To Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD είναι ένα παιχνίδι δύσκολο να κριθεί, καθώς τα δεδομένα που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη είναι πολλά και αντιφατικά. Όντας port από το 3DS και με τιμή 15 ευρώ στο Xbox Live, η σχετική επιείκια είναι επιβεβλημένη. Από την άλλη όμως κουβαλάει στο όνομά του μία κληρονομιά πραγματικά αξιοσέβαστη, τόσο από τα προηγούμενα 2D Castlevania, όσο και από το επικό Castlevania: Lords of Shadow. Η αλήθεια είναι ότι το Mirror of Fate δε συγκρίνεται με τα κλασικά Symphony of the Night και Dawn of Sorrow, καθώς απέχει αρκετά από την ποιότητά τους, χωρίς όμως να είναι απαραίτητα κακό παιχνίδι.
Το Mirror of Fate αφηγείται τέσσερις συνολικά διαφορετικές ιστορίες με πρωταγωνιστές γόνους της οικογένειας Belmont. Η πρώτη ιστορία που ουσιαστικά είναι το tutorial και δεν αποτελεί μέρος των acts του παιχνιδιού, διαδραματίζεται λίγο πριν τα γεγονότα του Lords of Shadow, με ήρωα τον Gabriel Belmont. Η δεύτερη ιστορία αφορά τον εγγονό του Gabriel και γιο του Trevor Belmont ονόματι Simon, 57 χρόνια μετά τα γεγονότα του Lords of Shadow. Η τρίτη ιστορία αφηγείται τις περιπέτειες του μυστηριώδη Alucard, που έχουμε δει και σε προηγούμενα παιχνίδια Castlevania και διαδραματίζεται παράλληλα με την ιστορία του Simon Belmont. Τέλος η τελευταία ιστορία λαμβάνει χώρα 26 χρόνια μετά τα γεγονότα του Lords of Shadow με ήρωα τον Trevor Belmont, γιο του Gabriel, ο οποίος έχει σκοπό την εξόντωση του Δράκουλα μέσα στο κάστρο του.
Η εξέλιξη κάθε ιστορίας παρουσιάζεται μέσα από ιδιαίτερα καλαίσθητες cutscenes που μοιάζουν να είναι ζωγραφισμένες στο χέρι και αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά σημεία του Mirror of Fate. Ιδιαίτερα ο τρόπος που μπλέκονται οι ιστορίες του Simon και του Alucard είναι αριστουργηματικός, καθώς βλέπετε από διαφορετική οπτική γωνία γεγονότα που συμβαίνουν παράλλληλα όταν οι δύο ήρωες βρίσκονται στο κάστρο του Δράκουλα. Αξιομνημόνευτες είναι και οι συγκινητικές σκηνές προς το τέλος του παιχνιδιού που δίνονται με αρκετά δραματικό τρόπο.
Ο πυρήνας του gameplay του παιχνιδιού, ενώ θα περίμενε κανείς να είναι βασισμένος στα προγενέστερα 2D Castlevania, περιέργως φέρνει περισσότερο στο Lords of Shadow. Αυτό συμβαίνει αφενώς επειδή ο μηχανισμός μάχης στηρίζεται στα επιτυχημένα combo με το μαστίγιο και αφετέρου γιατί το level design δεν ευνοεί τους διαφορετικούς τρόπους εξερεύνησης, που ήταν σήμα κατατεθέν στα προηγούμενα Castlevania. Έτσι, στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού καλείστε να εξολοθρεύσετε λιγοστούς κάθε φορά εχθρούς, που χρειάζονται αρκετά χτυπήματα ο καθένας, να πηδήξετε ή να γατζωθείτε σε πλατφόρμες και να λύσετε αρκετούς περιβαντικούς γρίφους, μέσα και έξω από το κάστρο του Δράκουλα.
Είναι όμως όλα αυτά διασκεδαστικά; Το σύστημα μάχης, αν και αρχικά ξενίζει καθώς το παιχνίδι δανείζεται έντονα hack and slash στοιχεία, έχει αρκετό βάθος. Όσο ανεβαίνετε level ξεκλειδώνετε νέες κινήσεις οι οποίες όμως χρειάζονται αποκλειστικά για να νικήσετε τα αφεντικά του παιχνιδιού. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι εχθροί αντιμετωπίζονται πατώντας απανωτά πολλές φορές το ίδιο κουμπί, οπότε και ο όποιος πειραματισμός με τις διαθέσιμες επιθετικές κινήσεις περιορίζεται αισθητά. Αντίθετα οι μάχες με τα αφεντικά έχουν ένταση και αρκετό ενδιαφέρον, αλλά η επιλογή να συνεχίσετε την μάχη από την μέση, σε περίπτωση που ηττηθείτε από το αφεντικό, κάνει την εξολόθρευσή του πιο εύκολη υπόθεση απ’ ότι πραγματικά έπρεπε να είναι.
Πέρα όμως από τα σετ επιθετικών κινήσεων, μέσα από την πορεία της ιστορίας γίνονται διαθέσιμες δύο μαγικές ιδιότητες για κάθε ήρωα, όπως η ικανότητα του Alucard να περνάει μέσα από κάγκελα και πόρτες ή η ικανότητα του Simon να προστατεύεται από τα χτυπήματα των εχθρών του. Η διαχείριση των μαγικών ιδιοτήτων είναι σημαντική για την εξέλιξη του παιχνιδιού, τόσο όσον αφορά τις μάχες, όσο και για τη λύση περιβαντολογικών γρίφων. Σε αυτό ακριβώς το σημείο το Μirror of Fate HD σχετίζεται με τα υπόλοιπα 2D παιχνίδια της σειράς, καθώς με κάθε νέα ιδιότητα ο ήρωας μπορεί να επισκεφθεί περιοχές που μέχρι τότε δεν ήταν προσβάσιμες. Κι εδώ όμως έρχεστε αντιμέτωποι με μία σειρά από περιορισμούς, αφού οι περιοχές δεν “ανοίγουν” όπως σε άλλα παιχνίδια της σειράς, απλά στις περισσότερες περιπτώσεις περιέχουν κάποιο ξόρκι που σας δινει πόντους εμπειρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου