Pages - Menu

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Oddworld: New 'n' Tasty Review

Αν είχατε PS1, το όνομα Abe's Oddysee σίγουρα σας λέει πολλά. Από εκείνο τον πρώτο δίσκο demo που συνόδευε την κονσόλα, μέχρι το ίδιο το παιχνίδι, η ατμόσφαιρά του και ο ανατριχιαστικά βίαιος και σκοτεινός κόσμος του έκαναν τους παίκτες να το λατρέψουν. Σχεδόν 17 χρόνια μετά, η πρώτη περιπέτεια στον αλλόκοτο κόσμο του Oddworld επιστρέφει, όχι ως απλό HD remake, αλλά ως εντελώς νέο παιχνίδι, φτιαγμένο από την αρχή. Όσο και αν φαίνεται ότι το Oddworld: New 'n' Tasty είναι αισθητικά ίδιο, απλά με καλύτερα γραφικά, πραγματικά είναι φτιαγμένο από το μηδέν, έχοντας ταυτόχρονα απόλυτο σεβασμό στο αρχικό παιχνίδι, στο περιεχόμενό του και στους δημιουργούς του.
Η ιστορία του Oddworld: New 'n' Tasty είναι η ίδια με αυτή του αρχικού τίτλου. Ο Abe ζει και εργάζεται ως σκλάβος στα εργοστάσια της Rupture Farms, που φτιάχνει λιχουδιές, αφανίζοντας στην ουσία την μισή πανίδα του πλανήτη, έχοντας την άλλη μισή ως σκλάβους στην γραμμή παραγωγής. Ο Abe είναι ένας ακόμα σκλάβος, που κατά λάθος πετυχαίνει συζήτηση των Glukkons (και κυρίως του αφεντικού ονόματι Mullock) καθώς ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν λύση για τις πεσμένες πωλήσεις των προϊόντων τους. Η επόμενη λιχουδιά είναι φτιαγμένη από την φυλή του Abe. Έτσι λοιπόν ξεκινάει η περιπέτεια επιβίωσης στην οποία ο ήρωας όχι μόνο πρέπει να επιζήσει, αλλά να σώσει και τους υπόλοιπους της φυλής του από σίγουρη κονσερβοποίηση.
Η Just Add Water φρόντισε να φέρει το gameplay στα σημερινά δεδομένα, χωρίς όμως να χάσει την γνώριμη μορφή του. Ο Abe εξακολουθεί να έχει περίεργο και λίγο αργό χειρισμό αλλά όχι τόσο όσο στο παλιό παιχνίδι, όπου συμπεριφερόταν λίγο πολύ όπως η Lara στο Tomb Raider. Ο παίκτης έπρεπε να πατήσει το κουμπί αρκετά πριν για να γίνει το άλμα στο σημείο που πρέπει, γιατί πάντα το παιχνίδι μετρούσε δύο τρία βήματα από την εντολή του παίκτη για να εκτελέσει οτιδήποτε. Εδώ τα πάντα γίνονται αμέσως, παρόλο που ο Abe παραμένει ένας χαρακτήρας που δεν είναι και ο πιο χαρισματικός στις γυμναστικές επιδείξεις. Το μεγάλο αρνητικό πηγάζει από το γεγονός ότι ο χειρισμός γίνεται αποκλειστικά με τον αριστερό αναλογικό. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο Abe εξακολουθεί να έχει κακό χειρισμό παρά τις βελτιώσεις, υπάρχει θέμα με την ακρίβεια. Ίσως το μεγαλύτερο αρνητικό του παιχνιδιού.
Σιγά και προσεκτικά γιατί αλλιώς μας βλέπω επιδόρπιο.
Σιγά και προσεκτικά γιατί αλλιώς μας βλέπω επιδόρπιο.
Άλλες αλλαγές έχουν να κάνουν με το ότι υπάρχει κανονική κύλιση της κάμερας για να ακολουθεί τον παίκτη και το παιχνίδι δεν διαδραματίζεται ως οθόνες, δίνοντας έτσι ταχύτητα στο platforming. Οι νέοι γρίφοι έχουν μεγαλύτερη έκταση από ότι στο αρχικό όπου συνήθως ήταν της μίας οθόνης. Έτσι υπάρχουν αλλαγές στο σχεδιασμό των επιπέδων, που ενώ φαίνεται οικείος με την πρώτη ματιά, ταυτόχρονα είναι εντελώς διαφορετικός. Οι περιοχές με το Elum, το φιλικό τετράποδο που μπορεί να καβαλήσει ο Abe, θυμίζουν περισσότερο Donkey Kong Country με το platforming να βασίζεται περισσότερο στον ρυθμό παρά στην προσεκτική προσέγγιση. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού το gameplay του Abe's Odyssee είχε ανάγκη αυτήν την επιτάχυνση για να σπάει λίγο η αγωνία που προκαλούσαν οι συναντήσεις με τους εχθρούς και τα παζλ που μπορεί να είχαν ως αποτέλεσμα να “καίνε” τον παίκτη.
Στο Oddworld: New 'n' Tasty αντιμετωπίζετε όλα τα είδη εχθρών του αρχικού τίτλου. Ο Abe μπορεί να ελέγχει εχθρούς όπως τα Sligs, έτσι ώστε να τους χρησιμοποιείτε, να ενεργοποιείτε βόμβες και παγίδες. Όμως λόγω των αλλαγών στο gameplay που ανέφερα παραπάνω, έχει χαθεί λίγο η πίεση που ασκούσε στον παίκτη κάθε συνάντηση με κάποιον εχθρό. Βέβαια αυτό διορθώνεται παίζοντας στο hard, όπου τα πράγματα σοβαρεύουν και είναι πιο old-school. Μια ακόμα προσθήκη είναι η δυνατότητα να τραβάτε την προσοχή των εχθρών, προσθέτοντας έτσι λίγη στρατηγική. Ο Abe κουβαλάει μαζί του άπειρα καπάκια από μπουκάλια που μπορεί να πετάει προς όλες τις κατευθύνσεις. Είναι ένα κι ένα για να ξυπνάτε κοιμισμένους εχθρούς και να τους κάνετε να πέσουν σε παγίδες. Με τον ίδιο τρόπο που πετάτε τα καπάκια, πετάτε και τις βόμβες που σας λύνουν τα χέρια σε μερικές καταστάσεις και πλέον τις παίρνετε σε πεντάδες.

Όλοι οι εχθροί και το level design δεν θα είχαν κανένα νόημα αν δεν είχατε να σώσετε τα άλλα mudokons. Ένα πράγμα που έκανε το πρώτο παιχνίδι τόσο καλό είναι η ομιλία. Ο Abe διαθέτει μια σειρά από φράσεις που τον βοηθούν να συνεννοηθεί με τα mudokons που πρέπει να σώσει, αλλά και αυτά που βρίσκονται ελεύθερα σε φυλές και πολλές φορές είναι επιθετικά προς αυτόν. Πλέον, πέρα από τις σκανδάλες, έχετε τις βασικές εντολές στο d-pad, καθώς και την εντολή “all of you” που σας επιτρέπει να μιλάτε σε πολλά mudokons. Έτσι, η δουλειά σας είναι να σώσετε όλα τα mudokons, που είναι 299 συνολικά (ναι καλά διαβάσατε, 299 από 99 στο αρχικό παιχνίδι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου