύ συγκεκριμένων στιγμών στο τρίωρο που διαρκεί το demo), η ψυχή των Final Fantasy υπάρχει εδώ, παρότι δυσδιάκριτη και ελαφρώς αλλαγμένη. Το Final Fantasy 15 φαίνεται πως θέλει να συνδυάσει αυτά που έκαναν τη σειρά “πρώτο όνομα”, με στοιχεία άλλων πετυχημένων, σύγχρονων τίτλων. Στο demo η ομογενοποίηση αυτή γίνεται κάπως άκομψα. Θα δούμε, ελπίζω το 2015, αν η τελική έκδοση του παιχνιδιού τα καταφέρει καλύτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου