Το Evolve ήρθε με πολλές τυμπανοκρουσίες και όχι άδικα, καθώς η ομάδα ανάπτυξης του παιχνιδιού είναι η Turtle Rock, δημιουργός του Left 4 Dead. Όταν μάλιστα έγινε γνωστό ότι το Evolve προσανατολίζεται στο multiplayer, πολλοί περίμεναν κάτι πραγματικά ξεχωριστό που θα ταράξει τα στάσιμα νερά του είδους. Δυστυχώς οι προσδοκίες δεν επιβεβαιώνονται απόλυτα, παρά τις έξυπνες ιδέες που έχουν μπολιαστεί στο Evolve, καθώς πάσχει στον σημαντικότερο τομέα για ένα σύγχρονο multiplayer, την αντοχή στο χρόνο.
Το σενάριο του Evolve, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα παιχνίδια του είδους, είναι απλά διεκπαιρεωτικό. Το παιχνίδι διαδραματίζεται στον πλανήτη Shear που αποτελούσε μέχρι πρώτινος αποικία της ανθρωπότητας. Όμως η εμφάνιση γιγαντόσωμων τεράτων απειλεί τους κατοίκους με αφανισμό, οπότε και αποφασίζεται η αποστολή κυνηγών με στόχο να εκκενώσουν τον πλανήτη σώζοντας όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Η όποια ιστορία παρουσιάζεται μέσω cutscenes που δείχνουν αρκετά προχειροφτιαγμένες, ενώ και ο κόσμος του παιχνιδιού μοιάζει αρκετά φτωχός, καθώς δεν μαθαίνετε πολλά ούτε για την προέλευση των τεράτων, ούτε και για την ιστορία του κάθε κυνηγού που βρίσκεται στην ομάδα.
Σε ένα multiplayer FPS το σενάριο είναι δευτερεύον, καθώς το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στο gameplay και στις νέες ιδέες που υπάρχουν στον κάθε τίτλο. Το Evolve πλασάρει έναν έξυπνο μηχανισμό που συνδέει το συνεργατικό με το ανταγωνιστικό παιχνίδι. Έως τέσσερις παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο των κυνηγών με στόχο να εξολοθρεύσουν ένα τέρας, το οποίο χειρίζεται κάποιος άλλος παίκτης. Το παιχνίδι σας δίνει τη δυνατότητα να βιώσετε τη δράση μέσα από δύο διαφορετικές σκοπιές, καθώς ως κυνηγός παίζετε με προοπτική πρώτου προσώπου, ενώ ως τέρας παίζετε με προοπτική τρίτου προσώπου. Όμως ενώ στην θεωρία όλα φαίνονται πολύ καλά, στην πράξη τα πράγματα δεν είναι τόσο εύστοχα υλοποιημένα.
Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να ξεκαθαριστεί ότι το Evolve υποστηρίζει και offline single-player, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο campaign. Αντίθετα μπορείτε να παίζετε τα ίδια modes που υπάρχουν στο online, με AI bots αντί για κανονικούς παίκτες. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η τεχνητή νοημοσύνη τόσο του τέρατος, όσο και των υπόλοιπων κυνηγών, καθώς συμπεριφέρονται ρεαλιστικότατα, παίρνοντας σωστές αποφάσεις στο πεδίο της μάχης. Το σημαντικό στο offline single-player είναι ότι μπορείτε να ελέγχετε όποιον κυνηγό της ομάδας θέλετε, έτσι ώστε να πειραματίζεστε με τις διαθέσιμες κατηγορίες κυνηγών. Παίζοντας ως τέρας μπορείτε να δοκιμάζετε διαφορετικές τακτικές, πριν μπείτε στα βαθιά, σαν ένα είδος tutorial πριν τις σοβαρές μάχες σας με κανονικούς παίκτες.
Όπως προανέφερα, είτε με bots, είτε με άλλους παίκτες , οι διαθέσιμοι τρόποι παιχνιδιού είναι ίδιοι και κρίνονται μάλλον ανεπαρκείς όσον αφορά την ποικιλία. Μπορείτε να παίζετε είτε σε μεμονωμένο παιχνίδι, είτε να φτιάχνετε το δικό σας με φίλους, είτε να παίζετε το evacuation όπου μέσω matchmaking συμμετέχετε σε πέντε διαφορετικές αποστολές, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με ένα έξυπνο τέχνασμα. Συγκεκριμένα, ένα γεγονός που συμβαίνει σε μία αποστολή, επηρεάζει τους παίκτες στην επόμενη αποστολή. Για παράδειγμα, η καταστροφή ενός εργοστασίου στην πρώτη αποστολή προκαλεί προβλήματα στους παίκτες στην επόμενη αποστολή, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν κύματα νέφους ή πιο εχθρική πανίδα στον πλανήτη. Η δυναμική αλληλουχία των γεγονότων είναι έξυπνη ιδέα, η οποία όμως δεν αλλάζει την ισορροπία στο πεδίο της μάχης και αποτελεί απλά μία ευπρόσδεκτη μεν, αλλά χωρίς μεγάλη σημασία πινελιά στο καθαρό gameplay του παιχνιδιού.
Μέσα από τις αποστολές του Evacuation παίζετε τα τέσσερα διαφορετικά modes του παιχνιδιού. Στο hunt, αν έχετε ρόλο κυνηγού προσπαθείτε μαζί με την ομάδα σας να εξολοθρεύσετε το τέρας, ενώ αντίθετα αν ελέγχετε το τέρας στόχος είναι είτε να εξολοθρεύσετε την ομάδα των κυνηγών όταν είστε αρκετά ισχυροί, είτε να διαλύσετε τη βάση τους. Στο Nest, ως κυνηγός προσπαθείτε να εξολοθρεύσετε τα έξι αυγά που βρίσκονται στην περιοχή πρωτού σας σκοτώσει το τέρας. Στο Rescue προσπαθείτε να βρείτε πέντε επιζώντες και να τους μεταφέρετε σε ασφαλές σημείο, ενώ σε αντίθετη περίπτωση αν ελέγχετε το τέρας πρέπει να σκοτώσετε πρώτοι πέντε επιζώντες. Τέλος, το Defend αποτελεί πάντα την τελευταία αποστολή του Evacuation και ως κυνηγός προσπαθείτε να προστατέψετε τις βάσεις σας τόσο από το τέρας, όσο και από άλλους ισχυρούς εχθρούς που έρχονται κατά μέτωπο. Τα διαθέσιμα modes δεν αποτελούν κάτι το εξεζητημένο, καθώς παραλλαγές τους έχουμε συναντήσει στα περισσότερα σύγχρονα multiplayer παιχνίδια. Επίσης ο χρόνος ολοκλήρωσης των αποστολών είναι αρκετά σύντομος, καθώς συνολικά η διάρκεια του Evacuation δεν ξεπερνάει ποτέ την μία ώρα καθαρού παιχνιδιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου