Pages - Menu

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Gaming sites vs YouTube

Παρατηρώντας την τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, βλέπω τους gamers κυρίως μικρής ηλικίας να ασχολούνται μόνο με Facebook και YouTube αγνοώντας προφανώς ότι υπάρχει κάτι που λέγεται "gaming site".Κατά την άποψή μου, έχει αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια πως όσο πιο απλή είναι η πρόσβαση σε κάτι στο Internet, τόσο πιο viral γίνεται. Για παράδειγμα τα forums έχουν μείνει λίγο πίσω, όταν ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών μεγαλώνει με το Facebook και το YouTube κι έχει μάθει να κάνει 2-3 κλικ για να βρίσκει αυτό που θέλει.
Εδώ θα πρέπει να διαχωρίσουμε την ταυτότητα κάθε μέσου που πολλοί μπερδεύουν. Το GameWorld.gr είναι gaming site και ξεκίνησε την πορεία του το 2005. Δεν ανήκουμε στην κατηγορία των "YouTube channels", ούτε των "Twitch streamers". Θέλουμε απλά έναν αποθηκευτικό χώρο για να ανεβάζουμε τα βίντεό μας κι επιλέξαμε το YouTube από το 2008. Όσο για τα livestreams, αρχικά τα πραγματοποιούσαμε στο YouTube και το τελευταίο διάστημα στο Twitch. Το τελευταίο μπορεί να αλλάξει, ειδικά τώρα με το 60 fps livestream του YouTube και το Subscribe button επί πληρωμή (οι παλιοί Subscribers γίνεστε αυτόματα Followers). Αντίστοιχα, μπορεί να έρθει το Dailymotion και να πει "Σας δίνω full bandwidth σε livestream και σε έσοδα 20-40 ευρώ για κάθε βίντεο που ανεβάζετε" και να πάμε εκεί. Ξαφνικά από "Youtubers" που έχουν κάποιοι την εντύπωση ότι είμαστε θα γινόμασταν "Dailymotionάδες"; Ασφαλώς και όχι. Γι' αυτό και η ταυτότητά μας είναι και παραμένει συντάκτες όπως ανέφερα και προηγουμένως.
Ας δούμε λοιπόν τι προτερήματα και τι μειονεκτήματα έχει ένα gaming site σε σχέση με ένα YouTube channel.
Η σχέση τους
Περιττό να αναφέρουμε ότι τα δύο αυτά μέσα πρέπει να συνυπάρχουν. Δηλαδή ένα gaming site πρέπει να έχει ένα YouTube κανάλι. Το αντίστροφο δεν είναι πάντοτε απαραίτητο, αφού πολλοί YouTubers δεν έχουν gaming site γιατί υπάρχει θέμα χρόνου. Δηλαδή αν ανέβαζαν άρθρα τότε θα έπρεπε να ανεβάζουν λιγότερα βίντεο σε καθημερινή βάση.
Το βίντεο είναι απαραίτητο και ειδικά όταν πρόκειται για gameplay video, review, παρουσίαση περιφερειακού κτλ. ώστε ο αναγνώστης να δει εν κινήσει αυτό που σκοπεύει να αγοράσει. Επίσης τα βίντεο γίνονται πολύ πιο εύκολα viral από αυτό το Editorial που διαβάζετε. Sad but true. Γι' αυτό άλλωστε και τα βίντεο χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να γυριστούν, να μονταριστούν και τελικά να ανέβουν σε σχέση με μια είδηση. Εκτός κι αν πρόκειται για review, το οποίο κατέχει τα πρωτεία σε θέμα χρόνου. Τερματίζεις ένα παιχνίδι και γράφεις σελίδες ολόκληρες κάτι που δεν θα έκανες αν το έπαιζες.
Στο θέμα των reviews ειδικά, όταν ένα review συνοδεύεται και από video review, τότε ο συνδυασμός είναι ιδανικός. Οι δες συνεντεύξεις είναι ακόμη καλύτερες σε βίντεο παρά σε γραπτό λόγο, αφού βλέπεις τις αντιδράσεις του developer. Για παράδειγμα η συνέντευξη για το Carmageddon: Reincarnation θα μπορούσε να είχε γίνει σε βίντεο, απλά δυστυχώς από πλευράς χρόνου ομολογώ ότι ήταν δική μου η ευθύνη και έτσι επέλεξα το γραπτό.
Τα οφέλη ενός gaming siteΠολύ επιγραμματικά και σε bullet points θα σας αναφέρω τα υπέρ ενός gaming site.
- Παίρνεις την πληροφορία άμεσα: Δεν χρειάζεται να ψάξεις σε ένα βίντεο για το ακριβές σημείο που θα αναφέρει ο παρουσιαστής την πληροφορία. Στο gaming site την λαμβάνεις πρώτος απ' όλους καθότι ένα κείμενο θέλει μόλις λίγα λεπτά για να ανέβει. Α, να προσθέσω επίσης τελείως χαζά τα βίντεο διάρκειας ενός λεπτού που έχουν μία σκέτη είδηση και τέλος. Μέχρι να ανέβουν απλά την έχω διαβάσει κάπου και δεν χρειάζομαι κάποιον να μου την απαγγείλει λες και βρίσκομαι ακόμη στο σχολείο.
- Διαβάζεις reviews: Όσο καλά κι αν είναι τα gameplay videos ή τα video reviews, τα reviews έχουν το πλεονέκτημα του ότι παρέχουν περισσότερες πληροφορίες. Συν τις άλλοις, γνωρίζεις εξ αρχής ότι στο ξεκίνημα ενός review θα διαβάσεις για το σενάριο, κάπου στο μέσο για το gameplay, ενώ στο τέλος θα ακολουθήσουν γραφικά-ήχος και θετικά-αρνητικά. Είναι όλα μπροστά σου, όμορφα και τακτοποιημένα. Έχεις μόλις λίγα δεύτερα στη διάθεσή σου; Απλά θα δεις την βαθμολογία του review και το user score των χρηστών και θα το κλείσεις; Στο video review λογικά θα πας στο τέλος του βίντεο, θα δεις πόσο του έβαλε το εν λόγω site, αλλά δεν θα υπάρχει καμία επιλογή για user score καθώς θα πρέπει να διαβάσεις τα σχόλια του βίντεο ένα προς ένα.
- Το Forum: Όσο κι αν προσπαθεί το YouTube ή το Facebook να αντικαταστήσει ένα Forum, δύσκολα θα τα καταφέρει. Αν ζητάτε απαντήσεις για εξειδικευμένες απορίες (και όχι π.χ. για ημερομηνίες κυκλοφορίας παιχνιδιών που τις βρίσκετε με μια αναζήτηση) δύσκολα θα τις βρείτε εκεί σε σχέση με ένα Forum. Στο YouTube αν ρωτήσετε σε ένα βίντεο τότε θα πρέπει κάποιος από τα μέλη του καναλιού να βρει χρόνο και να σας απαντήσει. Στο Facebook έχει πρόσβαση ακόμα κι η κουτσή Μαρία. Κοινώς, αν για παράδειγμα θέλετε σοβαρή άποψη για ένα παιχνίδι ή μια συλλεκτική του τότε μην περιμένετε σοβαρή απάντηση από fake profiles, παιδιά του δημοτικού που τώρα ξεκίνησαν να παίζουν games και δεν έχουν εμπειρία κ.ο.κ. Εύκολα μπορεί να "καείτε" από κάποιον.
Το να μπει στη διαδικασία κάποιος νέος χρήστης του Internet να γραφτεί σε ένα site και να ρωτήσει αυτό που θέλει στο Forum είναι πολλές φορές αδιανόητο για τον ίδιο. Αντ' αυτού, θεωρεί λοιπόν ότι μπορεί να πιάσει στο μιλητό οποιονδήποτε συντάκτη στο Facebook και να τον αρχίσει στις ερωτήσεις λες και είναι 24ωρο chat support. Όταν κάθε συντάκτης έχει στο Facebook 3.000-5.000 friends/followers στο Facebook (η Χριστιάνα έφτασε τους 20.000) σκεφτείτε όλοι αυτοί να έχουν να ρωτήσουν από κάτι. Πρακτικά δεν θα έπρεπε να δουλέψουμε ποτέ. Θα έπρεπε να καθόμαστε και να απαντάμε σε μηνύματα για απορίες.
Να λοιπόν γιατί το Forum έχει τον πρώτο λόγο στο θέμα συζήτησης, ανάλυσης και επίλυσης αποριών. Θα βρείτε εκεί σοβαρά άτομα που συμμετέχουν σε συζητήσεις επί σειρά ετών κι έχουν την εμπειρία να συζητήσουν μαζι σας και να σας δώσουν τις πληροφορίες που θέλετε. Συν τις άλλοις, τα μηνύματά σας θα μείνουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Σε αυτό το subforum και σε εκείνο το topic. Αν τα χάσατε θα τα βρείτε με μια αναζήτηση με βάση το username σας. Δεν θα τα ψάχνετε μετά από μήνες στο Facebook ή θα έχετε ξεχάσει σε ποιο YouTube βίντεο τα αφήσατε τελευταία. Εκεί η αναζήτηση είναι απλά αδύνατη.
- Η τάξη: Αυτό το επιχείρημα έχει πολλά παρακλάδια. Καταρχήν σε ένα site επικρατεί μια τάξη ως προς το που βρίσκεται το περιεχόμενο. Υπάρχει το βασικό μενού, μία στήλη για τις ειδήσεις, μία για τα reviews, το Forum και πάει λέγοντας. Στο YouTube θα πρέπει να προσαρμοστούμε στα χούγια της Google και να έχουμε περιορισμένο αριθμό από Playlists ή να μην υπάρχει σημείο ανάγνωσης των τελευταίων σχολίων σε όλα τα βίντεο ενός καναλιού. Κοινώς, δεν μπορούμε καν να παρακολουθήσουμε συζητήσεις.
Αντίστοιχα, υπάρχει και μία τάξη με την άλλη έννοια. Σε κάθε site ελέγχονται τα προφίλ με βάση την IP τους και το email τους. Στο YouTube μπορεί κάποιος να φτιάξει ένα σωρό ψεύτικα accounts με την ασφάλεια που του δίνει η Google και το "Add Channel" και να σου trollάρει όλα τα βίντεο, ενώ στην ουσία είναι το ίδιο άτομο. Κάτι αντίστοιχο δεν θα γινόταν σε site αφού ουδής δεν θα καθόταν να δημιουργεί νέα emails και να κάνει εγγραφή, άρα να μπει σε χρονοβόρα διαδικασία μόνο και μόνο για να προσβάλει κάποιον.

Τα οφέλη ενός YouTube ChannelΩς νεότερο μέσο το YouTube έχει αμεσότητα, γίνεται πολύ πιο εύκολα viral (άλλωστε το συμπαθεί το Facebook σε σχέση με τα άρθρα) και προσεγγίζει περισσότερους viewers. Ποια είναι όμως τα οφέλη του;
- Μεγαλύτερη προβολή/Πιο εύκολο στη διάδωση: Είναι διαφορετικό να κάνεις share μια είδηση στο Facebook και να περιμένεις από τον άλλο να την διαβάσει από το να κάνεις share ένα βίντεο. Στη δεύτερη περίπτωση θα πατήσουν οι περισσότεροι το Play -απλά και μόνο από περιέργεια- και θα το δουν. Τα views σε ένα βίντεο είναι συνήθως περισσότερα από αυτά ενός άρθρου, άρα ένα YouTube channel έχει μεγαλύτερη προβολή. Εκτός κι αν ο αρχισυντάκτης έχει βάλει multiplier και δείχνει κάτι δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες views οπότε έχετε την εντύπωση ότι μπήκατε στο Kotaku ή το Gamespot.
- Το βίντεο: Αυτό από μόνο του αρκεί. Όσα ωραία πράγματα κι αν αναφέρει ένα κείμενο, όσο κι αν ταξιδεύει το μυαλό, αν δεν υπάρχει βίντεο για να δεις τα νέα games της αγοράς, δεν θα πάρεις εύκολα την οριστική απόφαση αγοράς τους.
- Είναι λίγο πιο εύχρηστο: Λίγο, όσο πατάει η γάτα. Καταρχήν τόσο σε ένα site, όσο και στο YouTube, η διαδικασία εγγραφής είναι ακριβώς η ίδια. Όπως και το να κάνεις ένα κλικ σε ένα άρθρο ή βίντεο και να σχολιάσεις. Απλά στο YouTube, αν έχεις για παράδειγμα Gmail account τότε έχεις και YouTube account εύκολα με το ίδιο login. Είσαι εξοκειωμένος με το YouTube (όπως και με το Facebook) απο την πρώτη στιγμή που ξεκίνησες να surfάρεις στο Internet και δεν χρειάζεται να μάθεις ένα gaming site για το που βρίσκεται το καθετί. Αυτό από μόνο του αποτελεί και το σημαντικότερο πλεονέκτημα της Google.
"Μήπως έχουν κόντρα;"
Κατά την άποψή μου για πολλούς και διάφορους λόγους, τα YouTube channels δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν τα gaming sites, ούτε φυσικά θα γίνει το αντίστροφο. Πολύ απλά τα δύο αυτά μέσα θα συνυπάρξουν και ο βασικότερος λόγος είναι ότι η πληροφορίες σε ένα site λαμβάνονται πιο εύκολα σε σχέση με ένα βίντεο ακριβώς γιατί υπάρχουν τακτοποιημένες σε ένα κείμενο, ειδικά όταν οι μεσότιτλοι βοηθούν σε κάτι τέτοιο. Στην περίπτωση των βίντεο, το να ψάχνει κάποιος με τις ώρες για την πληροφορίες που θέλει στο ακριβές λεπτό είναι το αναγκαίο κακό ενός βίντεο και κάπου εκεί τα sites βρίσκουν πάτημα και επιβιώνουν. To ίδιο και τα Forums. Στην περίπτωση του YouTube αν κάποιος δεν χρησιμοποιεί Forum, τότε θα πρέπει απλά να μπει κάποιος και να σχολιάσει σε όποιο βίντεο ή wall βρει με την ελπίδα να λάβει κάποια απάντηση.
Πέραν όλων αυτών, η σύνταξη ενός άρθρου είναι πιο εύκολη υπόθεση από την δημιουργία ενός βίντεο κι αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο βλέπετε στα sites περισσότερα άρθρα απ' ότι βίντεο στα YouTube channels. Για να γραφτεί αυτό το Editorial χρειάστηκα περίπου μία ώρα. Πολύ απλά λοιπόν, η μετάδοση της πληροφορίες γίνεται πιο γρήγορα. Ανεβάζεις το κείμενο, μια φωτογραφία κι είσαι έτοιμος.
Last but not least, ίσως η bottom line του άρθρου που πρέπει να κρατήσετε: Ένα site δίνει πολύ περισσότερα έσοδα σε αυτούς που δουλεύουν παρά ένα YouTube channel. Στο YouTube τα πρώτα gaming κανάλια στην Ελλάδα κερδίζουμε 30-60 ευρώ το μήνα περίπου. Ψόφια πράγματα. Δεν λέω, είχε τύχει ένα μήνα να βγουν μία φορά 150 ευρώ αλλά δεν λέει κάτι. Ακόμη και η φθηνότερη διαφήμιση στο GameWorld κοστίζει περισσότερο. Με απλά μαθηματικά λοιπόν, κανείς δεν μπορεί να συντηρηθεί από οποιοδήποτε YouTube, Twitch ή Facebook παρά μόνο από το ίδιο του το μέσο. Αν λοιπόν θέλετε να συνεχίσουμε οι Users αλλά και οι συντάκτες του GameWorld να κάνουμε αυτή τη δουλειά, πολύ απλά το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να στηρίξετε το site (και όχι το Facebook ή το YouTube) με τα σχόλιά σας

1 σχόλιο:

  1. I find it a bit silly how you can compare the two as both provide different functions. YouTube is a good place to promote the gaming website in the first place. That's like comparing chalk and cheese!

    Datehero.com
    Online Dating For Gamers

    ΑπάντησηΔιαγραφή