Νομίζω πως η πρώτη πρόταση στο κείμενο που εμφανίζεται στην αρχική loading screen του Darkwood περιγράφει με πολύ απλό και έγκυρο τρόπο το παιχνίδι σε αυτή του την φάση: «You are playing an alpha version of a very challenging and unforgiving game»! To Darkwood είναι ένα top-down οπτικής Survival/Horror, αποτελεί δημιουργία της Acid Wizard Studio, μιας Πολωνικής ανεξάρτητης εταιρείας που αποτελείται από τρία άτομα (και έναν σκύλο, όπως μας αναφέρει το site της!) και βρίσκεται αυτή τη περίοδο στο «αγαπημένο» μας Early Access στάδιο στην ψηφιακή πλατφόρμα του Steam.
Το γεγονός ότι μιλάμε προς το παρόν για την alpha έκδοση γίνεται φανερό ήδη με το που ξεκινάμε να παίζουμε, καθώς λείπουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με το lore και τους μηχανισμούς του gameplay, πράγματα που καλούμαστε να ανακαλύψουμε μόνοι μας στη πορεία, ενώ το learning curve δεν είναι και το πιο ομαλό που υπάρχει καθώς το παιχνίδι σε «πετάει» από νωρίς στα δύσκολα.
Ο φόβος φυλάει τα έρμα
Αυτό που εντυπωσιάζει αρχικά στο Darkwood είναι η ατμόσφαιρά του. Το παιχνίδι έχει μια ρετρό αισθητικής top-down οπτική και διαδραματίζεται σε ένα ζοφερό περιβάλλον που μοιάζει με ένα θα λέγαμε στοιχειωμένο, post-apocalyptic δάσος. Ο συνδυασμός του οπτικού τομέα, της ατμόσφαιρας, της gloomy μουσικής και της όλης αισθητικής του τίτλου φέρνει στο νου τόσο sci-fi post apocalyptic δημιουργίες όπως πχ. το S.T.A.L.K.E.R., όσο και κλισέ Αμερικάνικα θρίλερ με μυστήρια σπίτια στο δάσος και ένα περισσότερο Λαβκραφτικό υπερφυσικό στοιχείο.
Αυτό που εντυπωσιάζει αρχικά στο Darkwood είναι η ατμόσφαιρά του. Το παιχνίδι έχει μια ρετρό αισθητικής top-down οπτική και διαδραματίζεται σε ένα ζοφερό περιβάλλον που μοιάζει με ένα θα λέγαμε στοιχειωμένο, post-apocalyptic δάσος. Ο συνδυασμός του οπτικού τομέα, της ατμόσφαιρας, της gloomy μουσικής και της όλης αισθητικής του τίτλου φέρνει στο νου τόσο sci-fi post apocalyptic δημιουργίες όπως πχ. το S.T.A.L.K.E.R., όσο και κλισέ Αμερικάνικα θρίλερ με μυστήρια σπίτια στο δάσος και ένα περισσότερο Λαβκραφτικό υπερφυσικό στοιχείο.
Αν σας φαίνεται λίγο κλασική η συνταγή να πούμε πως η δημιουργία των Πολωνών καταφέρνει να μεταδώσει ένα ιδιαίτερο Survival/Horror feeling με αρκούντως σκοτεινή ατμόσφαιρα και γερές δόσεις σουρεαλισμού που στήνουν ένα πραγματικά αγχωτικό σκηνικό επιβίωσης. Προς το παρόν οι λεπτομέρειες για την ιστορία είναι ελάχιστες και διάσπαρτες εδώ και εκεί όσο παίζετε, επομένως δεν μπορούμε να κρίνουμε το τυχόν γενικότερο σενάριο του παιχνιδιού. Πάντως σύμφωνα με τους developers οι επιρροές τους είναι τα έργα των David Lynch, αδελφών Strugacki, Stanisław Lem, games όπως τα Fallout, Dark Souls, Project Zomboid και το Σλαβικό φολκλόρ…
Μετά από ένα σύντομο πρόλογο που θα μπορούσε να θεωρηθεί tutorial εάν είχε πράγματι οδηγίες προς τον παίκτη (σε αυτή τη φάση είναι θα έλεγα ένα trial-and-error section για να εξοικειωθείτε με τα βασικά του gameplay) το Darkwood ξεκινά με την προσπάθειά σας να επιβιώσετε σε έναν άκρως αφιλόξενο κόσμο. Το παιχνίδι ουσιαστικά είναι ένα open-world (με procedurally generated κόσμο) Survival/Horror με αρκετά στοιχεία RPG, roguelike και adventure και σκοπός σας είναι να βρείτε τρόπο να «δραπετεύσετε» από το ερεβώδες αυτό μέρος.
Όπως σε πολλά άλλα παρόμοια games καλείστε να κάνετε όσα προλαβαίνετε στην διάρκεια της ημέρας, καθώς όταν πέφτει η νύχτα θα πρέπει να προστατευτείτε από τους αλλόκοτους τρόμους του σκοταδιού. Το πρώτο κομμάτι αφορά την περιήγησή σας στο περιβάλλον και το scavenging αντικειμένων που θα αξιοποιήσετε με διάφορους τρόπους. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια κάπως ιδιαίτερη ιδέα στο Darkwood είναι πως σχετικά καλή οπτική επαφή έχετε μόνο με οτιδήποτε βρίσκεται στο κωνικό line of sight μπροστά από τον πρωταγωνιστή, καθώς το υπόλοιπο περιβάλλον εμφανίζεται πιο σκοτεινό και θολό. Η κίνηση γίνεται με το keyboard με τα κλασικά πλήκτρα και με τον κέρσορα του mouse αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου