Αν πριν από 5-6 χρόνια κάποιος έλεγε ότι η σκηνή του mobile gaming θα μπορούσε έστω να σταθεί με αξιώσεις δίπλα στις κονσόλες, θα τον περνούσαμε σίγουρα για τρελό. Fast forward στο σήμερα και βλέπουμε να βρισκόμαστε σε ένα τελείως διαφορετικό τοπίο, όπου πολλοί από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της βιομηχανίας των video games στρέφονται στα smartphones και τα tablets. Μεταξύ αυτών είναι οι Capcom, EA, Konami, Square Enix, Nintendo και Microsoft, με την τελευταία μάλιστα να ενοποιεί κατά έναν τρόπο τις πλατφόρμες τις (Xbox, Windows 10, Windows Phones) σε ένα κοινό μέτωπο. Πολλοί μάλιστα φτάνουν στο σημείο να μιλάνε για... τον θάνατο των κονσολών λόγω της ανόδου του mobile gaming.
Τα smartphones έχουν ένα ατού που έως τώρα το κατείχαν μόνο οι handheld κονσόλες: Games on the go. Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που παίζαμε στα κινητά μας... φιδάκι και τα games που μπορεί να βρει κανείς σήμερα στα μαγαζάκια των smartphones/tablets είναι περισσότερο ποιοτικά και μάλιστα τα περισσότερα από αυτά διατίθενται δωρεάν. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι το εξαιρετικό Infinity Blade III. Ένα επίσης πολύ καλό παράδειγμα για να καταλάβετε πως περίπου κινείται η βιομηχανία και η αγορά ειναι το Game of War: Fire Age, το οποίο διάθεσε 40 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικές καμπάνιες, στις οποίες μάλιστα πρωταγωνιστεί η... χυμώδης Kate Upton.
Σύμφωνα με αναφορές το συγκεκριμένο mobile game βγάζει περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα. Το θέμα βέβαια είναι κατά πόσο μπορούν να προσφέρουν εφάμιλλες εμπειρίες με αυτές που μπορούμε να ζήσουμε μέσω των handhelds περισσότερο (Nintendo 3DS, PS Vita) και λιγότερο σε σχέση με τα video games που απολαμβάνουμε στις οικιακές κονσόλες.
Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει ένα θέμα με το mobile gaming το οποίο δε θα λυθεί σύντομα και αυτό είναι ο χειρισμός. Τα εικονικά buttons δε θα μπορέσουν ποτέ να αντικαταστήσουν αυτά των χειριστηρίων, οπότε τα mobile games θα είναι πάντα πίσω σε σχέση με τις φορητές/οικιακές κονσόλες σε αυτόν τον τομέα. Από εκεί και πέρα, γνώμη μου είναι ότι μπορεί το mobile gaming να έχει μέλλον, αρκεί οι εμπειρίες που θα προσφέρει να διαχωρίζονται από αυτές που προσφέρουν οι κονσόλες και όχι να προσπαθούν να τις μοιάσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου