Pages - Menu

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Dying Light Review

To Dying Light είναι το νέο δημιούργημα της πολωνικής Techland και αποτελεί τον πνευματικό διάδοχο τoυ Dead Island. Αν και το περιβάλλον, αλλά και η δομή του παιχνιδιού παραπέμπουν άμεσα στον προκάτοχό του, ευτυχώς το Dying Light δεν είναι απλά ένα Dead Island με παρκούρ. Αντίθετα, έχει την δική του προσωπικότητα και προσφέρει μια φρέσκια εμπειρία επιβίωσης, φέρνοντας νέα πνοή στο κορεσμένο είδος των παιχνιδιών με ζόμπι, παρά τις σημαντικές αδυναμίες του.
Το Dying Light διαδραματίζεται στην τουρική πόλη Harran, η οποία βρίσκεται σε καραντίνα λόγω επιδημίας που μεταλλάσσει τους ανθρώπους σε ζόμπι. Εσείς είστε ο Kyle Crane, ένας πράκτορας της ανθρωπιστικής οργάνωσης GRE με σκοπό να βρει έναν επιζώντα, ο οποίος έχει στην κατοχή του ένα πολύ σημαντικό αρχείο. Τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή όταν ο Kyle με το που φτάνει στην πόλη, δέχεται επίθεση από ζόμπι, ένα εκ των οποίων τον δαγκώνει και τον μολύνει. Μία ομάδα επιζώντων σώζει τον ήρωα από βέβαιο θάνατο και από εδώ ξεκινάει μια βίαιη περιπέτεια γεμάτη ηθικά διλήμματα και σκληρές αποφάσεις. Το σενάριο, χωρίς να αποτελεί κάτι το συνταρακτικό, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του παιχνιδιού κρίνεται αρκετά ικανοποιητικό. Αυτό γιατί ο ήρωας συνεχώς αντιμετωπίζει ηθικά διλήμματα και καλείται να αποφασίσει αν πρέπει να υπερασπιστεί την ομάδα των επιζώντων που του έσωσαν την ζωή ή αν πρέπει να ακολουθήσει κατά γράμμα τις οδηγίες της GRE, γεγονός που δίνει ενδιαφέρον σε ένα τετριμμένο θέμα. Δυστυχώς από τα μέσα της περιπέτειας μέχρι το τέλος οι ρόλοι των καλών και των κακών γίνονται ξεκάθαροι και η κλισέ εξέλιξη της ιστορίας δεν προσφέρει μεγάλες εκπλήξεις.
Το Dying Light δανείζεται στοιχεία από το Dead Island, όπως η κάμερα πρώτου προσώπου, ο ανοιχτός κόσμος με βασικές και προαιρετικές αποστολές, η πληθώρα όπλων που στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι για μάχες σώμα με σώμα, αλλά και διάσπαρτα εύπεπτα στοιχεία RPG όπως skill trees και crafting όπλων και αντικειμένων. H ποικιλία των βασικών αποστολών ικανοποιεί, με τις αποστολές σε γενικές γραμμές να είναι απόλυτα συνηφασμένες με την εξέλιξη της ιστορίας. Αντίθετα, οι προαιρετικές αποστολές είναι επαναλαμβανόμενες και περισσότερο σας αποπροσανατολίζουν παρά σας βάζουν για τα καλά στον κόσμο του παιχνιδιού. Πολύ ταιριαστά με το ύφος του παιχνιδιού είναι και κάποια live events στα οποία μπορείτε να σώσετε κάποιον επιζώντα από τα ζόμπι ή να βρείτε ένα κιβώτιο με πρώτες ύλες πρωτού σας προλάβει η συμμορία των κακών του παιχνιδιού.
Τέτοιες... όμορφες παρουσίες κατακλύζουν την πόλη Harran.
Τέτοιες... όμορφες παρουσίες κατακλύζουν την πόλη Harran.
Ενδιαφέρον έχει η ανάπτυξη του χαρακτήρα σας η οποία βασίζεται στην ανάπτυξη τριών διαφορετικών skill trees που αφορούν τις ικανότητες surviror, agility και power αντίστοιχα. Ανάλογα με το στιλ παιχνιδιού σας αναπτύσσεται ξεχωριστά η κάθε μία από τις τρεις βασικές κατηγορίες ικανοτήτων. Για παράδειγμα αν επιδίδεστε σε ασταμάτητα ακροβατικά ανεβαίνετε πιο γρήγορα level στο agility skill tree και ξεκλειδώνετε perks που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ αν προτιμάτε να πλακώνεστε με τα ζόμπι έχετε σαν αποτέλεσμα να ξεκλειδώνετε τα perks που αντιστοιχούν στο power skill tree. Κάθε φορά που χάνετε τη ζωή σας είτε από επιθέσεις ζόμπι είτε από πτώσεις από ψηλά σημεία χάνετε ένα μεγάλο αριθμό πόντων survivor, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί αν θέλετε να αναπτύξετε το συγκεριμένο skill tree και να ξεκλειδώσετε perks που αφορούν την επιβίωσή σας, όπως πχ να μπορείτε να χρησιμοποιείτε διάφορα αντικείμενα για δημιουργία φαρμάκων, φωτοβολίδων, δυναμίτη κτλ. Η εξέλιξη του χαρακτήρα σας ανάλογα με τον τρόπο παίζετε είναι ένα πολύ έξυπνο τέχνασμα που συνάδει εξαιρετικά με τη φιλοσοφία του παιχνιδιού που βασίζεται στο στοιχείο της επιβίωσης.
Οι μάχες είτε ενάντια στα ζόμπι, είτε ενάντια σε επιζώντες που έχουν εχθρική συμπεριφορά απέναντι στη δική σας ομάδα, έχουν αρκετά κοινά στοιχεία με το Dead Island, ιδιαίτερα στην αίσθηση των όπλων που χρησιμοποιείτε σε μάχες σώμα με σώμα, με σαφέστατες βελτιώσεις στο animation των χτυπημάτων, το οποίο παρουσιάζεται πολύ πιο ρεαλιστικό. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να σκοτώνετε τα ζόμπι -που παραπιμπτόντως χρειάζονται αρκετά χτυπήματα για να πεθάνουν- καθώς μπορείτε να χρησιμοποιείτε στοιχεία του περιβάλλοντος. Μπορείτε να σπρώχνετε τα ζόμπι σε καρφιά που υπάρχουν στο έδαφος, να ενεργοποιείτε συναγερμό αυτοκίνητων για να τους αποσπάσετε την προσοχή και να μαζευτούν όλα μαζί σε ένα σημείο και να τους πετάξετε βόμβα μολότοφ, να πετάτε δυναμιτάκι σε κάποια εστία φωτιάς ώστε να ακούσουν τον ήχο και να πέσουν στην φωτιά και άλλες πολλές τακτικές που σας βοηθούν να αντιμετωπίσετε με επιτυχία μεγάλες ομάδες ζόμπι που θα ήταν αδύνατον να εξολοθρεύσετε απλά με τα όπλα που έχετε στην κατοχή σας.
Όποιος νύχτα περπατεί, ζόμπι και φρικιά θα δει.
Όποιος νύχτα περπατεί, ζόμπι και φρικιά θα δει.
Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν το Dying Light ένα πραγματικά διαφορετικό παιχνίδι. Το πρώτο είναι ο πιο σκοτεινός και σαφώς πιο survival horror χαρακτήρας του. Η αίσθηση ότι τα πάντα κρίνονται γύρω από την επιβίωσή σας είναι έκδηλη σε κάθε σας βήμα μέσα στο παιχνίδι. Ψάχνοντας κάποια καινούρια περιοχή ή κάποιο καινούριο κτίσμα μπορείτε να σκανάρετε τον χώρο, με μία λογική παρόμοια με του ZombiU, όπου σας υποδεικνύονται στην οθόνη τα σημεία στα οποία βρίσκεται κάποιο μπαούλο, κάποιο ντουλάπι ή κάποια βαλίτσα που περιέχουν υλικά για crafting, πυρομαχικά κτλ. Αν το μπαούλο είναι κλειδωμένο πρέπει να το ξεκλειδώσετε χρησιμοποιώντας κάποιο lock pick, χάνοντας χρόνο και καθώς τα ζόμπι πλησιάζουν όλο και περισσότερο, η αγωνία μεγαλώνει. Στο άγχος της επιβίωσης συντελεί σε μεγάλο βαθμό και η ευκολία με την οποία μπορείτε να χάσετε τη ζωή σας αν πέσετε σε μία ομάδα δύο-τριών ζόμπι, ιδιαίτερα σε κάποιο κλειστό χώρο. Η σφαγή των ζόμπι πλέον γίνεται επιλεκτικά και αποκλειστικά για την επιβίωσή σας και όχι για διασκέδαση.

Το δεύτερο βασικό στοιχείο του Dying Light είναι το πολυδιαφημισμένο παρκούρ στο οποίο επιδίδεται ο χαρακτήρα σας και προσφέρει ένα σαφως πιο γρήγορο ρυθμό στο παιχνίδι. Το παρκούρ στο Dying Light είναι σαφέστατα πιο γήινο και ρεαλιστικό σε σχέση με το ανεξέλεγκτο παρκούρ του Assassin’s Creed ή τους φουτουριστικούς ρυθμούς του Mirror’s Edge, ενώ απαιτείται χρόνος εκμάθησης για να μπορείτε με επιτυχία να σκαρφαλώνετε σε σκαλωσιές, κτίρια, κολώνες κτλ. Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για το απολαυστικό παρκούρ στο Dying Light είναι ο εξαιρετικός σχεδιασμός του κόσμου του παιχνιδιού, κυρίως στο δεύτερο μισό της περιπέτειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου