Αν είστε κάποιας ηλικίας και φίλος των CRPG, ίσως να αναπολείτε τις εποχές εκείνες όπου τα Baldur's Gate, Icewind Dale και Planescape Torment κατανάλωναν κάτι παραπάνω από τον ελεύθερο χρόνο σας. Παιχνίδια που απαιτούσαν εκατοντάδες ώρες για να δείτε ένα αρκετά μεγάλο μέρος του κόσμου τους, όχι μόνο λόγο του τεράστιου σε ποσότητα περιεχομένου τους αλλά και λόγο της ποιότητας αυτού. Ατελείωτες σειρές διαλόγων, κειμένων και εκατοντάδες χαρακτήρες παρουσίαζαν όσο ήταν δυνατό για εκείνη την εποχή κόσμους με αρχή, μέση και τέλος. Ο ρόλος σας σε εκείνους του μαγευτικούς κόσμους, δεν ήταν να εξουδετερώνετε ορδές άμυαλων εχθρών και να απολαμβάνετε τις απολαβές, αλλά να απορροφηθείτε και να γίνετε κομμάτι μιας κοινωνίας, ακόμα και αν πρόκειται για ένα φανταστικό κόσμο, με δομές όπως τις γνωρίζουμε σήμερα.
Στο πέρασμα του χρόνου, η πολυπλοκότητα και το βάθος αυτών των παιχνιδιών έμεινε κυριολεκτικά στο ράφι και τα ηνία ανέλαβαν τα action RPG που έδιναν έμφαση στην δράση. Η Obsidian, από το 2004 μέχρι και σήμερα, έχει δείξει ότι είναι κάτι παραπάνω από ικανή να δημιουργήσει κόσμους που θα μνημονεύονται χρόνια αργότερα από τους gamers. Η τελευταία της προσπάθεια το Pillars of Eternity και χρηματοδοτούμενο μέσω Kickstarter, έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο των παιχνιδιών της, γεννώντας ερωτήματα αν είναι ικανό να δημιουργήσει βιώματα και εμπειρίες ανάλογες με εκείνες του παρελθόντος.
Το Pillars of Eternity είναι ένα CRPG, με ισομετρική κάμερα, μάχες σε πραγματικό χρόνο με δυνατότητα παύσης και χειρισμού ενός έως και έξι ηρώων. Μακριά από τους κανόνες και την μυθολογία των DnD, η Obsidian δημιούργησε από το μηδέν ένα δικό της κόσμο όπου αν έχετε ασχοληθεί με παιχνίδια σαν τα Baldur's Gate, Icewind Dale κτλ σας φαίνεται οικείος. Ξεκινάτε το παιχνίδι δημιουργώντας των χαρακτήρα σας μέσα από μια αρκετά μεγάλη γκάμα επιλογών. Οι νέοι κανόνες ανάπτυξης και δημιουργίας χαρακτήρα έχουν αρκετό βάθος και επιλογές ώστε να δημιουργήσετε των ήρωα σας όπως εσείς θέλετε. Στις έξι διαθέσιμες φυλές περιλαμβάνονται οι humans, dwarfs, elfs αλλά και οι επιβλητικοί σε μέγεθος aumaua, οι τρομακτικοί godlike και οι μικροσκοπικοί orlan. Οι 11 κλάσεις είναι οι αναμενόμενες και είναι οι εξής: barbarian, chanter, cipher, druid, fighter, monk, paladin, priest, ranger, rogue και wizard. Το ξεχωριστό σύστημα της Obsidian, κάνει δυνατό όλες τις κλάσεις, με δική σας πάντα βούληση, όχι μόνο να μπορούν χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε όπλο αλλά και να προκαλούν την μεγαλύτερη δυνατή ζημιά στις μάχες.
Ακόμα και κλάσεις που προσφέρουν υποστήριξη όπως οι druid και chanter, μπορούν να έχουν τον ρόλο μιας ασταμάτητης πολεμικής μηχανής ή τα ξόρκια υποστήριξης που φέρουν να κρατάνε σε μάχιμη κατάσταση ολόκληρη την ομάδα σας ανά πάσα στιγμή. Το νέο σύστημα στατιστικών και γνωρισμάτων είναι κοινό για κάθε κλάση. Το might πχ σε άλλα παιχνίδια είναι ένα χαρακτηριστικό το οποίο λογικά αξιοποιείται από warriors ή barbarians. Στο Pillars of Eternity είναι κοινό για όλους και ενισχύει το ποσό ζημιάς ανεξάρτητα αν ο ήρωας χρησιμοποιεί σπαθιά, τόξα ή ξόρκια. Το intellect δεν είναι χρήσιμο μόνο στους μάγους αλλά και σε όλες τις κλάσεις, καθώς ενισχύει τις άμυνες απέναντι στις διάφορες επιθέσεις των εχθρών. Τα συγκεκριμένα γνωρίσματα, τα οποία σας βοηθούν όχι μόνο στην μάχη αλλά και στην αλληλεπίδραση με τους ΑΙ χαρακτήρες, μπορούν να αναπτυχθούν επιπλέον μέσο του εξοπλισμού που φοράει ο κάθε χαρακτήρας. Η επιλογή είναι δική σας στο πώς αναπτύσσετε κάθε χαρακτήρα, δείγμα της ελευθερίας που προσφέρει το σύστημα δημιουργίας και εξέλιξης των ηρώων.
Αυτό που γίνεται αμέσως αντιληπτό κατά την δημιουργία του χαρακτήρα σας είναι ότι ο κόσμος που δημιούργησε η Obsidian αρχίζει και ξετυλίγεται μπροστά σας. Το ιστορικό υπόβαθρο των φυλών, είναι αρκετό να σας κρατήσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρων, διαβάζοντας για το παρελθόν των φυλών και κλάσεων, την σχέση μεταξύ τους, το παρόν αλλά και το μέλλον στον κόσμο του παιχνιδιού. Το σενάριο ξεκινά με τον πιο απλό τρόπο και εξελίσσεται σε κάτι παραπάνω από επικό. Αρπάζετε την ευκαιρία από τα μαλλιά, όταν ένας τοπικός άρχοντας προσφέρει γη και ύδωρ στους νεοαφιχθέντες στην πόλη Gilded Vale. Μια ξαφνική αδιαθεσία του χαρακτήρα σας αναγκάζει το καραβάνι να σταματήσει και στέλνεστε μαζί με συνοδεία να βρείτε το φυτό που θα σας γιατρέψει. Ο κόσμος της Eora χωρίζεται σε νησιά, ηπείρους, χωριά και πόλεις κάθε μια με το δικό της ξεχωριστό παρελθόν και παρόν. Μια ιστορία 12.000 χρόνων ξετυλίγεται μπροστά σας με έναν σχεδόν μαγικά αφηγηματικό τρόπο.
Από την ιστορία της Eora δεν μένει απέξω ακόμα και η χλωρίδα και πανίδα κάθε περιοχής, με τις περιγραφές κάθε έμβιου ή μη όντος να έχει την δική του ιστορία αλλά και ρόλο. Από δαχτυλίδια και πανοπλίες που βοήθησαν σε κάποια ένδοξη μάχη τους μαχητές που τα έφεραν στην κατοχή τους, έως και φυτά και ζώα που έχουν το δικό τους παρελθόν με το πώς και πότε βρέθηκαν στις περιοχές όπου κατοικούν ή φυτρώνουν, η δουλειά που έχει γίνει στην μυθολογία/ιστορία του Pillars of Eternity είναι εκπληκτική. Μια ιστορία που γεννάει θρησκείες, πολιτικές ιδεολογίες, αξίες, συμμαχίες αλλά και έχθρες, και τα αποτελέσματα στο πέρασμα του χρόνου τα βρίσκετε μπροστά σας. Αγάλματα και μνημεία ενός ένδοξου παρελθόντος, ξεχασμένα από τον χρόνο κτίσματα όπου ακόμα σαλεύουν οι ιαχές μια άλλης εποχής, νεκροί θεοί και θρησκείες αλλά και νέα δόγματα να διαδίδουν στον κόσμο της Eora τις διδαχές τους και βέβαια διαφορετικές πολιτικές ιδεολογίες που άλλοτε συγκρούονται μεταξύ τους και άλλοτε συμμαχούν για το κοινό καλό.
Σε όλα αυτά εσείς όχι μόνο δεν είστε παρατηρητής αλλά πρωταγωνιστείτε σε μια αλυσίδα γεγονότων με εύθραυστους κρίκους. Δεν είναι λίγες οι φορές που παρεμβαίνετε σε καταστάσεις και γεγονότα και πρέπει να κρίνετε την έκβαση αυτών με βάση τα δικά σας κριτήρια και μόνο. Στο Pillars of Eternity δεν υπάρχει καλό ή κακό, διαχωρισμός μαύρου και άσπρου. Είτε πρόκειται για την παρέμβασή σας και επίλυση μιας ενδοοικογενειακής παρεξήγησης ενός ερωτευμένου ζευγαριού, είτε πρόκειται για την αποτροπή ή όχι της εκθρόνισης ενός βασιλιά, τα κίνητρα από όλες τις πλευρές παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο που δεν υπάρχει διαχωρισμός καλού ή κακού. Είναι από τα λίγα παιχνίδια που το κάνουν αυτό, να δίνουν νόημα, λογικά και με γερά θεμέλια κίνητρα στις πράξεις κάθε πλευράς, αφήνοντας εσάς και μόνο να πράξετε όπως εσείς κρίνετε. Οι συνέπειες τον αποφάσεων που παίρνετε καθορίζουν το πώς σας αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι γύρω σας. Το σύστημα φήμης του χαρακτήρα και της ομάδας σας είναι ίσως το καλύτερο και πιο ισορροπημένο που έχει δημιουργηθεί ποτέ σε παιχνίδι.
Η φήμη σας προηγείται τις ομάδας σας, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι ΑΙ χαρακτήρες να σας αντιμετωπίζουν αναλόγως. Αν έχετε τη φήμη του σκληροτράχηλου πολεμιστή, δεν είναι λίγοι αυτοί που δειλιάζουν να σας αντιμετωπίσουν και παραδίνονται άνευ μάχης μπροστά σας. Αν φημίζεστε για την φιλανθρωπία σας, σας πλησιάζουν απλοί πολίτες ζητώντας να τους βοηθήσετε κτλ. Η φήμη σας δεν επηρεάζει μόνο την έκβαση κάποιας μάχης αλλά σας δίνει την δυνατότητα να ανοίγετε νέα παρακλάδια στους διαλόγους με διάφορους χαρακτήρες και να μαθαίνετε για κρυμμένα μυστικά, να ολοκληρώνετε αποστολές χωρίς μάχη, να αποκτάτε νέους συμμάχους που φαινομενικά σας παρουσιάζονται σαν εχθροί αλλά και να μαθαίνετε περισσότερα για την ιστορία της Eora. Το σύστημα φήμης είναι αρκετά ενδιαφέρον και λειτουργεί άψογα. Αν σκεφτείτε ότι υπάρχουν 10 διαφορετικές προσωπικότητες που επηρεάζουν τη φήμη σας και μπορείτε να συνδυάζετε και να αναπτύσσετε, τα στοιχεία role playing και replayability του Pillars of Eternity εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου